Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr lut 06, 2008 20:02

W AFN-ie orginalnie były VNT15 i taka u Ciebie siedzi no chyba ze ktoś wczesniej cos rzeźbił przy silniku i załozył inną.



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Haha

Post autor: VW User » czw lut 21, 2008 10:40

Turbinka czyszczona Goferek zapie..... aż miło a tym młotkiem to musiałem sie namachać jak cepem :jezor: Ale porada pierwsza klasa



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob mar 08, 2008 21:27

A no nie ma jest zawór upustowy.



ddriver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 29, 2007 20:45
Lokalizacja: podlasie
Kontakt:

Post autor: ddriver » czw mar 13, 2008 21:21

witam.a w 1.9 td turbo tez moze byc tak samo zanieczyszczone ,ze tak to okresle??


grzechu;-))

slawooo1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt mar 14, 2008 19:34
Lokalizacja: Gdańsk

Turbo 1,9 Tdi 130 KM zmienna geometria??

Post autor: slawooo1 » pt mar 14, 2008 21:59

Witam
Jestem tu nowy I mam ten sam problem co kilku z was, czyli: w zakresie od 80-120 4i5 bieg i auto nagle traci moc-turbinka się wyłącza. Po zrestartowaniu silnika turbo zostaje odzyskane, ale przy próbie szybszej jazdy znowu to samo. Jest to cholernie niebezpieczne np przy wyprzedzaniu. Mam silnik 130 KM czy tam jest ta turbinka ze zmienną geometrią czy też nie??
Jeżeli tak postaram się ją zdemontować i przeczyścić te kierowniczki zgodnie z zaleceniami Ventila.

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:03 ]
Jeszcze raz ja.
Na liczniku świeci mi się kontrolka żółty trójkąt w kole. Jest to kontrolka ESP. Podobno uszkodzony jest czujnik przyspieszenia poprzecznego czy coś w tym stylu. Znajduje się gdzieś wewnątrz pod tapicerką. Jego nazwa to czujnik żyroskopowy czy ktoś wie gdzie dokładnie mogę go znaleźć?? A może macie jakąś inną diagnozę?/

Pozdrawiam :cool:

[ Dodano: 14 Mar 2008 21:05 ]
Jest to golf IV 2001r.


leć Adam Leć.....

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » sob kwie 12, 2008 18:12

O co chodzi z tym obracaniem muszli zimnej i gorącej o 120 stopni ?



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz kwie 13, 2008 06:08

Yacko pisze:O co chodzi z tym obracaniem muszli zimnej i gorącej o 120 stopni ?
Jeśli czyścisz turbinę wyjętą z auta to nic nie obracasz o żaden kąt - obraca się muszle wtedy gdy zakładasz sobie inną turbinę i nie pasuje Ci ona do auta - wtedy możesz przekręcić muszle w stosunku do środkowej części by sobie dopasować do silnika i kolektora.



Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » ndz maja 18, 2008 13:30

maciek88 pisze:wiem że w 1z nie ma zmiennej geometri i dlatego sie pytam bo lubie czasami sobie porobić i bym sobie z nódów raz w sobote wyczyścił
Czy ktos potrafi odpowiedzieć, czy turbinę bez zmiennej geometrii też powinno się czyścić ?
Co tam może się zabrudzić ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz maja 18, 2008 13:43

Yacko pisze:Czy ktos potrafi odpowiedzieć, czy turbinę bez zmiennej geometrii też powinno się czyścić ?
Co tam może się zabrudzić ?
westgate ... ale jak to zacznie Ci się zacinać to psikasz środkiem penetrującym i próbujesz rozruszać



Awatar użytkownika
maciek-w123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 14:09
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maciek-w123 » ndz cze 01, 2008 11:27

Witam
A czy po takim czyszczeniu turbinka jest szczelna?? czy nie zaczeła braćoleju??



Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » ndz cze 01, 2008 12:01

Tam gdzie znajduje się przepływ oleju i smarowanie nic nie rozbieramy, wiec powinno byc OK.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw cze 05, 2008 22:19

Moze sie przyda kolejny dokłądny opis czyszczenia turbinki http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 114 gości