Dziwny dzwiek przy 2600 obrotow podczas przyspieszania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Urodzony13marca
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
- Lokalizacja: Olsztyn
Dziwny dzwiek przy 2600 obrotow podczas przyspieszania
Mam problem bo jadac i majac mniej wiecej okolo 2600-2700 obrotow, szczegolnie na 4 i 5, przy przyspieszaniu (wciskaniu pedalu gazu) wystepuje dziwny dzwiek, takie jakby metalowe skrobanie, czy "szlifowanie" (dzwiek podobny do szlifowania szlifierka katowa). Czasami pojawia sie przy 3 (tez przy przekraczaniu 2600 obr), a czasami nawet tak okolo 1800 (np. na 5). Kiedy puszczam gaz dzwiek ustepuje, lekkie nacisniecie pedalu gazu, dzwiek powraca. Po przekroczeniu 2800 obr dzwiek ustepuje. Na 1 czy 2 nie wystepuje (nie slyszalem) na postoju rowniez nie? Jest to niezwykle denerwujacy. Chce pojechac do mechanika ale juz cos wiedzac. Moze ktos z was juz sie z tym spotkal lub ma jakies pomysly (wyszukiwanie nic nie dalo, no moze cos w okolicach katalizatora czy dolotu ale bez szczegołow....). Dodam, ze dzwiek jest na lpg i na et, mam wymieniony w zeszlym roku 1 i 2 tlumik, ale cos ostatnio mechanik mowil o jakims kolniezu/uszcelce od rury wydechu pod kolektorem?
AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
jeżeli to wydech to może elasyczny łacznik (taki pokryty metalową siateczka przed katalizatorem) lub jakaś osłona termiczna dotyka do tłumików i powoduje brzączenie. Jesli to w silniku to gorzej. AAM nie ma czujnika spalania stukowego byc może za mocno wyprzedzony zapłon i po obciążeniu silnika jest spalanie stukowe. Powinno się nasilać w miare nagrzewania silnika raczej nie występować na zimnym. Lekarstwo to po pierwsze sprawdzenie paska rozrządu czy jest ustawiony na znaki (przesuniecie paska też może znacznie przyspieszyć zapłon) a następnie regulacja zapłonu. Fabrycznie na plus 6 stopni ale do gazu AAM znosi dobrze +10 stopni a zapobiegawczo wtedy do odpalania lub jazdy w przypadku skończenia sie gazu lac benzynke 98 oktanów. Gaz ma ponad 100 oktanów tak więc jesy odporniejszy na spalanie stukowe i o te 4 stopnie mozna dodatkowo przyspieszyć zapłon a stanie sie wtedy żwawszy
Tomek Dx
- Urodzony13marca
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
- Lokalizacja: Olsztyn
Podobno jest w przyszlosci do wymiany, tlumiki wymienialem w tamtym roku, ale dzwiek jest taki jakby gdzies dziura byla? W sobote podjade na kanal i sprawdze.Tomek_Dx pisze:jeżeli to wydech to może elasyczny łacznik (taki pokryty metalową siateczka przed katalizatorem)
Sprawdze czy cos tam lata. Ale latalo by pewnie przez caly czas a nie tylko porz 2,6kobr i to na 4 i 5 biegu, po przekroczeniu ok 2,7 kkm cisza.Tomek_Dx pisze:lub jakaś osłona termiczna dotyka do tłumików i powoduje brzączenie.
Robi się wesolo ...Tomek_Dx pisze:Jesli to w silniku to gorzej.
No to tak - zaplon od poczatku lpg wyprzedzony o 10st, pasek i napinacz juz maja przejechane jakies 35 kkm i juz zastanawiam sie nad wymiana. Zatem czy wyprzedzenie zaplonu moze sie rozregulowac? A ha leje na shellu benzynke do rozruchu wlasnie ta lepsza, 98 okt, eliminuje to wlewanie jakichs pseudo dodatkow do "czyszczenie" ukladow paliwowych. Samochodzik jest zwawy, co prawda spalanie lpg dosyc wysokie (miasto 12-13 l, trasa - ok 9,5l) ale juz jestem przyzwyczajony, no i czy sa jakies inne objawy spalania stukowego? Dodam, ze nie mam strzalow w tlumiku, nie smierdzi gazem czy et.Tomek_Dx pisze:AAM nie ma czujnika spalania stukowego byc może za mocno wyprzedzony zapłon i po obciążeniu silnika jest spalanie stukowe. Powinno się nasilać w miare nagrzewania silnika raczej nie występować na zimnym. Lekarstwo to po pierwsze sprawdzenie paska rozrządu czy jest ustawiony na znaki (przesuniecie paska też może znacznie przyspieszyć zapłon) a następnie regulacja zapłonu. Fabrycznie na plus 6 stopni ale do gazu AAM znosi dobrze +10 stopni a zapobiegawczo wtedy do odpalania lub jazdy w przypadku skończenia sie gazu lac benzynke 98 oktanów. Gaz ma ponad 100 oktanów tak więc jesy odporniejszy na spalanie stukowe i o te 4 stopnie mozna dodatkowo przyspieszyć zapłon a stanie sie wtedy żwawszy
[ Dodano: 04 Cze 2008 10:56 ]
Co pomoglo?jackyz pisze:U mnie taki dzwięk pojawiał się przy źle ustawionym zapłonie.
[ Dodano: 04 Cze 2008 10:57 ]
Byly jakies inne objawy?T.O.B.I. pisze:mialem podobnie i skrzynia biegow poszla do wymiany, u mnie to byly lozyska w skrzyni
AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
u mnie byly takie objawy ze przy hamowaniu silnikiem miedzy 40-60 km/h halasowalo, teraz przeczytalem jeszcze raz pierwszy post i pomyslalem sobie o moim silniku, cos mi stuka (dzwieczy) w silniku przy podobnych obrotach jak ty masz, podejrzewam szklanki lub panewki, to wystepuje tylko przy przyspieszaniu, i jest glosniejsze im wieksze obciazenie jest czyli np. gorka
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Urodzony13marca, kolego mam podobnie tylko mi wibracje zaczynaja sie w zakresie od 2800-3100 , na poczatku były dość mocne więc wymieniłem wszystkie gumy podwieszające wydech - pomogło bardzo ale okazało się że rozsypuje mi się rura kolektora i mam przedmuchy tam , jak uszczelniłem na chwilke bandażem do wydechów było OK sprawdź cz nie masz żadnych dziur w wydechu bo przez nie spaliny moga wpadać w rezonans i drgania przechodzą na bude lub tworzą nieprzyjemny dźwiek
www.jettaclub.pl
- Urodzony13marca
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
- Lokalizacja: Olsztyn
A powiedz i le to kosztowalo, bo zaplon i pasek rozrzadu jest oki, zatem zostaje wydech (no cos tam popierduje) albo skrzynia z naciskiem na to drugie, mozliwe ze jakies tryby sa luzne lub cosT.O.B.I. pisze:mialem podobnie i skrzynia biegow poszla do wymiany, u mnie to byly lozyska w skrzyni
AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
- Urodzony13marca
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
- Lokalizacja: Olsztyn
Mam nadzieje ze na wymianie oleju sie skonczy, chociaz mechanik powiedzial zeby jezdzic i tylko radio glosniej podkrecic Moze czas na wymiane samochodu? Ale tyle kasy i nerwow juz poszloT.O.B.I. pisze:pytasz ile skrzynia mnie kosztowala? no to sama skrzynia 600 i montarz u tego samego goscia 150 z gwarancja rozruchowa tygodniowa
AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
- Urodzony13marca
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
- Lokalizacja: Olsztyn
U mnie to nie zaplon, ktory byl ustawiony dobrze. A mam przyspieszony 9 st. A czy wiecej pali hmm? Nie wiem?jackyz pisze:Pomogło po dokładym ustawieniu zapłonu.Urodzony13marca pisze:Co pomoglo?
Według mnie jeżeli masz zapłon przyśpieszony to też auto więcej pali.
Dzwiek chyba wydobywa sie z koncowego tlumika, bo sprawdzalem olej w skrzyni - byl az sie wylewal Co do tlumika - bylem pod samochodem i nawet postoju delikatnie co jakis czas cos brzeczy w tlumiku.
[ Dodano: 20 Cze 2008 22:35 ]
No i juz problem rozwiazany - oslona katalizatora ruszala sie. Przyspawanie pomoglo, koszt 20 zl, mozna watek zamknac.
AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 495 gości