Problem po wymianie rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » sob maja 31, 2008 23:10

to jak nie ruszalem zaplonu czyli zle ustawilem rozrzad - tylko jak to juz niewiem skoro robilem na znaki na kołach.a mozliwe ze po wylaczeniu silnika jak jeszcze wszystko bylo na miejscu i krecilem caloscia to juz wtedy cos sie stalo i od tego to wszystko?
a jakie moga byc skutki jak juz pochodzil troche ?
a moze byc tak ze jak minimalnie zle ust rozrzad to zeby wszystko gralo to poprostu trzeba zapl ust?
sorry ze tak pytam ale musze szykowac sie jakie koszta bede mial... :grrr:
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 23:12 przez dyzio86, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » sob maja 31, 2008 23:37

A możesz opisać w jakim położeniu jest ten palec? Na który cyl. daje przy GMP wału i książkowym ustawienu wałka rozrządu ?
Zmieniałeś kiedyś rozrząd?


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » sob maja 31, 2008 23:41

Obrazek
Czy ustawiłeś tak jak pokazane jest na schemacie?
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 23:41 przez krzycho85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » ndz cze 01, 2008 11:51

vwarek, to moja pierwsza wymiana(i juz ostatnia)
jak wczoraj zerknałem na palec gdy bylo ustawione na znakach to pokazywal na 1 cyl - to znaczyloby ze zaplon jest dobrze :panna:

krzycho85, dokladnie tak to ustawilem
Ostatnio zmieniony ndz cze 01, 2008 11:52 przez dyzio86, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz cze 01, 2008 13:35

dyzio86 pisze:jak wczoraj zerknałem na palec gdy bylo ustawione na znakach to pokazywal na 1 cyl - to znaczyloby ze zaplon jest dobrze :panna:
Jednak nie jest dobrze skoro nie chodzi jak powinien. Ja bym sprawdził wszystko jeszcze raz.. :bajer:


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 01, 2008 13:53

vwarek pisze: przy GMP wału
GMP to jest nie wału tylko tłoka. Kazdy tłok ma swoje GMP , tj górne martwe położenie tłoka i są cztery gmp dla jednego obrotu wału



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz cze 01, 2008 14:01

sas_gti pisze:są cztery gmp dla jednego obrotu wału
Ale tylko jedno oznaczone na zamachu i kole pasowym.. ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
dyzio86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
Kontakt:

Post autor: dyzio86 » ndz cze 01, 2008 14:12

dzieki wszystkim
stalo sie najgorsze - zle ust rozrzad :grrr: oddalem do warsztatu i tyle z mojej roboty - juz nigdy niebede wymienial tego sam.szacunkowe koszta na ta chwile to ok700zl a moglo byc tylko 200
Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 01, 2008 14:13

ale juz ustalilismy ze na zamachu to nie jest znak od GMP tylko od wyprzedzenia zaplonu i sie nie pokrywa ze znakiem na kole pasowym.
Mertytorycznie gmp wału jest bez sensu bo wał nie ma gornego polozenia tylko tlok ale wiadomo o co chodzi



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz cze 01, 2008 14:20

sas_gti pisze:Mertytorycznie gmp wału jest bez sensu bo wał nie ma gornego polozenia tylko tlok
Zgadzam się, źle napisałem.. ;)
sas_gti pisze:na zamachu to nie jest znak od GMP tylko od wyprzedzenia zaplonu i sie nie pokrywa ze znakiem na kole pasowym
Czyli "0" na zamachu nie pokrywa się ze znakiem na kole pasowym?
dyzio86 pisze:ok700zl
:shock: Za co aż tyle??


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz cze 01, 2008 14:26

vwarek pisze:Czyli "0" na zamachu nie pokrywa się ze znakiem na kole pasowym?
zgadza sie, u mnie roznica jest kilka mm, w rp tak samo, tak samo w g60, sprawdzone empirycznie :)

[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 14:29 ]
innymi słowy, jak ustawisz znak na kole to znak za zamachu w okienku lekko odjedzie poza obszar w ktorym jest widoczny, a jak ustawisz znak na kole w okienku to znak na kole pasowym odjeżdza o kilka stopni od swojego prawidłowego położenia

[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 14:31 ]
dyzio86 pisze:.szacunkowe koszta na ta chwile to ok700zl
za 700 to mozna wymienic rorzad w twoim silniku 2 lub 3 krotnie licząc lacznie z czesciami. 700 to chyba cena w ASO.
Albo "warsztat" zobaczł jak bardzo jestes przestraszony całą sytuacją i sam sie przestraszył i stąd ta cena :chytry:



Awatar użytkownika
Auto-Mis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt kwie 18, 2008 20:03
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Auto-Mis » ndz cze 01, 2008 14:35

A mowilem przyjedz do Auto Misia to za 250zl wszystko by bylo zrobione na cacy ;)
Tez mnie ciekawi za co krzycza 700zl.


AUTO MIŚ
ul. Bandurskiego 36 (vis a vis żużlowego stadionu Stali Stocznia)

GG:979792

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz cze 01, 2008 14:42

za 700 to chyba silnik z wymienionym rozrządem


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

topsped
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr gru 19, 2007 21:04
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: topsped » ndz cze 01, 2008 16:07

jest jedna sztuczka na ustawienie rozrządu na jednym wałku. obróć wałkiem rozrządu tak aby na 4 cylindrze mineły sie zawory ustaw tłok w 1 cylindrze w górnym położeniu, obróć wałkiem pomocniczy przy włączonym zapłonie tak aby przeskoczyła iskra na pierwszej świecy. zablokuj wszystko załóż pasek przekreć ręką parę razy dla pewności że sie mija odpal.
Upewnij sie ze nasz dobry pasek,przelicz zęby. nieraz zdarzyło mi sie ze sprzedali nie taki, chociaż podawałem rok i nr motoru.
przy montaż paska musisz być bardzo dokładny nawet przesunięcie o jeden ząbek to kolosalna różnica.
jak coś ci sie poprzestawiało to jak silnik odpalił to nic nie powinno sie uszkodzić. jak coś sie uszkodzi to na pewno usłyszysz. Kupa huku i cisza

POZDRAWIAM miłej zabawy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 256 gości