Przepompowywanie amortzatorów??

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Damian25_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 31, 2008 15:33
Lokalizacja: Głogów

Przepompowywanie amortzatorów??

Post autor: Damian25_82 » pn maja 26, 2008 21:25

Zakupiłem nowe amorki i nie spełniają swojej normy co do siły tłumienia. Sprawdzałem je na "wytrząsarce" bo robiłem przegląd auta. Mają one zaledwie 1 dzień. Pojechałem do sklepu dowiedzieć się na jakich warunkach mogę je reklamować, a sprzedawca mnie zagioł. Pytał sie czy przed ich założeniem PRZEPOMPOWAŁEM je.
Może mi ktoś to wytłumaczyć??



Awatar użytkownika
Zerosuper
VW addict
VW addict
Posty: 158
Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Zerosuper » wt maja 27, 2008 08:23

Przed założeniem amorka należy go podpompować, czyli kilka razy wyciągnąć i włożyć na pełną dułgość skoku, tak aby się odpowietrzył i nabrał właściwej charakterystyki pracy.


Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320


<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>

Damian25_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 31, 2008 15:33
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Damian25_82 » wt maja 27, 2008 16:13

Czy to znaczy że bez wyciągania ponownego amorków sie nie obejdzie??Bo chyba nie było zrobione to dokładnie.



Awatar użytkownika
Zerosuper
VW addict
VW addict
Posty: 158
Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Zerosuper » śr maja 28, 2008 08:27

Się nie obejdzie sie.
Ale pobujaj troche autem, pouciskaj amory i zobacz jak efekt. Troszke może je podpompuje.


Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320


<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » śr maja 28, 2008 09:33

PRZEPOMPOWANIE jakas nowa bajka :hmm:

Amorki sie nie zapowietrzają tak samo z nich zadne powietrze nie ma zejsć. To że z olejowo-gazowych z latami uzytkowania schodzi gaz to poprostu konsumcja.
Podczas jazdy kilku centymetrowy ruch tłoka w tuleji i tak przepompuje caly olej wewnatrz.

Napisz jakiej firmy kupiłes te amorki, bo niektóre od nowosći są miekkię.



Awatar użytkownika
Zerosuper
VW addict
VW addict
Posty: 158
Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Zerosuper » śr maja 28, 2008 09:38

MarcoVW pisze:PRZEPOMPOWANIE jakas nowa bajka :hmm:

Amorki sie nie zapowietrzają tak samo z nich zadne powietrze nie ma zejsć. To że z olejowo-gazowych z latami uzytkowania schodzi gaz to poprostu konsumcja.
Podczas jazdy kilku centymetrowy ruch tłoka w tuleji i tak przepompuje caly olej wewnatrz.

Napisz jakiej firmy kupiłes te amorki, bo niektóre od nowosći są miekkię.
A widzisz, to nie bajka a fakt. Często zdaża się że jak montujemy nowki amorki to po wyciągnięciu z pudełka nie mają tłumienia. Wystarczy kilka razy wyciągnąć i włożyć tłok i wtedy pracują juz okej....

A co do wymysłu "miekkich fabrycznie amorków" które to jako nówki nie są w stanie przejść przeglądu :foch: to kto robi takie amorki ?

A! Przepompowanie ma sens i pomaga tylko w amorkach olejowych i olejowo-gazowych.
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 09:40 przez Zerosuper, łącznie zmieniany 1 raz.


Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320


<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » śr maja 28, 2008 09:58

Zerosuper pisze: A! Przepompowanie ma sens i pomaga tylko w amorkach olejowych i olejowo-gazowych.
nie ma juz innych niz te



Awatar użytkownika
Zerosuper
VW addict
VW addict
Posty: 158
Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Zerosuper » śr maja 28, 2008 10:10

Hmm, dziwne bo ja w toyocie carinie mam gazowe.


Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320


<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr maja 28, 2008 10:28

chyba do podnoszenia klapy z tyłu :) ?
do zawieszenia są tylko olejowo-gazowe - czyli na tyle szczelny amortyzator olejowy (bo musi być smarowanie) że można zmienić jego charakterystyke przez nabicie wolnej przestrzeni gazem pod określonym cisnieniem :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Zerosuper
VW addict
VW addict
Posty: 158
Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Zerosuper » śr maja 28, 2008 10:46

ppoll27 pisze:chyba do podnoszenia klapy z tyłu :) ?
do zawieszenia są tylko olejowo-gazowe - czyli na tyle szczelny amortyzator olejowy (bo musi być smarowanie) że można zmienić jego charakterystyke przez nabicie wolnej przestrzeni gazem pod określonym cisnieniem :bigok:
Niestety ale mam kufer w Toyce i nie ma w nim siłowników :)
Chyba faktycznie musi coś tam tego oleju tam być aby to smarować...
Ale jak kupowałem to miałem do wyboru gazowe i olejowo-gazowe, a to było w ASO więc to mogło mnie zmylić.


Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320


<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>

Damian25_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 31, 2008 15:33
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Damian25_82 » śr maja 28, 2008 21:27

To są amorki firmy HART wiem że nie należą do najlepszych ale akurat musiałem takie założyć.Ale to nie o to chodzi.Tylko dziwi mnie jak ja mam je przepompować przed założeniem skoro one teraz w aucie też pracują i olej się miesza. Nie wim o co z tym chodzi. :chytry:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt cze 03, 2008 00:46

nie ma czegos takiego jak gazowe, to po prostu potoczna nazwa olejwo-gazowych.
A przepompowanie o jakim ktos tu mówi robi sie samoczynnie podczas pracy zawieszenia.
Bo dla przykładu podam ze jesli auto stoi np 3-4 miesiace to tez trzeba nim ruszyć żeby się amory przepompowały ale nie trzeba do tego ich wyjmować.
Uwazam ze jesli nowy amor nie trzyma po wsadzeniu i krótkiej jezdzie to zadne wyjecie i przepompowania mu nie pomoże. Cos z nim nie tak. Jakie magiczne przepompowania zeby wykorzystac caly skok amortuzatora to mity , ale trzeba sie troche znać żeby wiedziec ze to niepotrzebne.

[ Dodano: Wto Cze 03, 2008 00:50 ]
Zerosuper, piszesz o gazowych amorach i twierdzisz ze to co innego niz olejowo-gazowe wiec moze z teoria przepompowywania jest podobno jak z teoria istnienia amorów gazowych? W sklepie Ci powiedzieli a Ty tak dosłwonie to wziąłeś że stworzyłeś nowy typ amortyzatora...
Ostatnio zmieniony wt cze 03, 2008 00:53 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zerosuper
VW addict
VW addict
Posty: 158
Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Zerosuper » wt cze 03, 2008 07:36

sas_gti pisze:Zerosuper, piszesz o gazowych amorach i twierdzisz ze to co innego niz olejowo-gazowe wiec moze z teoria przepompowywania jest podobno jak z teoria istnienia amorów gazowych? W sklepie Ci powiedzieli a Ty tak dosłwonie to wziąłeś że stworzyłeś nowy typ amortyzatora...
Nie, to akurat wiem z doswiadczenia. Kilkakrotnie spotkalem sie z tym, ze amorki prosto z pudelka nie tlumily. Kilka ruchow tlokiem i robily sie twarde.
I jeszcze jedno, nie wiem czym chciales blysnac, bo juz wyzej napisalem iz sie pomylilem, a dwa ze chciales ale nie wyszlo bo amortyzatory czysto gazowe istnieja i nie musialem ich wymyslac, a ze nie stosuje sie ich w zawieszeniach aut to juz inna bajka.
Ostatnio zmieniony wt cze 03, 2008 07:43 przez Zerosuper, łącznie zmieniany 1 raz.


Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320


<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt cze 03, 2008 10:32

Zerosuper pisze:Kilkakrotnie spotkalem sie z tym, ze amorki prosto z pudelka nie tlumily. Kilka ruchow tlokiem i robily sie twarde.
no zgoda ale żeby z tego wyciągnąć wniski że nalezy je przepompowywać bo inaczej nadal zostaną bez tlumienia to za daleko idące wnioski. Amor "przepompuje " sie sam po wsadzeniu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości