[mk2] 1,6 PN - co da się zrobić?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » pn maja 26, 2008 16:47

Zla droga. Roznice PN a RP to chocby takie ze pnka jest na gazniku, rp na mono i takie tam :) Zerknij sobie do dokumentacji obydwu i wyciagnij wnioski



Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » pn maja 26, 2008 23:57

Nie o to mi idzie. Chodzi mi o sam dolot - czy jak zasysam powietrze z nadkola to jest lepiej niż przy zasysaiu z komory silnika. A z "może RP ma podobnie" to chodzi mi o dolot - czy z nadkola, czy jakoś inaczej i czy różnica jest odczuwalna pomiędzy fabrycznym dolotem, a zdemontowaną rurą łączącą zawór trójdrożny (ciepłe/zimne powietrze) jeżeli takowa rura w RP jest.



Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » wt maja 27, 2008 20:23

Ty soe chyba spodziewasz cudu po tej modyfikacji...powiem tak, nie odczujesz takiej zmiany ;)



Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » śr maja 28, 2008 23:57

Założyłem dzisiaj rurę - w/g mojego wrażenia jakby nieco lepiej. Na pewno nie zrobiło się gorzej, bo jakby tak było to by niemiec nie wymyślił zasysania powietrza z nadkola. ;-)



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » sob maja 31, 2008 23:26

Pożadna regulacja gazinik + zapłonu daje sfoje efekty :grin: 50PLN w plecy ale odrazu lepiej chodzi 6.5L Benzynik poszło na setke przy 70-90 km/h


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » pn cze 02, 2008 16:47

Nie wiem na ile jest u mnie cacanie, ale moje wyniki to:
- Pb95 - nie wiem ile łyka, żadko używam z uwagi na cenę ;-)
- bierze jakieś 9,5l gazu na 100km, cyklo mieszany 70...80% jazdy po mieście, a nogę mam ciężką...
- Vmax dla gazu to ok. 155km/h, na Pb95 - 165km/h

Filter powietrza nowy, świeczki nowe, kable nastoletnie, filtry paliwa stare, zapłon nie wiem kiedy regulowany, ale pomału robię stroboskopik. ;-)



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn cze 02, 2008 18:58

kleki pisze:- Vmax dla gazu to ok. 155km/h, na Pb95 - 165km/h
to słabiutko... ja 1.4 abd w mk3 byjałem się 180 :grin: licznik poprawnie działał...



Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » pn cze 02, 2008 19:24

Ciekawe, Hayabusa motor 1,3 leci 315km/h. ;-) :green_fuck:

Jak dla mnie niesamowite porównanie. Chciałbym wiedzieć jak to się ma do PN-a, a nie jak do auta z zupełnie innym motorem. Zwróć uwagę, że PN jest na gaźniczku. ;-) Intsrukja mówi o osiągach rzędu 165km/h i to wyciśniętych na czwartym biegu, chciałbym znać praktyczne możliwości tego motoru.



Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » pn cze 02, 2008 20:34

Teoretycznie powinny byc rowniez tego rzedu



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn cze 02, 2008 21:03

kleki pisze:Ciekawe, Hayabusa motor 1,3 leci 315km/h. ;-) :green_fuck:

Jak dla mnie niesamowite porównanie. Chciałbym wiedzieć jak to się ma do PN-a, a nie jak do auta z zupełnie innym motorem. Zwróć uwagę, że PN jest na gaźniczku. ;-) Intsrukja mówi o osiągach rzędu 165km/h i to wyciśniętych na czwartym biegu, chciałbym znać praktyczne możliwości tego motoru.
jak dla mnie to porównanie ma sens i twoje osągi powinny być lepsze niż tylko 165km...
1.4 abd 60km masa mk3 w dowodzie 960kg

pn ma 70km i u kumpla w dowodzie pisze, że waży 905 kg ja dobrze pamiętam, i jego mk2 o wiele lepiej się bujał od mojego mk3...

tylko, że mój silniczek był igła, zero brania oleju i gazu nigdy nie widzial, tamta pn zreszta też...

i co ma do rzeczy, że masz gaźnik a ja wtrysk jednopunktowy...
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 21:07 przez yahoo_p, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » pn cze 02, 2008 21:19

Ja zagazowany, ale motor nie bierze ani kropelki - jak zalałem nieco za dużo 6 tysięcy wstecz, to nadal jest tyle samo za dużo. ;-) Masa zdaje się nie ma większego znaczenia dla prędkości - przynajmniej jadąc po poziomym. Ciekawi mnie za to opór powietrza - ten rośnie z kwadratem prędkości, więc zdaje się ma decydujące znaczenie dla Vmax. Na przyspieszenie - nie wiem, nie mam czym zmierzyć. Masa własna Jetki MK2 - 930kg plus 15kg skrzynia z narzędziami. :helm:

A co do instrukcji - sądzisz, że niemiec celowo zaniżył? To jakbym wywalił zwężkę od gazu to ile się spodziewać? ;-)

Odnośnie wtrysku i gaźnika to zdaje się po to wtrysk wymyślili, żeby precyzyjniej daweczkę dozować... Mówisz 2EE dorównuje wtryskowi? To mnie w takim wypadku cieszy niezmiernie. :-)
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 21:21 przez kleki, łącznie zmieniany 1 raz.



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn cze 02, 2008 21:37

człowieku jak czytam co napisaleś to normalnie :panna:

najlepszym tuningiem silnika będzie wywalenie gazu....

ważne ile chyba ma mocy ](*,) a nie czy gaźnik czy wtrysk.....



Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » pn cze 02, 2008 21:50

To jak z 60 kucy wyciska się 180km/h? Też tak chcę...
Z tego co piszesz wynika, że powinienem polecieć z dwie stówki. ;-)

60 kucy / 180 km/h to jakieś 3 km/h z każdego konia mechanicznego.

U mnie daje to Vmax rzędu 210...

Skoro tak, to Niemiec dał jakiś ogranicznik, czy jak? Isnienia takowego nie stwierdziłem, bo przy ponad 7k rpm mi nie odcinało zapłonu, ani paliwa - oczywiście na postoju, z podpiętym miernikiem do halla. ;-) Skąd w takim wypadku mam tak ograniczony Vmax?!!

Takm zupełnie poważnie : ile w/g ciebi ma lecieć Jetta MK2 z motorem PN?
Ile to jest "to słabiutko" czy "lepsze niż tylko 165km"?



aha, znalazłem coś takiego (PS to konie mechaniczne?)

Polo 3F 44 kw (60 PS) 44 kw (60 PS)
Motor
Art des Motors, Einbaulage 4-Zylinder-Ottomotor, vorne quer
Bohrung, Hub, mm 76,5/75,6
Hubraum effektiv cm² 1390
Verdichtung 10,4
Gemischaufbereitung elektrische Multipoint Einspritzung
Zundanlage ruhende Zundverteilung
Abgasreinigung Vorkat., Dreiwege-Katalysator, Lambda-Regelung
Leistung kW/PS bei 1/min 44 (60)/4700
max. Drehmoment Nm bei 1/min 116/3000
Generator, A 70
Batterie, A(Ah) 220 (44) 280 (60)
Fahrleistungen Leergewicht + 200 kg
0-80 km/h, s 9,3 10,7
0-100 km/h, s 14,5 16,8
####################
Hochstgeschwindigkeit 160 156
####################
Kraftstoffverbrauch nach 93/116/EG
Kraftstoffart Superbenzin, 95 ROZ
stadtisch, l/100 km/h 8,3 10,0
auszerstadtisch, l/100 km/h 4,9 6,1
insgesamt, l/100 km/h 6,1 7,5
Kraftubertragung
Kupplung Einscheiben-Trockenkupplung Wandler mit Uberbruckungskupplung
Getriebe Funfgang-Schaltgetriebe Viergang-Automatik
1.Gang 3,45 2,88
2.Gang 1,96 1,51
3.Gang 1,25 1,0
4.Gang 0,93 0,73
5.Gang 0,74 -
R.Gang 3,39 2,66
Achsubersetzung 3,88 4,38
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 22:04 przez kleki, łącznie zmieniany 2 razy.



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn cze 02, 2008 22:09

żal wogóle czytać to co napisałeś..... :panna:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości