Nietypowy problem z temperatura silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Nietypowy problem z temperatura silnika.

Post autor: MaSa_Golf » wt cze 03, 2008 22:31

Witam. Cala historia zaczela sie gdy wracaledm kilka dni temu z pracy, około poludnia, slonce grzalo niemilosiernie (wbrew pozorom to istotna informacja), po kolo 3 kilometrach zoriantowalem sie ze temp. mam na 2/3 skali, zatrzymalem sie, sprawdzilem weze od termostatu - dolny zimny, wiec wlaczylem ogrzewanie na max (temperatura przez pozostale 4 km drogi do domu ciagle na 3/4 skali, bez zmian) i na spokojnie dojechalem do domu, golf ostygl, wiec do sklepu, nowy termostat (wahler), wymiana niby wszystko ok. Na nastepny dzien, sytuacja ta sama, stanalem w tym samym miejscu, waz dolny zimny, gorny goracy... wqrw sie troche, dojechalem na ogrzewaniu, patrze pod domem, dolny waz goracy, gorny goracy, temperatura na 2/3 skali :kac: odkrecam korek od zbiorniczka, delikatnie ze starchu ze zaraz woda wystrzeli (uklad po wymianie termostatu zalalem ok. 5 litrami wody destylowanej i 300ml petrygo) a tu nic, woda spokojnie sobie siedzi z zbiorniczku, nie gotuje sie (obieg jest, leci woda wezykiem przelewowym) :kac: autko pod domem udalo mi sie ustawic w cieniu, po paru godzinkach jade na przejazdzke i co - wskazowka po dotraciu do srodka skali stoi tam jak zaczarowana - wszystko gra - jakis cud czy co?? dzisiaj znowu autko stalo pod robota w pelnym sloncu... gdy do niego wsiadlem po 6 godzinach stania na sloncu wskazowka na dziendobry po przekreceniu kluczyka stanela na koncu grubej bialej krechy... po 3 kilometrach jazdy doszla do ponad 3/4 skali :kac: :kac: :kac: mysle sobie - no teraz to na bank wywali wode ze zbiorniczka.... odkrecam - a tam spokoj jak gdyby nigdy nic :kac:
auto postalo potem w cieniu i temp. na srodku skali jak wryta

Ogolne moje spostrzezenie po kilku dniach jest takie, ze gdy auto postoi w pelnym sloncu, to wskazania na wskazniku sa wyzsze (2/3 lub nawet 3/4 skali zamiast 1/2) mimo ze wszystko gra (po 5 kilometrach termostat jest otwarty, jak stoi tak z wlaczonym silnikiem to wentylator sie po pewnym czasie zalacza, nie wywala plynu nawet przy odkreconym korku)

co zrobic zeby to naprawic, zeby wskazania byly dobre i po postoju w sloncu i w cieniu.
Gdy auto postoi w dluzej w sloncu to po odpaleniu nawet jadac po trasie mam 2/3 skali, a gdy przed odpaleniem postoi w cieniu to poem w korku mam wskazowke na srodku skali :/

co robic??



Awatar użytkownika
pakero
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 287
Rejestracja: czw paź 11, 2007 20:43
Lokalizacja: EOP

Post autor: pakero » wt cze 03, 2008 22:37

może problem tkwi w chłodnicy zakamieniona czy jakoś podobnie tak to się nazywa tak pierwsza myśli mi się nasuwa ale niech sie wypowie ktoś bardziej doświadczony może już ktoś miał podobny problem. . . . :bajer:



Awatar użytkownika
jakubek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 780
Rejestracja: czw maja 12, 2005 22:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: jakubek » wt cze 03, 2008 22:44

Wentylator Ci sie wlacza ??


Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt cze 03, 2008 22:55

Słońce - cień...Wskaźnik cosik zgłupiał - tak rozumiem opis - to deska się nagrzewa na słoneczku.Pod maską nie ma czego szukać. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
klatka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pt sty 25, 2008 15:25
Lokalizacja: PZ
Kontakt:

Post autor: klatka » wt cze 03, 2008 22:57

ja toczę podobne boje, właśnie sprawdzałem termostat.....
wcześniej sprawdzałem chłodnice i jak ją wyjalem (odłączyłem) i wsadziłem paluch do środka, to na dnie osadził sie tłusty szlam, maź bardzo gęsta.
była tak gęsta, że miejsce, gdzei jest czujnik temperatury nie nagrzewało się i nie załanczał się wiatrak. musiałem porządnie wyczyścić chłodnicę, litrami wrzątku i sodą, która doskonale rozpuszcza tłusz (cud że nadal jest szczelna).
może w twoim przypadku tez jest zamulona chłodnika, lub węże i nie nagrzewa się wystarczająco.....


Szacunek na mieście :D
[img]http://images34.fotosik.pl/187/f3f4cba00a823d7f.jpg[/img]

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » wt cze 03, 2008 23:01

wentylatory sie wlaczaja (jesli jest potrzeba)
wydaje mi sie ze bedzie tak jak napisal oldstaszek, tylko jak sie z tym uporac?? mam inny wskaznik w domu (przynajmniej kiedys mialem, musialbym poszukac) tylko nie chce mi sie zegarow wyciagac nie wiedzac na 100% ze to wina samego wskaznika (na 90% jestem pewien)



EasyRider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: EasyRider » śr cze 04, 2008 08:42

Zrób test. Postaw przy pracy samochó tak żeby po wyjściu z niej deska rozdzielcza nie była w słońcu. Jak będzie wszystko grało to wina leży po stronie licznika. Mi ostatnio też szwankuje wskaźnik. Nie chodzi płynnie tylko skokowo i czasem się nie załącza :crazy:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr cze 04, 2008 10:07

u mnie jest tak ze po mocniejszym bucie wskazowka idzie do gory albo jak dluzej stoje ha swiatlach .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » śr cze 04, 2008 13:54

EasyRider, niestety nie mam takiej mozliwosci zeby gdzies w cieniu auto stalo :crazy:
dzisiaj przykrylem deske recznikiem, ale niewiele to dalo, bo temperatura deski w zakrytym miejscu byla niewiele nizsza do deski nie zakrytej, ale juz to spowodowalo ze wskaznik stal nizej niz przy pelnym nagrzaniu deski
mam z kolei inne pytanie, chcialbym podlaczyc inny wskaznik, osobno, bezposrednio do czujnika i aku, zeby np. stanac, podlaczyc wskaznik pod maska i porownac wskazania tego na zewnatrz i tego w srodku. czy musze podlaczac go przez regulator napiecia czy moge bezposrednio do aku i czujnika?? :chytry:
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2008 13:55 przez MaSa_Golf, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr cze 04, 2008 14:00

Możesz podłączyć do akumulatora tylko zwróć uwagę na biegunowość . :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

kudlaty640
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob cze 10, 2006 11:27
Lokalizacja: sucha
Kontakt:

Post autor: kudlaty640 » śr cze 04, 2008 18:52

zasadniczo jest tak ze jak w ukladzie jest wieksze cisnienie to i temperaturka jest wieksza-a gdy sprawdzasz co sie tam dzieje i odkrecasz korek to cisnionko spada a z nim temp moze to tutaj jakies zbiegi okolicznosci maja swe udzialy



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » śr cze 04, 2008 19:49

oldstaszek pisze:Słońce - cień...Wskaźnik cosik zgłupiał - tak rozumiem opis - to deska się nagrzewa na słoneczku.Pod maską nie ma czego szukać. :pub:
Że jak :shock: ? Wy to macie pomysły, nie z tej ziemi. Powiedz mi w takim razie gdzie jest czujnik temp płynu chłodzącego? W liczniku? I co, przewodem doprowadzony jest płyn do niego i się nagrzewa na słońcu?
Gratuluje autorowi tematu, który przykrywał deskę :grin: .

Nie widzę nawet sensu tłumaczenia zasady działania wskazania temperatury.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » śr cze 04, 2008 21:34

Tomallus, znam zasade dzialania wskazania temperatury, wiem gdzie jest czujnik, wiem gdzie jest wskaznik... tylko nie rozumiem dlaczego po postoju samochodu na sloncu, wskazania sa wyzsze niz gdyby auto stalo w cieniu. Obieg wody jest, termostat wymieniony, korek zmieniony na inny, wody nie wyrzuca a jednak wskazania sa duzo wyzsze gdy auto na sloncu postoi... to mi lepiej kolego wytlumacz skoro Ty jestes taki madry a cala reszta sie nie zna :bigok:

[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 12:47 pm ]
dzisiaj chmury co chwile zaslanialy slonce... temperatura troche bardziej niz na srodku, po 20 minutowym postoju w cieniu temperatura dokladnie na srodku... napewno te dziwne wskazania maja zwiazek z nagrzewaniem sie jakiegos elementu pod wplywem slonca... pomozcie :grrr:



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pt cze 06, 2008 20:30

Też mam problem z grzaniem się silnika, ale wybacz - nie może mieć na to wpływu, wskaźnik pracujący w liczniku, po linii elektrycznej. U mnie najprawdopodobniej jest problem z uszczelką pod głowicą. Jak deptam się grzeje, jak stoję w korku jest to samo, wentylator się późno załącza, bo dopiero przy 2/3 skali. Może już chłodnica jest zanieczyszczona i nie umożliwia odpowiedniej wymiany ciepła.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 55 gości