Twardy waz od chlodnicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Twardy waz od chlodnicy
Witam
Dzisiaj zauważyłem taką rzecz w moim golfie 1.6.D
Jak silnik jest na wolnych obrotach to oba węże od chłodnicy są normalnie miękkie, ale jak mocno dodam gazy strasznie twardnieją i ten górny widocznie sie rozszerza...
Dodam że z silnikiem nie dzieje się nic złego, nie ubywa płynu, oleju też już nie ubywa, moc jest normalna.
Pytam bo słyszałem że jak wąż od chłodnicy jest twardy to może oznaczać uszczelkę pod głowicą i chcę się dowiedzieć, bo oprócz tego węża silnik nie wykazuje innych objaw zużytej uszczelki.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Dzisiaj zauważyłem taką rzecz w moim golfie 1.6.D
Jak silnik jest na wolnych obrotach to oba węże od chłodnicy są normalnie miękkie, ale jak mocno dodam gazy strasznie twardnieją i ten górny widocznie sie rozszerza...
Dodam że z silnikiem nie dzieje się nic złego, nie ubywa płynu, oleju też już nie ubywa, moc jest normalna.
Pytam bo słyszałem że jak wąż od chłodnicy jest twardy to może oznaczać uszczelkę pod głowicą i chcę się dowiedzieć, bo oprócz tego węża silnik nie wykazuje innych objaw zużytej uszczelki.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 19:14 przez Feniks333, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie tak się dzieje. Czy zapchana chłodnica to bardzo poważna sprawa?? I jak z naprawą jej?? da się naprawić czy już tylko na nowa wymieniać??AndrzejP4 pisze:Rozumiem, że jak dajesz więcej gazu to wąż twardnieje, a jak odpuszczasz, to mięknie?
Jeżeli tak, to na 100% masz zapchaną chłodnicę.
O a płyn chłodniczy jest ok.
Chłodnicy raczej się nie czyści, bo zwykle po wyczyszczeniu ujawniają się wszelkie nieszczelności.
Nowa chłodnica Valeo kosztuje mniej niż 200zł.
Dla pewności sprawdź, czy cieniutki wężyk idący od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego jest drożny. Powinien z niego wypływać płyn do wnętrza zbior. , może nie na jałowych obrotach, ale po przegazowaniu musi z niego leciec.
Nowa chłodnica Valeo kosztuje mniej niż 200zł.
Dla pewności sprawdź, czy cieniutki wężyk idący od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego jest drożny. Powinien z niego wypływać płyn do wnętrza zbior. , może nie na jałowych obrotach, ale po przegazowaniu musi z niego leciec.
No to chłodnica jest zapchana.
wymiana to jedyne sensowne rozwiązanie.
Chłodnica ALLEGRO
Zmierz wymiary swojej - powinno być 525x322x35
Chociaż jest też opcja o długości 675mm, nie wiem która będzie OK, więc zmierz:)
wymiana to jedyne sensowne rozwiązanie.
Chłodnica ALLEGRO
Zmierz wymiary swojej - powinno być 525x322x35
Chociaż jest też opcja o długości 675mm, nie wiem która będzie OK, więc zmierz:)
Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 16:06 przez AndrzejP4, łącznie zmieniany 1 raz.
- sebastian1901
- Gadatliwa bestia
- Posty: 695
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
- Lokalizacja: CzęstochoVWa
- Auto: Octavia I 1.8T RS
- Silnik: AUQ
- Kontakt:
kolego to normalna kolej rzeczy dodajesz gazu pompa wody szybciej tłoczy wodę i stąd wąż twardnieje po otwarciu termostatu
puścisz gaz pompa chodzi wolniej, ciśnienie się zmniejsza, auto działa jak należy, nic bym z tym nie robił bo u mnie jest to samo, ewentualnie wymien korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego jak się już tak uparłeś na remonty pozdro
puścisz gaz pompa chodzi wolniej, ciśnienie się zmniejsza, auto działa jak należy, nic bym z tym nie robił bo u mnie jest to samo, ewentualnie wymien korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego jak się już tak uparłeś na remonty pozdro
Sebastian
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
A mi się wydaję, że wszystko jest normalnie !! Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, dlatego, że w wyższym ciśnieniu później wrze płyn chłodzący, w naszym przypadku coś około 120 st. C, ciśnienie musi być w układzie co widać właśnie po twardych wężach i dlatego należy uważać przy odkręcaniu korka na rozgrzanym silniku. Kolega sebastian1901, dobrze to opisał powyżej, jak już chcesz coś zrobić to zrób to co napisał kolega powyżej, czyli zmień korek na zbiorniczku wyrównawczym.
Pozdrawiam...
Pozdrawiam...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości