problem z alternatorem :/
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
- Lokalizacja: aleksandrów łódzki
- Kontakt:
problem z alternatorem :/
witam mam mk2 1.8 i problem polega na ty iż kupiłem dziś nowy aku 50 420A i odrazu przy zakupie poprosiłem ich o pomiar i na odpalonym silniku bez włączonych świateł itd miał odczyt 13,8/13,7 a gdy właczyłem jeszcze światła i radio miał 13,2/13,3 a powinno być około 14 więc coś nie tak z alternatorem tylko co może regulator napięcia ale jak dojść co jest tego powodem?? pomocy i z góry dzięki
- Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia
- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
- Kontakt:
Ja bym się tym nie przejmował. Kupiłeś nowy aku i fakt jest naładowany ale:
1. troszke pewnie stał w sklepie i mógł odrobinę się rozładować
2. to napięcie które podajesz jeszcze mieści sie w normie
Proponuje żebyś sobie pojeździł troche żeby akumulator mógł się ładnie doładować i zmierz jeszcze raz. Ale wg mnie 13,8 V bez włączonych odbiorników prądu to jeszcze norma.
1. troszke pewnie stał w sklepie i mógł odrobinę się rozładować
2. to napięcie które podajesz jeszcze mieści sie w normie
Proponuje żebyś sobie pojeździł troche żeby akumulator mógł się ładnie doładować i zmierz jeszcze raz. Ale wg mnie 13,8 V bez włączonych odbiorników prądu to jeszcze norma.
Generalnie Ryś Stepowy w pkt 1 i 2 ma racje, ale z tym nie przejmowaniem to nie bierz sobie tego za bardzo do serca ponieważ kupiłeś nową baterią i pewnie chciałbyś w razie co skorzystać z gwarancji. A w karcie gwarancyjnej wyszczególnione są uszkodzenia nie objęte gwarancją. Między innymi gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych za wysokim i za niskim ładowaniem ( poniżej 13,9V). Oczywiście myślę ,że te 13,9 to lekkie przegięcie ze strony producenta, ale gdyby 13,2/13,3 miało by być na stałe to raczej coś z tym zrób, np zmierz napięcie bezpośrednio przy alternatorze, bo może masz spadek napięcia na przewodach pomiędzy nim a baterią, lub coś nie tak z masą.
JaroW
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
- Lokalizacja: aleksandrów łódzki
- Kontakt:
regulator napięcia mam na 14V masa która idzie do silnika jest wyczyszczona kable które idą do alternatora też są wyczyszczone a pomiar był robiony zaraz po zakupie zamontowałem go i podjechałem do sklepu i mi zmieżyli i na zapalonym silniku z wyłączonymi odbiornikami był odczyt 13,8V/13,7V a gdy właczyłem światła i radio było jakieś 13,3V i facet stwierdził ze to zamało i że szkoda aku i że za 2 miechy może mi paść i żebym pojechał do elektryka pojechałem zmieżył i stwierdził że jest oki i jedynie jak chce mieć jeszcze leprze ładowanie to abym sobie kupił regulator na 14,5V tyle że on miał jakiś stary miernik i mieżył na aku i na alternatorze a ten ze sklepu miał profesjonalny elekronicznym miernik tyle zę on tylko mieżyłna aku napięcie :/
Czy to oznacza, że napięcie na aku i alternatorze było takie samo +/- 0,1V, oraz napięcie na śrubie prądowej i przewodzie wzbudzenia także było podobne z podobną tolerancją?ryba2 pisze:pojechałem zmieżył i stwierdził że jest oki i jedynie jak chce mieć jeszcze leprze ładowanie to abym sobie kupił regulator na 14,5V
Może nie nie specjalnie wiedział co i jak nim robić.ryba2 pisze:ten ze sklepu miał profesjonalny elekronicznym miernik tyle zę on tylko mieżyłna aku napięcie
JaroW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 365 gości