Kontrolka ciśnienia oleju + brzęczyk po wymianie oleju w MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka ciśnienia oleju + brzęczyk po wymianie oleju w MK3
Jak w temacie. Wszystko zaczęło się od wymiany oleju, po wymianie zaczął dzwonić i migać kontrolką oleju po rozgrzaniu silnika, przyznaje sie bez bicia dałem d..y i wlałem olej z beczki, po sugestiach mechanika kupiłem olej (Mobil super M 15W40 taki sam jaki miał wcześniej, zresztą ten z beczki też taki miał być) kupiłem filtr w serwisie VW, wymieniłem i dalej dzwoni, wymieniłem oba czujniki ciśnienia oleju (przy okazji okazało się że był biały zamiast czarnego bo mam silnik ABD, więc wsadziłem czarny), dzwoni dalej ale nie już tak długotrwale, pojechałem na pomiar ciśnienia oleju, mechanik mówi że ciśnienie jest OK, na wysokich obrotach przekracza 0,2 MPa, na niskich jednak wydaje mi się było za niskie (chyba poniżej 0,1), ale on stwierdził że jest OK, po podlączeniu do komputera i sprawdzeniu błędow wywala mi tylko brak sygnału przetwornika hallotronowego, więc stwierdzili że to gdzieś zwiera instalacja. Troche mi sie nie chce w to wierzyć (a chciałbym) bo to wszystko stało się po wymianie oleju, a pozatym jak zaczyna dzwonić to jak mu dam wyższe obroty to przestaje. Najgorsze jest to że jutro jade 50 km poza miasto (musze, i nie moge autobusem) i pekam ze sie coś stanie, jak myślicie, wyjmować pompe oleju?? czy udać się do elektryka
już mnie ... strzela, jakbym wiedział to bym jeszcze nie wymienial oleju
już mnie ... strzela, jakbym wiedział to bym jeszcze nie wymienial oleju
Le temps detruit tout
mozna by gdybać wg książki powinno być jak poniżej i to wystarczy aby nie piszczały zegarybebe2 pisze:To ciśnienie jest za niskie 0,2Mpa to ma być przy 2kobr/min, dalej powinno wzrastać do ok. 0,7MPa max potem otwiera sie zawór nadciśnieniowy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja tez miałem ten sam problem zaczeła mi migac kontrolka oleju+brzeczyk pewnego razu zauwazyłem ze tylko przy pewnych obrotach tzn 2000obr/min w momencie kiedy zwalniałem i k...wica mnie stzrelała mechanik oczywiscie czujniki..!!! ...wymieniłem i to samo potem stwierdził ze byc moze zawór w pompie oleju sie zacina ale zeby to sprawdzic trzeba ja wyjąć ale zrezygnowałem z tego, chciałem zareklamowac czujniki a sprzedawca zasugerował mi ze to moze coś z cisnieniem oleju bo miałem juz 8tys przejechane noi wymieniłem olej i jak reką odjał wszystko ustało ale jak wymieniałem olej to filtr był tak zapchany ze ledwo z niego wylatywało?!! zalałem Castrola RS Sport 10W 60 i zajebiscie chodzi iwszystko oki to tyle pozdrawiam..
Mój Golf
Ale u mnie to się stało właśnie po wymianie oleju, ja mam Mobil Super M 15W40, filtr z ASO Volkswagena, prawdopodobnie znam już przyczyne o której napisał mi w innym wątku (cytuje: przemycie i przedmuchanie podstawy fitra oleju. Jest tam kanalik ze sprężynką i prawdopodobnie się zablokowała. a dokrecilem tez ta tulejke na która sie nakreca filtr bo była luźna), chyba że mi pompa pada bo panewki wg mechanika są OKTazik pisze:Ja tez miałem ten sam problem zaczeła mi migac kontrolka oleju+brzeczyk pewnego razu zauwazyłem ze tylko przy pewnych obrotach tzn 2000obr/min w momencie kiedy zwalniałem i k...wica mnie stzrelała mechanik oczywiscie czujniki..!!! ...wymieniłem i to samo potem stwierdził ze byc moze zawór w pompie oleju sie zacina ale zeby to sprawdzic trzeba ja wyjąć ale zrezygnowałem z tego, chciałem zareklamowac czujniki a sprzedawca zasugerował mi ze to moze coś z cisnieniem oleju bo miałem juz 8tys przejechane noi wymieniłem olej i jak reką odjał wszystko ustało ale jak wymieniałem olej to filtr był tak zapchany ze ledwo z niego wylatywało?!! zalałem Castrola RS Sport 10W 60 i zajebiscie chodzi iwszystko oki to tyle pozdrawiam..
mam nadzieje że to jest to w nawiasie
Le temps detruit tout
w mojej trójce czasami na gorącym silniku przy rozruchu zamiga kontrolka , ale nie ma żadnego brzęczyka. Może Niemiec odłączył ( auto brałem od pierwszego właściciela ) chociaż auto było cały czas serwisowane w VW ( wg ksiązki serwisowej - w Polsce nie do pomyślenia !!!!). Gdzie jest ten brzęczyk i jak sprawdzić czy jest podłączony?
Może ktoś odpowie na pytanie ?
Może ktoś odpowie na pytanie ?
Żartowałem i już mówie o co chodzi, może to komuś pomoże
Może komuś to pomoże bo problem zdaje się być częsty
Opisywałem problem jakiś czas temu, pare osób sugerowało mi różne rozwiązania. Przyczyna okazała się być bardzo prozaiczna i odkryta przypadkowo. Przypadek był bardzo smutny bo przejechałem psa (wyskoczył mi dosłownie centymetry przed zderzak nawet nie zdążyłem dotknąć hamulca) po zatrzymaniu się i zabraniu oderwanej blachy z numerami rej. i ponownym ruszeniu po paru minutach silnik zaczął dzwonić kontrolką ciśnienia oleju bez opamiętania, załamany zatrzymałem silnik i wyciągnąłem bagnet a tu olej jest. Przyglądam się i okazało się że brak płynu chłodniczego (przypominam ze dzwoniła kontrolka ciśnienia oleju. Nadal załamany znalazłem mechanika ( był blisko i podjechałem do niego), szczęście w nieszczęściu okazało się że przewód od chłodnicy się zsunął ale tylko dlatego że zacisk był zsunięty do połowy rurki czyli rurka była tylko nasunięta na chłodnicę. Mechanik nasunął przewód, zacisnął zaciśk zalał wodę (było późno i nie miałem gdzie kupić „borygo” i dojechałem do domu, a ku mojemu zdziwieniu przestał dzwonić wogóle. Wynika więc z tego że spowodowane było to niezaciśniętym przewodem od chłodnicy (chyba że biedny piesek jeszcze mi coś przestawił albo zatkał ((
W każdym razie ja już mam spokój (przynajmniej mam nadzieje). Może ktoś miał podobne przejścia.
Opisywałem problem jakiś czas temu, pare osób sugerowało mi różne rozwiązania. Przyczyna okazała się być bardzo prozaiczna i odkryta przypadkowo. Przypadek był bardzo smutny bo przejechałem psa (wyskoczył mi dosłownie centymetry przed zderzak nawet nie zdążyłem dotknąć hamulca) po zatrzymaniu się i zabraniu oderwanej blachy z numerami rej. i ponownym ruszeniu po paru minutach silnik zaczął dzwonić kontrolką ciśnienia oleju bez opamiętania, załamany zatrzymałem silnik i wyciągnąłem bagnet a tu olej jest. Przyglądam się i okazało się że brak płynu chłodniczego (przypominam ze dzwoniła kontrolka ciśnienia oleju. Nadal załamany znalazłem mechanika ( był blisko i podjechałem do niego), szczęście w nieszczęściu okazało się że przewód od chłodnicy się zsunął ale tylko dlatego że zacisk był zsunięty do połowy rurki czyli rurka była tylko nasunięta na chłodnicę. Mechanik nasunął przewód, zacisnął zaciśk zalał wodę (było późno i nie miałem gdzie kupić „borygo” i dojechałem do domu, a ku mojemu zdziwieniu przestał dzwonić wogóle. Wynika więc z tego że spowodowane było to niezaciśniętym przewodem od chłodnicy (chyba że biedny piesek jeszcze mi coś przestawił albo zatkał ((
W każdym razie ja już mam spokój (przynajmniej mam nadzieje). Może ktoś miał podobne przejścia.
Le temps detruit tout
Pomocy, bo już wymiękam
Wykrakałem...
Problem wrócił jak bumerang, jak już opisywałem po zalaniu chłodnicy po małym wypadku przestało migać i dzwonić, wiem na pewno że pod kontrolkę oleju podłączony jest ktoryś czujnik temperatury.
Pojechałem we wrześniu w dłuższą trasę i w górach problem wrócił, znowy dyskoteka na niższych obrotach, niedawno wymieniłem termostat a więc przy okazji płyn w chłodnicy, przed wymianą termostatu miałem temperature 70 na trasie, po wstawieniu nowego Wahlera mam na trasie 80 więc to raczej chyba jeszcze nie to. Ale najgorsze jest to że znowu mi dzwoni ta pieprzona kontrolka oleju, na czwartym biegu jak jade poniżej 70 km/h na piątym poniżej 80-85 km/h na trzecim poniżej 50 km/h (teraz niższe obroty niż ostatnio. Nie wiem co mam robić, może to czujnik temperatury??? Na dodatek w międzyczasie pojawił mi się z nawiewów leciutki smrodzik rozgrzanego plastiku (chyba to nie ma związku ze sprawą). Jestem już zdruzgotany.
A może to pompa wodna.
Dla ułatwienia dodam że dzwoni nawet po odłączeniu czujnika ciśnienia oleju.
POMÓŻCIE !!! [/b]
Problem wrócił jak bumerang, jak już opisywałem po zalaniu chłodnicy po małym wypadku przestało migać i dzwonić, wiem na pewno że pod kontrolkę oleju podłączony jest ktoryś czujnik temperatury.
Pojechałem we wrześniu w dłuższą trasę i w górach problem wrócił, znowy dyskoteka na niższych obrotach, niedawno wymieniłem termostat a więc przy okazji płyn w chłodnicy, przed wymianą termostatu miałem temperature 70 na trasie, po wstawieniu nowego Wahlera mam na trasie 80 więc to raczej chyba jeszcze nie to. Ale najgorsze jest to że znowu mi dzwoni ta pieprzona kontrolka oleju, na czwartym biegu jak jade poniżej 70 km/h na piątym poniżej 80-85 km/h na trzecim poniżej 50 km/h (teraz niższe obroty niż ostatnio. Nie wiem co mam robić, może to czujnik temperatury??? Na dodatek w międzyczasie pojawił mi się z nawiewów leciutki smrodzik rozgrzanego plastiku (chyba to nie ma związku ze sprawą). Jestem już zdruzgotany.
A może to pompa wodna.
Dla ułatwienia dodam że dzwoni nawet po odłączeniu czujnika ciśnienia oleju.
POMÓŻCIE !!! [/b]
Le temps detruit tout
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 263 gości