Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Montaż intercoolera do 1,9TD AAZ.
Mam już intercooler i rury od 1,9TDI i zabieram się powoli do montażu. I teraz zastanawiam się jakie napotkam przy tym problemy. Co trzeba demontować żeby zamontować intercooler. Jakich jeszcze części będe potrzebował. Co należy jeszcze zrobić silnikiem czy turbiną aby intercooler się nie marnował ? I wreszcie czy jest sens tak naprawde? Czy będe zadowolony? Oczekuje przyrostu mocy choć własciwie najbardziej momentu obrotowego(tak z 10KM lub 20-30Nm chociaż). Czekam na podpowiedzi
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
A podnosić dawke paliwa?
[ Dodano: Pią Paź 14, 2005 5:17 pm ]
NO i mam już problem. Mam rury od TDI ale okazuje się, że brakuje jednej rury z całego kompletu(co więcej okazuje się , że nie są to rury od 1Z tylko od ALE albo AHU bo inaczej są wyprofilowane przu wejsciu do silnika końcówki). I teraz mam dostęp do Etki ale nie wiem jak sie po niej poruszać(wersja angielska), a chciałem znaleźć którego fragmentu brakuje. Ciekawi mnie tylko czy człowiek w salonie VW poradzi sobie z tym problem
[ Dodano: Pią Paź 14, 2005 5:17 pm ]
NO i mam już problem. Mam rury od TDI ale okazuje się, że brakuje jednej rury z całego kompletu(co więcej okazuje się , że nie są to rury od 1Z tylko od ALE albo AHU bo inaczej są wyprofilowane przu wejsciu do silnika końcówki). I teraz mam dostęp do Etki ale nie wiem jak sie po niej poruszać(wersja angielska), a chciałem znaleźć którego fragmentu brakuje. Ciekawi mnie tylko czy człowiek w salonie VW poradzi sobie z tym problem
Big IC da Ci tylko to że w gorace dni gdy temperatura około 25-30 stopni, fura ci nie spuchnie po paru startach.
Mój dizel na seryjnym Ic, po 2-3 startach słabł tak że dało sie to mocno odczuć, po zmianie 3-5 czy 10 startów bez względu na temp zewnętrzną nie słabnie, tylko za....la ciągle tak samo.
Nie spodziewaj się przyrostów, możesz się tylko spodziewać braku spadku mocy przy wysokich temperaturach zewnętrznych. Jest to mod pozwalający na podniesienie mocy, lecz sam mocy nie daje.
Tu szanowny kolega lekko zboczył od wycnaczonej linii cięcia, ale nie widać tego i jest ok.
A tu porównanie powierzchni rdzeni obydwu IC
PS
Oczywiście rury sa zrobione z kwasa, bo na fotce widnieje kibelpowerrura
Mój dizel na seryjnym Ic, po 2-3 startach słabł tak że dało sie to mocno odczuć, po zmianie 3-5 czy 10 startów bez względu na temp zewnętrzną nie słabnie, tylko za....la ciągle tak samo.
Nie spodziewaj się przyrostów, możesz się tylko spodziewać braku spadku mocy przy wysokich temperaturach zewnętrznych. Jest to mod pozwalający na podniesienie mocy, lecz sam mocy nie daje.
Tu szanowny kolega lekko zboczył od wycnaczonej linii cięcia, ale nie widać tego i jest ok.
A tu porównanie powierzchni rdzeni obydwu IC
PS
Oczywiście rury sa zrobione z kwasa, bo na fotce widnieje kibelpowerrura
TDI 255/500
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Ponoć , że dobrze jest wymienić ten grzybek w pompie sterujący dawką paliwa w zależności od ciśnienia doładowania na ten od 1.6TD z MK2. Tylko czy mimo wszystko nie trzeba podkręcić maxymalnej dawki na pompie czy ten grzybek już wszystko załatwi?
[ Dodano: Sob Paź 15, 2005 2:48 pm ]
A i jeszcze jedno. Jakie jest ciśnienie na turbinie fabrycznie a jakie jest dopuszczalne?
[ Dodano: Sob Paź 15, 2005 2:48 pm ]
A i jeszcze jedno. Jakie jest ciśnienie na turbinie fabrycznie a jakie jest dopuszczalne?
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Nawiazujac do tematu membrany i bolca w pompie. W ktora strone powinno byc skierowane wyciecie dla odpowiedniej dawki paliwa? Radze zaopatrzyc sie w manometr mierzacy cisnienie doladowania, zmierzyc cisnienie przed zalozeniem ic, po zalozeniu i tak zwiekszyc ponad standardowe. Po zwiekszeniu cisnienia nalezy tez zwiekszyc dawke paliwa. Bedziesz bardzo pozytywnie zaskoczony efektem
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Tak dokładnie zrobie i własnie mam nadzieje być zaskoczony pozytywnie Co do grzybka w pompie to szczezrze mówiąc niewiem w którą stronę ma być Ale wydaje mi sie , że tylko w jedną stronę można go założyć. Może to pomoże http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579zaprzal pisze:Nawiazujac do tematu membrany i bolca w pompie. W ktora strone powinno byc skierowane wyciecie dla odpowiedniej dawki paliwa? Radze zaopatrzyc sie w manometr mierzacy cisnienie doladowania, zmierzyc cisnienie przed zalozeniem ic, po zalozeniu i tak zwiekszyc ponad standardowe. Po zwiekszeniu cisnienia nalezy tez zwiekszyc dawke paliwa. Bedziesz bardzo pozytywnie zaskoczony efektem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości