dziwna sprawa z biegami, wsteczny zgrzyta, 1 ciezko wchodzi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » czw cze 05, 2008 23:38

Ja nie kombinowalbym. Jesli do tej pory skrzynia nie ciekła to zalej mu full syntetyk. Ja dałem ze jakis pochodzenia VW-ena 120 zł w mętnych butelkach. Oczywiscie jest to pełen syntetyk. Ale 1sze to sprawdz czy masz klucz imbusowy 17mm. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw cze 05, 2008 23:42

Maćkooo pisze:Ale 1sze to sprawdz czy masz klucz imbusowy 17mm.
mam :) zrobiłem sobie :D
ale mysle jechac tam gdzie zawsze mi olej wymieniaja w silniku, kupuje tam olej a wymiana gratis

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 11:44 pm ]
oo juz wiem jaki olej , jakis Castrol Taf-x , syntetyk.

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 11:48 pm ]
o taki
http://www.allegro.pl/item376196537_ole ... free_.html

[ Dodano: Pią Cze 06, 2008 12:28 pm ]
dowiadywalem sie ceny olejów do skrzyni
Mobil 1 syntetyk , 44 zł za litr, GL5 ( podobno nie zalecane do takich starych skrzyn)
Sunoco 35 zł a litr, tez syntetyk i tez GL5 .
Castrola Taf X brak , powiedzieli ze to sa za stare oleje i juz nie robia.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » śr cze 18, 2008 11:30

ja mam zwykla linke bez samoregulatora, ale kiedys mialem podobne objawy, masakra! 2 tygodnie urlopu dla samochodu! wymienilem olej na Castrol 80w. No i tu byl pogrzebay pies. Teraz biegi wchodza jak marzenie. To jest tak z piwem u czlowieka. Wlejesz 2 litry piwa w siebie za 1,10 zl i tez bedzie, ale co sie dzieje po paru godznich z Toba ;) moj castrok kosztowal 33 zl za litr i narazie sprawuje sie bardzo dobrze. Pozdro!


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr cze 18, 2008 11:37

tursky, no wlasnie czekam na olej
takowy zamowiony http://www.allegro.pl/item382013423_ole ... free_.html


mam nadzieje ze to bedzie to, zauwazam teraz jak było apre chłodniejszych dni , ze jak nie jezdzilem dwa dni autem, bo nie było potrzeby(wow) to po takim wychłodzeniu biegi wchodziły na klik klik , bez zgrzytu, bez oporu , bez jakichkolwiek problemów. wystarczyło 30 min jazdy i juz musialem dodawac gazu zeby wrzucc R i czasem 1 , reszta biegów z mimimalnymi oporami ale jednak wchodzila. no nic, na razie kombinuje nad sprzetem jakims który mi pomoze wlac olej do skrzyni , jaka strzykawa wielka albo cos w podobie :)
Dam znac jak poszło , na dniach przyjdzie oleum, mysle ze pod koniec tygodnia bedzie zrobione, przy okazji sie sprawdzi w trasie bo na niedziele planuje jakies 500 km :) zeby tylko nic sie nie stało :prayer:

[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 2:47 pm ]
wlasnie dostalem info ze pzyszla paczka prawdopodobnie z olejem , wszsytko wskazuje ze to bedzie wlasnie wina oleju , wczoraj po jezdzie przy predkosci ok 160-170 km/h przez 60 km, przy tym upale jaki panował wczoraj u mnie , podczas parkowanie pod domem , wrzucanie R było katorga , nawet dodawanie gazu i na wyzszych obrotach nic nie pomagało, mam nadzieje ze to bedzie wina tego oleju. tak gdzies wyczytalem , ze mozliwa jest opcja ze jak mylem karcherem skrzynie to gdzies sie dostala wilgoc do srodka, nie wiem an ile w tym prawdy moze byc, ale taka mam zagadke z tym autem ze wszystko moze byc mozliwe :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt cze 24, 2008 10:45

Linkę z samo regulatorem wymienia się przy wymianie sprzęgła, bo ona się naciąga i nie wróci już do poprzedniej pozycji przy nowym. U siebie zmieniłem sprzęgło na LUKa i linkę na ręczną regulację. Zero problemów, chodzi jeszcze lepiej niż kiedyś. Ja bym stawiał na linkę albo łapę, a olej to może tylko pomagać w zgrzytaniu. Jak kupiłem swojego poprzedni właściciel pokazał mi butelkę oleju Hipol i pochwalił się, że tydzień temu wymieniał. Po przyjrzeniu się okazało się że on wlał ten co do malucha się wlewało. Żadnych problemów ze skrzynią nie było, ale olej i tak bardzo szybko wymieniłem.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 24, 2008 12:08

Dedi_S, nie wiem jescze czy zalozone lekkie koło nie jest za lekkie :D
bo pisalem tam wyzej gdzies, ze załozylem lekkie koło , nie wiem czy to ma jakies znacznie , ale tak jak mowie , jak dodam gazu to jest spoko , i tak samo na sucho na wylaczonym silniku przy wcisnietym sprzegle wszystko chodzi rownie poprawnie, juz mi brakuje pomysłow, nie chciałbym zeby to jednak było kolo zamachowe bo to troszke roboty jest :)
wolałbym zeby to była linka, ale zeby miec sto 150 % pewnosci , bo to tak jak z tym olejem, jak spuszczalem to był czarny , wiec sobie myslalem ze to bedzie to, wlalem czysciutki nowka castrol i pupa, poprzedni wlasciciel mowil mi, ze on tez tego castrola wlewał do skrzyni, ale pare razy , bo wlewał , płukał, wypuszczał i znowu brudny olej , wiec sobie dał spokój, zostawil i było spoko. U mnie przed cala operacja zmiana sprzegła , docisku , zalozenia koła wszystko było ok, po regulacji na zimnym tez było w miare, pozniej jak sie rozgrzał to zaczynały sie hocki klocki, teraz jak sa upały to praktycznie nie stygnie auto i mozna sie domyslic jaki z tego efekt.
Zauwazylem tez miminalnie było lepiej jak podłozylem podkladke niezbyt gruba bo taka tylko znalazlem ( okolo 3 mm ) , wtedy mialem lekko skrzywiona lapke ( foto powyzej gdzoes :) )
pozniej jak wyprostowalem ta lapke to wyciagnalem podkladke, teraz chyba trzeba bedzie wrocic do niej i sprawdzic czy sa jakies poprawy , tym razem dam grubsza. a Noz widelec :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt cze 24, 2008 12:22

Hmmm co prawda jestem mechanikiem z zamiłowania (amatorem :grin: ) ale nie wydaje mi się żeby to było koło zamachowe. Zaraz porobię fotki jak to u mnie wygląda i zapodam w temat. Aha mój olej w skrzyni też jest czarny i na dodatek śmierdzący. Obrazek Obrazek Obrazek
Tak to u mnie wygląda.
Właśnie rozmawiałem z kumplem mechanikiem. Mówił, że on już dwa razy się z tym spotkał w Polówce i chyba Passacie. Za każdym razem winę ponosił zbyt niski poziom oleju. Wytłumaczył mi to tak: "zębatki od wstecznego i niższych biegów znajdują się wyżej niż inne, po zagrzaniu się olej staje się rzadki i spływa na dół skrzyni" . Jego zdaniem to jest jedyne sensowne wytłumaczenie zależności od temperatury. Dolej trochę oleju i zobacz czy pomoże.
Ostatnio zmieniony wt cze 24, 2008 12:46 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 24, 2008 12:33

Dedi_S pisze:Aha mój olej w skrzyni też jest czarny i na dodatek śmierdzący.
moje spodenki do tej pory tak smierdza, bo nie trafilem w miske na poczatku jak spuszczalem :D i poleciało po nogach :D , a druga sprawa to mowia ze wchodzi 2 litry , ale to na pewno do suchutkiej skrzyni , bo wiadomo ze nie da sie spuscic do konca oleju, ja zrobilem taka jakby kroplówke, buteleczki mialem po 0.5 litra , na dziubek od korka zalozylem długi wezyk i przez dziure od czujnika wstecznego wlewalem :) zrobilem dziure w butelce i oprocze tego ze szybko płyneło , to jeszcze sobie powiesilem na haczyku od maski i to wygladalo jak prawdziwa kroplowka :D no ale przelalem , bo mialem zamiar wejsc podczas wpuszczania 4 butelki pod auto i sprawdzic czy sie nie bedzie wylewac bokiem, , zapodalem 4 butelke, troszke poczekalem mniej wiecej 3/4 butelki wlecialo to ja sobie powiesilem na masce i wlaze pod auto , a tam kałuzaaa, no mowie pieknie, szybko kumpel zalamal wezyk zeby nie leciał olej , i sie go pytam ile zostalo w butelce, mowi ze jakies 100 -150 ml , wiec kazalem mu puscic wezyk , przelecialo jeszcze to 100 -150 ml przez dziure w skrzyni i zakrecilem korek , takze jak ktos mowi ze wchodzi 1,9 -2 litry to trzeba brac poprawke ze to sie mowi o suchej skrzyni :) w kazdym badz razie przepłukalem swiezym olejem przy okazji skrzynie przynajmniej :P to i tak g... dało , ale teraz juz bede mial spokoj :) szkoda tylko kasy bo olej mogłby poczekac , a ja bym kupił linke jakby to ona sie okazala winna.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt cze 24, 2008 12:56

Może jednak za mało wlałeś, np krzywo samochód stał. U mnie mechanior po przelaniu przez korek wlał jeszcze 200 ml prze blokadę piątego biegu bo powiedział, że będzie mało. Z drugiej strony jak przelejesz to Ci może rozszczelnić skrzynię. Bodajże może wywalić plastikową zaślepkę z boku skrzyni, ale ze 2 setki nie powinny zaszkodzić.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 24, 2008 13:02

Dedi_S pisze:Może jednak za mało wlałeś, np krzywo samochód stał.
raczej nie bo to na kanale robilem u kolegi, kanal profesionalny :D

plastikowej nie ma zadnej zalsepki, co najwyzej moze wyleciec góra przez odpowietrznik , taki tam jest grzybek maly plastikowy i przez niego kiedys mi wywalili olej jak dolalem przez głupote Hipolu.

[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 1:03 pm ]
oo widisz, na pierwszym zdjeciu i widac ten grzybek , zaraz za linka . jego mozna uniesc do góry a nawet zdjac :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt cze 24, 2008 13:15

To jest odpowietrznik, a dekiel taki plastikowy zielony ja mam na samym końcu skrzyni po prawej stronie patrząc od przodu. Jak jest od brudu to nie można go odróżnić od reszty.
Przez przypadek kiedyś nalałem prawie 4 litry oleju do skrzyni, bo pomyliłem śrubę upustową z tą na torx od wstecznego i myślałem że mam pustkę. Właśnie ten plastik mi wypchało. Mechanik poskładał wszystko do kupy, opierdolił z góry na dół i od tej pory nie zabieram się za takie rzeczy sam. Człowiek uczy się na błędach :goof:
Może mamy ciut inne skrzynie bo ja mam 91' F&I. W każdym bądź razie kumpel stawia na olej, a ja na linkę bo i tak powinieneś ją wymienić.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt cze 24, 2008 13:21

I jak kolego olej pomógł? Mam nadzieję że nie wlałeś nieczego za 25 zł :D .
Jesli włałeś dobry olej to zobacz te dzwigienke przy skrzyni. Jest to jakby taka karuzela na śrubie. Tam z tego co wiem jest największy luz. Aha poreguluj na śrubie przy skrzyni, wiem że to kupa prób ale mozna dostroić. :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 24, 2008 13:24

Dedi_S pisze:Może mamy ciut inne skrzynie bo ja mam 91' F&I. W każdym bądź razie kumpel stawia na olej, a ja na linkę bo i tak powinieneś ją wymienić.
mamy raczej te same skrzynki, mam ten dekiel zielony czusciutki bo skrzynia byla myta przed robota ale nie wiedzielm ze to jest plastikowe, sadzilem ze blacha, oleju juz nie mam zeby dolac to raz, chyba ze gdzies tam u kumpla ten stary spuszczony jest, ale to jest bez sensu , bo to jakbys wyszedl z kapieli i stare gacie załozył :D ale czemu linka mialaby zle dzialac jak jest skrzynia ciepła ? nie mam pojecia :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt cze 24, 2008 13:30

Hmm no fakt. Linka przecież się nie zagrzeje :grin: . Jedyna rada to zlikwidować luzy tak jak pisze Maćkooo, i dolać kapkę oleju. Nic więcej chyba nie da się wymyślić.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 420 gości