Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.

Post autor: Michnik » czw paź 13, 2005 23:26

Mam już intercooler i rury od 1,9TDI i zabieram się powoli do montażu. I teraz zastanawiam się jakie napotkam przy tym problemy. Co trzeba demontować żeby zamontować intercooler. Jakich jeszcze części będe potrzebował. Co należy jeszcze zrobić silnikiem czy turbiną aby intercooler się nie marnował ;) ? I wreszcie czy jest sens tak naprawde? Czy będe zadowolony? Oczekuje przyrostu mocy choć własciwie najbardziej momentu obrotowego(tak z 10KM lub 20-30Nm chociaż). Czekam na podpowiedzi ;)



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pt paź 14, 2005 10:46

momentu moze i tyle zyskasz bo mocy to watpie...



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » pt paź 14, 2005 11:08

Po wstawienie interka podkręć troszke ciśnienie doładowania.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt paź 14, 2005 12:16

Rapix pisze:momentu moze i tyle zyskasz bo mocy to watpie...

raczej nie straci, niz zyska, ale pod warunkiem że podniesie cisnienie doładowania

Michnik pisze:akich jeszcze części będe potrzebował.
pamietaj o kierownicy powietrza na IC


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt paź 14, 2005 16:58

A podnosić dawke paliwa?

[ Dodano: Pią Paź 14, 2005 5:17 pm ]
NO i mam już problem. Mam rury od TDI ale okazuje się, że brakuje jednej rury z całego kompletu(co więcej okazuje się , że nie są to rury od 1Z tylko od ALE albo AHU bo inaczej są wyprofilowane przu wejsciu do silnika końcówki). I teraz mam dostęp do Etki ale nie wiem jak sie po niej poruszać(wersja angielska), a chciałem znaleźć którego fragmentu brakuje. Ciekawi mnie tylko czy człowiek w salonie VW poradzi sobie z tym problem ;)



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pt paź 14, 2005 18:42

Corvax i bez podnoszenia cisnienia bedzie na + bo to nie jest jakis tam duzy intercooler który by mógł osłabic... tu bedzie na + tylko nie wiadomo ile... jak podniesie doładowanie to wypadało by i dawke zwiekszyc ;) A w tedy napewno bedzie pare kucy do przodu i momentu... sadze ze spokojnie + 10KM



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt paź 14, 2005 18:48

Inaczej mowiąc samo założenie IC nie da nic, ale przez zwiekszenie dawki paliwo/powietrze kucy przybedzie :). Wcinam sie w te dyskusje o IC bo moim zdaniem sam IC mocy nie dodaje. Po prostu nie zwracajcie na mnie uwagi :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Bond
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt cze 07, 2005 12:13
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Bond » pt paź 14, 2005 19:33

Big IC da Ci tylko to że w gorace dni gdy temperatura około 25-30 stopni, fura ci nie spuchnie po paru startach.
Mój dizel na seryjnym Ic, po 2-3 startach słabł tak że dało sie to mocno odczuć, po zmianie 3-5 czy 10 startów bez względu na temp zewnętrzną nie słabnie, tylko za....la ciągle tak samo.
Nie spodziewaj się przyrostów, możesz się tylko spodziewać braku spadku mocy przy wysokich temperaturach zewnętrznych. Jest to mod pozwalający na podniesienie mocy, lecz sam mocy nie daje.
Obrazek

Tu szanowny kolega lekko zboczył od wycnaczonej linii cięcia, ale nie widać tego i jest ok.

Obrazek

A tu porównanie powierzchni rdzeni obydwu IC


Obrazek
Obrazek
Obrazek

PS
Oczywiście rury sa zrobione z kwasa, bo na fotce widnieje kibelpowerrura :grin:


TDI 255/500

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt paź 14, 2005 23:57

Ponoć , że dobrze jest wymienić ten grzybek w pompie sterujący dawką paliwa w zależności od ciśnienia doładowania na ten od 1.6TD z MK2. Tylko czy mimo wszystko nie trzeba podkręcić maxymalnej dawki na pompie czy ten grzybek już wszystko załatwi?

[ Dodano: Sob Paź 15, 2005 2:48 pm ]
A i jeszcze jedno. Jakie jest ciśnienie na turbinie fabrycznie a jakie jest dopuszczalne?



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » sob paź 15, 2005 15:04

dopuszczalne jest 0,9 membrane w pompie bede zmieniał po niedzieli ;) Wiec jak cos to dam znac jakie sa efekty ;)



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob paź 15, 2005 16:33

No a jakie nominalne bo ja chce podnieśc tylko troche ciśnienie, a nie chce katować zbytnio już starutkiej turbiny.



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » sob paź 15, 2005 16:48

z ksiązki doczytałem się ze fabryka ustawia na 0,8bar :) jak to w praktyce wychodzi to nie wiem ale zwiększyć ciśnienie zawsze można


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob paź 15, 2005 23:38

Nawiazujac do tematu membrany i bolca w pompie. W ktora strone powinno byc skierowane wyciecie dla odpowiedniej dawki paliwa? Radze zaopatrzyc sie w manometr mierzacy cisnienie doladowania, zmierzyc cisnienie przed zalozeniem ic, po zalozeniu i tak zwiekszyc ponad standardowe. Po zwiekszeniu cisnienia nalezy tez zwiekszyc dawke paliwa. Bedziesz bardzo pozytywnie zaskoczony efektem



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob paź 15, 2005 23:57

zaprzal pisze:Nawiazujac do tematu membrany i bolca w pompie. W ktora strone powinno byc skierowane wyciecie dla odpowiedniej dawki paliwa? Radze zaopatrzyc sie w manometr mierzacy cisnienie doladowania, zmierzyc cisnienie przed zalozeniem ic, po zalozeniu i tak zwiekszyc ponad standardowe. Po zwiekszeniu cisnienia nalezy tez zwiekszyc dawke paliwa. Bedziesz bardzo pozytywnie zaskoczony efektem
Tak dokładnie zrobie i własnie mam nadzieje być zaskoczony pozytywnie ;) Co do grzybka w pompie to szczezrze mówiąc niewiem w którą stronę ma być ;) Ale wydaje mi sie , że tylko w jedną stronę można go założyć. Może to pomoże http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 33 gości