Łożyska kół tylnych - szybkie zużycie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Łożyska kół tylnych - szybkie zużycie
Witam,
wiem, że temat łożysk był kilka razy poruszany na forum vw jednak chciałbym uzyskać odpowiedź na dręczące mnie od jakiegoś tygodnia pytanie. Otóż sprawa wygląda tak w lutym tego roku zabrałem się za wymianę łożysk kół tylnych. Łożyska wybiłem i wbiłem nowe za pomocą młotka i znalezionego w garażu starego zaworu silnikowego. Dokręciłem do momentu poczucia oporu po czym odkręciłem o jakieś 1/6 obrotu. Wszystko było ok jednak od tygodnia znowu coś zaczęło szumieć tak jak stare łożyska, które wymieniłem...
Czy możliwe, że w tak krótkim czasie uległo ono zużyciu???
Bardzo proszę o pomoc
wiem, że temat łożysk był kilka razy poruszany na forum vw jednak chciałbym uzyskać odpowiedź na dręczące mnie od jakiegoś tygodnia pytanie. Otóż sprawa wygląda tak w lutym tego roku zabrałem się za wymianę łożysk kół tylnych. Łożyska wybiłem i wbiłem nowe za pomocą młotka i znalezionego w garażu starego zaworu silnikowego. Dokręciłem do momentu poczucia oporu po czym odkręciłem o jakieś 1/6 obrotu. Wszystko było ok jednak od tygodnia znowu coś zaczęło szumieć tak jak stare łożyska, które wymieniłem...
Czy możliwe, że w tak krótkim czasie uległo ono zużyciu???
Bardzo proszę o pomoc
daroo00
IMHO lozysk sie nie wbija tylko wciska na prasie
bo inaczej mozna zniszczyc lozyska zanim sie je wlozy.
pozdro
boro
bo inaczej mozna zniszczyc lozyska zanim sie je wlozy.
pozdro
boro
[center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]
Is fuel efficiency really what we need most desperately?
- I say that what we really need is a car that can be shot when it breaks down.
[img]http://img516.imageshack.us/img516/2060/8466nc9.gif[/img]
[img]http://sopot.i365.pl/neo/i/us4.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/57/11270.jpg[/img]
[img]http://img.userbarz.com/72/14306.jpg[/img]
[img]http://img170.imageshack.us/img170/5906/17361gt4.png[/img]
[/center]
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
Miałem kiedyś podobny problem, wymieniłem łożyska z tyłu i miałem wrażenie ze dalej szumią, luz ustawiłem tak jak pisze w książce czyli skręcasz nowe łożysko w miare mocno, żeby się bieżnie w piaście dobrze ułożyły (dobrze przy tym obracać koło aby nie uszkodzić bieżni) potem odkręcasz i zaczynasz regulacje. Dokręcasz nakrętkę tak mocno zeby podkładka pod śrubą regulacyjną dała się jeszcze przesunąć za pomocą wkrętaka. Nie można go przy tym podważać. Zrobiłem tak i wydawało mi sie że dalej jest koło za luźne tzn ma wyczuwalny luz. Ale tak ma być. Łożyska w golfie mają pracować na takim lekkim luzie. Prawdopodobnie chodzi o to że jak się rozgrzeją to się rozszerzają (Rozszerzalność tempereturowa ciał). Ale sie rozpisałem
U mnie problemem okazały się "wyząbkowane" opony, po ich wymianie jest cisza grobowa.
U mnie problemem okazały się "wyząbkowane" opony, po ich wymianie jest cisza grobowa.
dokładnie, pewnie za mocno dociągnąłeś....
Pracuje w sklepie motoryzacyjnym i kiedyś wpada kumpel po łożyska wiec daję jemu Optimala po tygodniu przychodzi ze hooo jowe łożyska jemu sprzedałem ze huczą jak stare wiec dałem jemu tym razem SKF'a za prawie 50,- przychodzi po tym samym czasie i znowu to samo,mówię przynieś łożyska zrobię reklamację.... kupił kolejne łożyska wymieniłem jemu i okazało się że za mocno dociągał
Pracuje w sklepie motoryzacyjnym i kiedyś wpada kumpel po łożyska wiec daję jemu Optimala po tygodniu przychodzi ze hooo jowe łożyska jemu sprzedałem ze huczą jak stare wiec dałem jemu tym razem SKF'a za prawie 50,- przychodzi po tym samym czasie i znowu to samo,mówię przynieś łożyska zrobię reklamację.... kupił kolejne łożyska wymieniłem jemu i okazało się że za mocno dociągał
No właśnie jeśli chodzi o to dociąganie i luz to może napisze o moim spostrzeżeniu co do luzu, gdy miałem założone stare łożyska to kiedy samochód stał na kołach i położyło sie nogę na górnej części opony to podczas popychania dało wyczuć sie mały luz - czy tak ma być czy jeśli jest on wyczulany podczas takiego poruszania tzn że jest on za duży. W tej chwili na tych nowych jeśli podejdę i poruszam tak kołem jest ono sztywne i nie wyczuwam żadnego luzu...
daroo00
jest o wiele zaduży - luz ma być min. wyczywalny na samym bębnie i ma sie on obracać bez wyraźnych szumówdaroo00 pisze:położyło sie nogę na górnej części opony to podczas popychania dało wyczuć sie mały luz - czy tak ma być czy jeśli jest on wyczulany podczas takiego poruszania tzn że jest on za duży
...
a jeśli chodzi o to dociągnięcie to jak założyłem nowe łożyska, po czym musiałem zrobić jakieś 1000 km bo miałem ważny wyjazd i podczas tej jazdy zauważyłem iż spod tej osłony śruby (tego "kapturka") wycieka smar bardzo rzadkiej konsystencji a wcześniej wspomniany kapturek był dość ciepły... czy to objaw zbyt mocnego dociągnięcia łożyska?
[ Dodano: 07 Cze 2008 09:52 ]
żeby doprecyzować to ta osłona grzała się tak po jakiś 10km jazdy...
[ Dodano: 07 Cze 2008 09:52 ]
żeby doprecyzować to ta osłona grzała się tak po jakiś 10km jazdy...
daroo00
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
widać wżery na wałeczkach łożyska, gołym okiem i bez problemudaroo00 pisze:a jeśli bym to teraz rozebrał to da sie jakoś wizualnie ocenić czy łożysko jest dobre czy do wymiany?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Wizualna ocena nie za bardzo ma sens.Nie wszystko da się zobaczyć - bieżnia wewnętrzna.
Najlepsze zdiagnozowanie to podnieść koło i obracać rękoma.
Szybko - sprawdzamy na głośność - głośno - zużyte.
Powolutku i delikatnie końcami palców- poczujemy przeskoki/zmiany oporów ruchu - zużyte.
Najprościej i każdy może sobie tak określić.
Najlepsze zdiagnozowanie to podnieść koło i obracać rękoma.
Szybko - sprawdzamy na głośność - głośno - zużyte.
Powolutku i delikatnie końcami palców- poczujemy przeskoki/zmiany oporów ruchu - zużyte.
Najprościej i każdy może sobie tak określić.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 254 gości