uklad chlodzenia w IV
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
uklad chlodzenia w IV
Mam golfa z 2001 i jeden wielki problem z układem chłodzenia. Czujnik wariuje podczas jazdy, przy zamkniętym korku zbiornika wyrównawczego jeśli jest otwarty wszystko chodzi jak ta lala. Wenty w ogóle sie nie załączają a na dodatek tego mam tzw masełko w na korku od oleju i w szyjce wlewu oleju. Po dłuższej jeździe kiedy odkręcam korek zbiornika wyrównawczego zasysa na maksa powietrze. A warto również dodać ze dolna rura układu chłodzenia czasami jest zimna a czasami gorąca jak cholera. aaa i podczas jazdy czasami wskaźnik temperatury spada spada do zera i potrafi tak zostać przez dłuższa chwile a później wraca do normy czyli około 90 stopni. Nawet po długiej jeździe jak wyłączam silnik na postoju wenty nadal milczą. czy ktoś może mi powiedzieć co to jest bo nie chciałbym jechać do mechanika i być kompletnie zielony.
czy jezdzisz na płynie czy wodzie.bardzo czesto termostaty vw potrafią się zacinać zwłaszcza jeśli jest woda w układzie.masło w oleju to oznaka że gdzieś dostaje się niewielka ilość płynu lub wody.normalnie w układzie chłodzenia powinno być niewielkie ciśnienie ,które powoduje lepszy obieg płynu chłodniczego.jest ono regulowane zaworkiem ,który jest w korku w zbiorniczku wyrównawczym .zacząlbym od sprawdzenia czy jest on sprawny.uklad chlodzenia w IV
Re: uklad chlodzenia w IV
A warto również dodać ze dolna rura układu chłodzenia czasami jest zimna a czasami gorąca jak cholera. aaa i podczas jazdy czasami wskaźnik temperatury spada spada do zera i potrafi tak zostać przez dłuższa chwile a później wraca do normy czyli około 90 stopni
Ja bym na poczatek wymienil czujnik temperatury(skakanie temp na wskazniku-to moze byc przyczyna) no i termostat(moze sie zacial i dlatego waz dolny jest raz zimny-nie dziala,cieply-działa)
czesci te nie sa zbyt kosztowne a czesto po paru latach eksploatacji trzeba je wymienic.
Ja bym na poczatek wymienil czujnik temperatury(skakanie temp na wskazniku-to moze byc przyczyna) no i termostat(moze sie zacial i dlatego waz dolny jest raz zimny-nie dziala,cieply-działa)
czesci te nie sa zbyt kosztowne a czesto po paru latach eksploatacji trzeba je wymienic.
Ale ogólnie rzecz biorąc to i tak w VW silniki szybko osiągają temperaturę 90 st. w porównaniu z innymi samochodami.
[ Dodano: 02 Cze 2008 18:44 ]
[ Dodano: 02 Cze 2008 18:44 ]
u mnie występował ten sam problem, skończyło się wymianą i wszystko jest ok.tekbar pisze:aaa i podczas jazdy czasami wskaźnik temperatury spada spada do zera i potrafi tak zostać przez dłuższa chwile a później wraca do normy czyli około 90 stopni
Lepiej stracić sekundę z życia, niż życie w ciągu sekundy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 305 gości