ALH szarpie podczas jazdy z obr 1200 1400

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adi1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 18:17
Lokalizacja: kołobrzeg
Kontakt:

ALH szarpie podczas jazdy z obr 1200 1400

Post autor: adi1982 » ndz mar 09, 2008 21:50

Dzień dobry wszystkim
Jestem nowy więc proszę o odrobinę wyrozumiałości

Mam problem ze swoim samochodem tzn. Golf 4 1,9 tdi silnik ALH rok 2000 180tys przebiegu, problem ten spędza mi sen z powiek. A oto opis objawów:

Jadąc ze stałą prędkością na biegu 2 i 3 (tylko) ze stałą prędkością obrotową silnika 1200 - 1400 obr/min silnik zaczyna szarpać jak by nie dostawał paliwa. Po dodaniu gazu objawy znikają niema problemów z dynamiką samochodu. Wymieniłem przewody paliwowe od filtra do pompy wtryskowej i zaworek zwrotny (widać było powietrze w przewodach paliwowych) , filtr 4 tys. przebiegu tankowane na sprawdzonych stacjach zmieniony CPN nadal to samo. Poczytałem forum objawy podobne do uszkodzenia nastawnika ale według opinii szanownych kolegów z forum uszkodzeniu nie ulegają.

Może z ktoś z szanownych kolegów zna dobrego mechaniora od TDI z okolic Kołobrzegu, Koszalina

Proszę o Pomoc
Ostatnio zmieniony pt mar 14, 2008 08:44 przez adi1982, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz mar 09, 2008 21:57

adi1982 pisze:Może z ktoś z szanownych kolegów zna dobrego mechaniora od TDI z okolic Kołobrzegu, Koszalina
Gdybym miał vaga moglibyśmy coś wykombinować .... ale niestety nie mam :(
w Koszalinie na ul. Lechickiej masz wjazd w garaże ... obok pizzerii Uszatek . Z tego co wiem dobry specjalista tam jest
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 21:58 przez damcio151, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz mar 09, 2008 22:12

adi1982, troche za swierzy nastawnik zeby cos sie z nim dzialo :/

moze to kolo dwumasowe siada, bo to jest bolaczka tych aut


podjedz do speca z Vagiem i sprawdz czy sa jakies bledy

niech Ci je ewentualnie poda

dodatkowo popros zeby sprawdzil jaki jest kat wtrysku w basic settings,
oraz dawka paliwa (grupa 001 pozycja 02) i korekcja na wtryskach (grupa 013) na biegu jalowym w mess blocks


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

adi1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 18:17
Lokalizacja: kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: adi1982 » ndz mar 09, 2008 23:10

Na koło to nie wygląda ponieważ tylko dzieje się to na 2 i 3 przy określonych obrotach tzn 1200 -1400 objaw występuje od czasu do czasu. Podczas szarpania na obrotomierzu - porusza się wskazówka ( góra dół ). Usterka ta jest bardzo denerwująca - szlak mnie trafia co będzie jak w Kołobrzegu będą korki? :grrr:

[ Dodano: 09 Mar 2008 22:12 ]
damcio151 pisze:Gdybym miał vaga moglibyśmy coś wykombinować .... ale niestety nie mam


trzeba zakupić kabelek i zakupić programik i będzie OK :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 23:13 przez adi1982, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz mar 09, 2008 23:18

adi1982 pisze:trzeba zakupić kabelek i zakupić programik i będzie OK :bajer:
i laptop :P a pieniądze teraz na remont idą ;)
adi1982 pisze:Podczas szarpania na obrotomierzu - porusza się wskazówka ( góra dół ).
tzn. szarpie , czy obroty falują :?:

[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 22:18 ]
adi1982, podjedź do tego gościa w Koszalinie ... wiem , że to jest spec właśnie od TDI



adi1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 18:17
Lokalizacja: kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: adi1982 » pn mar 10, 2008 08:25

damcio151 pisze:tzn. szarpie , czy obroty falują
na pewno szarpie - jest to takie intensywne że zauważalne na obrotomierzu



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn mar 10, 2008 08:29

Ja bym mimo wszystko obstawial nastawnik, trzeba VAGowac samochod... Choc 1200-1400 to taka predkosc obrotowa przy ktorej dwumas najbardziej lubi wariowac.

Na wolnych obrotach trzesie sie samochod ?? przy odpalaniu i gaszeniu samochodu masz jakies szarpania, stukania ??


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

adi1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 18:17
Lokalizacja: kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: adi1982 » pn mar 10, 2008 09:31

podczas odpalania gaszenia samochodu niemam żadnych dziwnych objawów tzn szarpanie stuki wszystko jest ok

[ Dodano: 10 Mar 2008 13:05 ]
Facet w serwisie Bosch powiedział że moja usterka może być spowodowana wadliwie ustawionym rozrządem (wymianiałem rozrząd 4 tys. km temu i było wszystko ok az do teraz)

[ Dodano: 10 Mar 2008 21:18 ]
Witam wszystkich przeglądających forum . Mam kolejny objaw jaki znalazłem w swoim samochodzie tzn:

Dziś w pracy podłączyłem rozbudowany skaner OBD i wyszło że podczas jazdy w komputerze aktualna prędkość jazdy jest 0 km/h natomiast licznik wskazuje.

Proszę może ktoś użyczy mi jakiegoś schemaciku jaka jest droga impulsu ze skrzyni do ECU
i proszę o pomysły co się mogło zepsuć



mmmmat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: pn lis 19, 2007 17:34
Lokalizacja: Ślask
Kontakt:

Post autor: mmmmat » pt mar 14, 2008 02:43

ja tak mialem i okazalo sie ze dawka na pompie za wysoka



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz mar 16, 2008 00:39

A wyskakuje blad czujnika predkosci na VAGu ??


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

adi1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 18:17
Lokalizacja: kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: adi1982 » ndz mar 16, 2008 19:24

Dario84 pisze:A wyskakuje blad czujnika predkosci na VAGu ??
Co do Vag - owania jeszce tego niestety niezrobiłem :grrr:
( mój Vagowiec niema dla mnie czasu chyba w tym tygodniu to zrobi)

natomiast sprawdzałem błędy na skanerze OBD ( skaner do samochodów marki XXX z OBD ) w firmie której pracuje i podczas jazdy prędkość pojazdu w komputerze jest 0 podczas gdy na liczniku prędkości jest wskazanie :okej: .
Przypuszczam że sygnał trafia do licznika natomiast nie dochodzi do ECU - tak mi się wydaje niestety nie posiadam schematów ( VW jest zupełnie czymś nowym i innym niż to co robię na co dzień) :bigok:

[ Dodano: 02 Kwi 2008 20:40 ]
Witam wszystkich rozwiązałem problem szarpiącego silnika

jak wiadomo sygnał prędkości jazdy przebiega od czujnika w skrzyni do zegarów z kąt na komputer silnika.
Sygnał prędkości jazdy trafia także do radia i tu był problem uszkodzone radio.

Po odpięciu radia wszystko ok potwierdzony diagnozą podczas jazdy :bigok:



Marcinek
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 1177
Rejestracja: sob sie 21, 2004 00:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Marcinek » wt cze 03, 2008 00:29

mam to samo jutro sprawdze czy to radio bo wlasnie stalo mi sie to po polozeniu kabli pod wzmacniacz i podlaczeniu go..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości