Nietypowy problem z temperatura silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Nietypowy problem z temperatura silnika.
Witam. Cala historia zaczela sie gdy wracaledm kilka dni temu z pracy, około poludnia, slonce grzalo niemilosiernie (wbrew pozorom to istotna informacja), po kolo 3 kilometrach zoriantowalem sie ze temp. mam na 2/3 skali, zatrzymalem sie, sprawdzilem weze od termostatu - dolny zimny, wiec wlaczylem ogrzewanie na max (temperatura przez pozostale 4 km drogi do domu ciagle na 3/4 skali, bez zmian) i na spokojnie dojechalem do domu, golf ostygl, wiec do sklepu, nowy termostat (wahler), wymiana niby wszystko ok. Na nastepny dzien, sytuacja ta sama, stanalem w tym samym miejscu, waz dolny zimny, gorny goracy... wqrw sie troche, dojechalem na ogrzewaniu, patrze pod domem, dolny waz goracy, gorny goracy, temperatura na 2/3 skali odkrecam korek od zbiorniczka, delikatnie ze starchu ze zaraz woda wystrzeli (uklad po wymianie termostatu zalalem ok. 5 litrami wody destylowanej i 300ml petrygo) a tu nic, woda spokojnie sobie siedzi z zbiorniczku, nie gotuje sie (obieg jest, leci woda wezykiem przelewowym) autko pod domem udalo mi sie ustawic w cieniu, po paru godzinkach jade na przejazdzke i co - wskazowka po dotraciu do srodka skali stoi tam jak zaczarowana - wszystko gra - jakis cud czy co?? dzisiaj znowu autko stalo pod robota w pelnym sloncu... gdy do niego wsiadlem po 6 godzinach stania na sloncu wskazowka na dziendobry po przekreceniu kluczyka stanela na koncu grubej bialej krechy... po 3 kilometrach jazdy doszla do ponad 3/4 skali mysle sobie - no teraz to na bank wywali wode ze zbiorniczka.... odkrecam - a tam spokoj jak gdyby nigdy nic
auto postalo potem w cieniu i temp. na srodku skali jak wryta
Ogolne moje spostrzezenie po kilku dniach jest takie, ze gdy auto postoi w pelnym sloncu, to wskazania na wskazniku sa wyzsze (2/3 lub nawet 3/4 skali zamiast 1/2) mimo ze wszystko gra (po 5 kilometrach termostat jest otwarty, jak stoi tak z wlaczonym silnikiem to wentylator sie po pewnym czasie zalacza, nie wywala plynu nawet przy odkreconym korku)
co zrobic zeby to naprawic, zeby wskazania byly dobre i po postoju w sloncu i w cieniu.
Gdy auto postoi w dluzej w sloncu to po odpaleniu nawet jadac po trasie mam 2/3 skali, a gdy przed odpaleniem postoi w cieniu to poem w korku mam wskazowke na srodku skali :/
co robic??
auto postalo potem w cieniu i temp. na srodku skali jak wryta
Ogolne moje spostrzezenie po kilku dniach jest takie, ze gdy auto postoi w pelnym sloncu, to wskazania na wskazniku sa wyzsze (2/3 lub nawet 3/4 skali zamiast 1/2) mimo ze wszystko gra (po 5 kilometrach termostat jest otwarty, jak stoi tak z wlaczonym silnikiem to wentylator sie po pewnym czasie zalacza, nie wywala plynu nawet przy odkreconym korku)
co zrobic zeby to naprawic, zeby wskazania byly dobre i po postoju w sloncu i w cieniu.
Gdy auto postoi w dluzej w sloncu to po odpaleniu nawet jadac po trasie mam 2/3 skali, a gdy przed odpaleniem postoi w cieniu to poem w korku mam wskazowke na srodku skali :/
co robic??
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
ja toczę podobne boje, właśnie sprawdzałem termostat.....
wcześniej sprawdzałem chłodnice i jak ją wyjalem (odłączyłem) i wsadziłem paluch do środka, to na dnie osadził sie tłusty szlam, maź bardzo gęsta.
była tak gęsta, że miejsce, gdzei jest czujnik temperatury nie nagrzewało się i nie załanczał się wiatrak. musiałem porządnie wyczyścić chłodnicę, litrami wrzątku i sodą, która doskonale rozpuszcza tłusz (cud że nadal jest szczelna).
może w twoim przypadku tez jest zamulona chłodnika, lub węże i nie nagrzewa się wystarczająco.....
wcześniej sprawdzałem chłodnice i jak ją wyjalem (odłączyłem) i wsadziłem paluch do środka, to na dnie osadził sie tłusty szlam, maź bardzo gęsta.
była tak gęsta, że miejsce, gdzei jest czujnik temperatury nie nagrzewało się i nie załanczał się wiatrak. musiałem porządnie wyczyścić chłodnicę, litrami wrzątku i sodą, która doskonale rozpuszcza tłusz (cud że nadal jest szczelna).
może w twoim przypadku tez jest zamulona chłodnika, lub węże i nie nagrzewa się wystarczająco.....
Szacunek na mieście :D
[img]http://images34.fotosik.pl/187/f3f4cba00a823d7f.jpg[/img]
[img]http://images34.fotosik.pl/187/f3f4cba00a823d7f.jpg[/img]
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
wentylatory sie wlaczaja (jesli jest potrzeba)
wydaje mi sie ze bedzie tak jak napisal oldstaszek, tylko jak sie z tym uporac?? mam inny wskaznik w domu (przynajmniej kiedys mialem, musialbym poszukac) tylko nie chce mi sie zegarow wyciagac nie wiedzac na 100% ze to wina samego wskaznika (na 90% jestem pewien)
wydaje mi sie ze bedzie tak jak napisal oldstaszek, tylko jak sie z tym uporac?? mam inny wskaznik w domu (przynajmniej kiedys mialem, musialbym poszukac) tylko nie chce mi sie zegarow wyciagac nie wiedzac na 100% ze to wina samego wskaznika (na 90% jestem pewien)
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
EasyRider, niestety nie mam takiej mozliwosci zeby gdzies w cieniu auto stalo
dzisiaj przykrylem deske recznikiem, ale niewiele to dalo, bo temperatura deski w zakrytym miejscu byla niewiele nizsza do deski nie zakrytej, ale juz to spowodowalo ze wskaznik stal nizej niz przy pelnym nagrzaniu deski
mam z kolei inne pytanie, chcialbym podlaczyc inny wskaznik, osobno, bezposrednio do czujnika i aku, zeby np. stanac, podlaczyc wskaznik pod maska i porownac wskazania tego na zewnatrz i tego w srodku. czy musze podlaczac go przez regulator napiecia czy moge bezposrednio do aku i czujnika??
dzisiaj przykrylem deske recznikiem, ale niewiele to dalo, bo temperatura deski w zakrytym miejscu byla niewiele nizsza do deski nie zakrytej, ale juz to spowodowalo ze wskaznik stal nizej niz przy pelnym nagrzaniu deski
mam z kolei inne pytanie, chcialbym podlaczyc inny wskaznik, osobno, bezposrednio do czujnika i aku, zeby np. stanac, podlaczyc wskaznik pod maska i porownac wskazania tego na zewnatrz i tego w srodku. czy musze podlaczac go przez regulator napiecia czy moge bezposrednio do aku i czujnika??
Ostatnio zmieniony śr cze 04, 2008 13:55 przez MaSa_Golf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: sob cze 10, 2006 11:27
- Lokalizacja: sucha
- Kontakt:
Że jak ? Wy to macie pomysły, nie z tej ziemi. Powiedz mi w takim razie gdzie jest czujnik temp płynu chłodzącego? W liczniku? I co, przewodem doprowadzony jest płyn do niego i się nagrzewa na słońcu?oldstaszek pisze:Słońce - cień...Wskaźnik cosik zgłupiał - tak rozumiem opis - to deska się nagrzewa na słoneczku.Pod maską nie ma czego szukać.
Gratuluje autorowi tematu, który przykrywał deskę .
Nie widzę nawet sensu tłumaczenia zasady działania wskazania temperatury.
Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Tomallus, znam zasade dzialania wskazania temperatury, wiem gdzie jest czujnik, wiem gdzie jest wskaznik... tylko nie rozumiem dlaczego po postoju samochodu na sloncu, wskazania sa wyzsze niz gdyby auto stalo w cieniu. Obieg wody jest, termostat wymieniony, korek zmieniony na inny, wody nie wyrzuca a jednak wskazania sa duzo wyzsze gdy auto na sloncu postoi... to mi lepiej kolego wytlumacz skoro Ty jestes taki madry a cala reszta sie nie zna
[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 12:47 pm ]
dzisiaj chmury co chwile zaslanialy slonce... temperatura troche bardziej niz na srodku, po 20 minutowym postoju w cieniu temperatura dokladnie na srodku... napewno te dziwne wskazania maja zwiazek z nagrzewaniem sie jakiegos elementu pod wplywem slonca... pomozcie
[ Dodano: Czw Cze 05, 2008 12:47 pm ]
dzisiaj chmury co chwile zaslanialy slonce... temperatura troche bardziej niz na srodku, po 20 minutowym postoju w cieniu temperatura dokladnie na srodku... napewno te dziwne wskazania maja zwiazek z nagrzewaniem sie jakiegos elementu pod wplywem slonca... pomozcie
Też mam problem z grzaniem się silnika, ale wybacz - nie może mieć na to wpływu, wskaźnik pracujący w liczniku, po linii elektrycznej. U mnie najprawdopodobniej jest problem z uszczelką pod głowicą. Jak deptam się grzeje, jak stoję w korku jest to samo, wentylator się późno załącza, bo dopiero przy 2/3 skali. Może już chłodnica jest zanieczyszczona i nie umożliwia odpowiedniej wymiany ciepła.
Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości