Dziwna sprawa z Turbiną !

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Vincent35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 19:59
Lokalizacja: Katowice

Dziwna sprawa z Turbiną !

Post autor: Vincent35 » sob cze 07, 2008 19:16

Witam
Nurtuje mnie taka sprawa, otóż moja turbina gwizdała czy to w czasie jazdy bez względu na bieg czy też na luzie w czasie przy gazowania przy obrotach około 1400 do 2000. Czasem zdarzało się że miałem przeładowanie mechanik ustawił mi gruszkę bo wyszło że lekko przeładowuje. Teraz już nie przeładowuje i nie odcina mi turba, i tu pytanie.

Jak to możliwe że turbo całkowicie przestało gwizdać ? ani na luzie ani w czasie jazdy wcale go nie słychać !, przyspieszenie jest identyczne sprawdzałem go przed tem i teraz do setki idzie identycznie rozpędza się w 11s do 100km/h
to możliwe żeby lekkie podregulowanie gruszki całkowicie wyciszyło turbinę i jej gwizd ?



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » sob cze 07, 2008 19:38

Mało prawdopodobne, by regulacja coś zmieniła w odgłosach wydawanych przez turbawkę.

Może miałeś jakąś nieszczelność w dolocie i mechanik ją usunął?



Vincent35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 19:59
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Vincent35 » sob cze 07, 2008 19:46

pytałem go 2 razy, powiedział że tylko wyregulował gruchę, wydłużył ramię o około 6 do 8 pełnych obrotów, wcześniej wydobywało się też dziwne furczenie typu: łu łu łu łu łu przy schodzeniu z obrotów w dół, takie jak by powietrze było zasysane. to także znikło :) teraz słychać tylko cichutkie warczenie dizelka :), w pierwszej chwili myślałem że burbo nie pracuje ale wtedy nie rozpędził bym wozu do setki w 11s.
Ostatnio zmieniony sob cze 07, 2008 19:46 przez Vincent35, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob cze 07, 2008 20:44

Mi gwiżdze w MK IV ALH jak zmostkuje przewody zaworka N75 wtedy od razu włączaja sie łopatki turbiny i cisnienie jest na maxa ale szybko łapie błąd przełądowania. Jak połącze jak było nie gwiźdze i jest ok i nie przeładowuje.Moze masz zapieczone łopatki turbiny- daja od razu na maxa i mechanior zle wydaje mi sie do tego podszedł znim zdjagnozowac w bloku 08 przyczyny przeładowania.
Ostatnio zmieniony sob cze 07, 2008 20:44 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Vincent35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 19:59
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Vincent35 » sob cze 07, 2008 21:36

ale ja miałem czyszczone kierowniczki turbiny miesiąc temu ! i była założona nowa gruszka bo stara się mocno zacinała ! ta gruszka która jest teraz jest większa od oryginalnej może temu wymaga innego ustawienia i przeładowywało.

myślicie że to możliwe że tak mocno przeładowywało żeby był gwizd a teraz go nie ma ?
dziwne



krispol68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:11
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: krispol68 » wt cze 24, 2008 17:31

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem MK4 TDI 90PSI ALH. Od pewnego czasu zauważyłem ,a raczej wyczułem silna woń niespalonego ON po otwarciu drzwi lub szyby wewnatrz samochodu. Czy to N 75? Ponadto przy odpalaniu silnika słychac krótkie metaliczne stukniecie pod maska. Przy kolejnym odpaleniu po kilku sekundach już tego nie słychac. Czy to rozrusznik?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 257 gości