ALH szarpie podczas jazdy z obr 1200 1400
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ALH szarpie podczas jazdy z obr 1200 1400
Dzień dobry wszystkim
Jestem nowy więc proszę o odrobinę wyrozumiałości
Mam problem ze swoim samochodem tzn. Golf 4 1,9 tdi silnik ALH rok 2000 180tys przebiegu, problem ten spędza mi sen z powiek. A oto opis objawów:
Jadąc ze stałą prędkością na biegu 2 i 3 (tylko) ze stałą prędkością obrotową silnika 1200 - 1400 obr/min silnik zaczyna szarpać jak by nie dostawał paliwa. Po dodaniu gazu objawy znikają niema problemów z dynamiką samochodu. Wymieniłem przewody paliwowe od filtra do pompy wtryskowej i zaworek zwrotny (widać było powietrze w przewodach paliwowych) , filtr 4 tys. przebiegu tankowane na sprawdzonych stacjach zmieniony CPN nadal to samo. Poczytałem forum objawy podobne do uszkodzenia nastawnika ale według opinii szanownych kolegów z forum uszkodzeniu nie ulegają.
Może z ktoś z szanownych kolegów zna dobrego mechaniora od TDI z okolic Kołobrzegu, Koszalina
Proszę o Pomoc
Jestem nowy więc proszę o odrobinę wyrozumiałości
Mam problem ze swoim samochodem tzn. Golf 4 1,9 tdi silnik ALH rok 2000 180tys przebiegu, problem ten spędza mi sen z powiek. A oto opis objawów:
Jadąc ze stałą prędkością na biegu 2 i 3 (tylko) ze stałą prędkością obrotową silnika 1200 - 1400 obr/min silnik zaczyna szarpać jak by nie dostawał paliwa. Po dodaniu gazu objawy znikają niema problemów z dynamiką samochodu. Wymieniłem przewody paliwowe od filtra do pompy wtryskowej i zaworek zwrotny (widać było powietrze w przewodach paliwowych) , filtr 4 tys. przebiegu tankowane na sprawdzonych stacjach zmieniony CPN nadal to samo. Poczytałem forum objawy podobne do uszkodzenia nastawnika ale według opinii szanownych kolegów z forum uszkodzeniu nie ulegają.
Może z ktoś z szanownych kolegów zna dobrego mechaniora od TDI z okolic Kołobrzegu, Koszalina
Proszę o Pomoc
Ostatnio zmieniony pt mar 14, 2008 08:44 przez adi1982, łącznie zmieniany 2 razy.
Gdybym miał vaga moglibyśmy coś wykombinować .... ale niestety nie mamadi1982 pisze:Może z ktoś z szanownych kolegów zna dobrego mechaniora od TDI z okolic Kołobrzegu, Koszalina
w Koszalinie na ul. Lechickiej masz wjazd w garaże ... obok pizzerii Uszatek . Z tego co wiem dobry specjalista tam jest
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 21:58 przez damcio151, łącznie zmieniany 2 razy.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
adi1982, troche za swierzy nastawnik zeby cos sie z nim dzialo :/
moze to kolo dwumasowe siada, bo to jest bolaczka tych aut
podjedz do speca z Vagiem i sprawdz czy sa jakies bledy
niech Ci je ewentualnie poda
dodatkowo popros zeby sprawdzil jaki jest kat wtrysku w basic settings,
oraz dawka paliwa (grupa 001 pozycja 02) i korekcja na wtryskach (grupa 013) na biegu jalowym w mess blocks
moze to kolo dwumasowe siada, bo to jest bolaczka tych aut
podjedz do speca z Vagiem i sprawdz czy sa jakies bledy
niech Ci je ewentualnie poda
dodatkowo popros zeby sprawdzil jaki jest kat wtrysku w basic settings,
oraz dawka paliwa (grupa 001 pozycja 02) i korekcja na wtryskach (grupa 013) na biegu jalowym w mess blocks
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Na koło to nie wygląda ponieważ tylko dzieje się to na 2 i 3 przy określonych obrotach tzn 1200 -1400 objaw występuje od czasu do czasu. Podczas szarpania na obrotomierzu - porusza się wskazówka ( góra dół ). Usterka ta jest bardzo denerwująca - szlak mnie trafia co będzie jak w Kołobrzegu będą korki?
[ Dodano: 09 Mar 2008 22:12 ]
trzeba zakupić kabelek i zakupić programik i będzie OK
[ Dodano: 09 Mar 2008 22:12 ]
damcio151 pisze:Gdybym miał vaga moglibyśmy coś wykombinować .... ale niestety nie mam
trzeba zakupić kabelek i zakupić programik i będzie OK
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 23:13 przez adi1982, łącznie zmieniany 1 raz.
i laptop a pieniądze teraz na remont idąadi1982 pisze:trzeba zakupić kabelek i zakupić programik i będzie OK
tzn. szarpie , czy obroty falująadi1982 pisze:Podczas szarpania na obrotomierzu - porusza się wskazówka ( góra dół ).
[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 22:18 ]
adi1982, podjedź do tego gościa w Koszalinie ... wiem , że to jest spec właśnie od TDI
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Ja bym mimo wszystko obstawial nastawnik, trzeba VAGowac samochod... Choc 1200-1400 to taka predkosc obrotowa przy ktorej dwumas najbardziej lubi wariowac.
Na wolnych obrotach trzesie sie samochod ?? przy odpalaniu i gaszeniu samochodu masz jakies szarpania, stukania ??
Na wolnych obrotach trzesie sie samochod ?? przy odpalaniu i gaszeniu samochodu masz jakies szarpania, stukania ??
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
podczas odpalania gaszenia samochodu niemam żadnych dziwnych objawów tzn szarpanie stuki wszystko jest ok
[ Dodano: 10 Mar 2008 13:05 ]
Facet w serwisie Bosch powiedział że moja usterka może być spowodowana wadliwie ustawionym rozrządem (wymianiałem rozrząd 4 tys. km temu i było wszystko ok az do teraz)
[ Dodano: 10 Mar 2008 21:18 ]
Witam wszystkich przeglądających forum . Mam kolejny objaw jaki znalazłem w swoim samochodzie tzn:
Dziś w pracy podłączyłem rozbudowany skaner OBD i wyszło że podczas jazdy w komputerze aktualna prędkość jazdy jest 0 km/h natomiast licznik wskazuje.
Proszę może ktoś użyczy mi jakiegoś schemaciku jaka jest droga impulsu ze skrzyni do ECU
i proszę o pomysły co się mogło zepsuć
[ Dodano: 10 Mar 2008 13:05 ]
Facet w serwisie Bosch powiedział że moja usterka może być spowodowana wadliwie ustawionym rozrządem (wymianiałem rozrząd 4 tys. km temu i było wszystko ok az do teraz)
[ Dodano: 10 Mar 2008 21:18 ]
Witam wszystkich przeglądających forum . Mam kolejny objaw jaki znalazłem w swoim samochodzie tzn:
Dziś w pracy podłączyłem rozbudowany skaner OBD i wyszło że podczas jazdy w komputerze aktualna prędkość jazdy jest 0 km/h natomiast licznik wskazuje.
Proszę może ktoś użyczy mi jakiegoś schemaciku jaka jest droga impulsu ze skrzyni do ECU
i proszę o pomysły co się mogło zepsuć
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
A wyskakuje blad czujnika predkosci na VAGu ??
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Co do Vag - owania jeszce tego niestety niezrobiłemDario84 pisze:A wyskakuje blad czujnika predkosci na VAGu ??
( mój Vagowiec niema dla mnie czasu chyba w tym tygodniu to zrobi)
natomiast sprawdzałem błędy na skanerze OBD ( skaner do samochodów marki XXX z OBD ) w firmie której pracuje i podczas jazdy prędkość pojazdu w komputerze jest 0 podczas gdy na liczniku prędkości jest wskazanie .
Przypuszczam że sygnał trafia do licznika natomiast nie dochodzi do ECU - tak mi się wydaje niestety nie posiadam schematów ( VW jest zupełnie czymś nowym i innym niż to co robię na co dzień)
[ Dodano: 02 Kwi 2008 20:40 ]
Witam wszystkich rozwiązałem problem szarpiącego silnika
jak wiadomo sygnał prędkości jazdy przebiega od czujnika w skrzyni do zegarów z kąt na komputer silnika.
Sygnał prędkości jazdy trafia także do radia i tu był problem uszkodzone radio.
Po odpięciu radia wszystko ok potwierdzony diagnozą podczas jazdy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości