[mk2] 1,6 PN - co da się zrobić?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Nie o to mi idzie. Chodzi mi o sam dolot - czy jak zasysam powietrze z nadkola to jest lepiej niż przy zasysaiu z komory silnika. A z "może RP ma podobnie" to chodzi mi o dolot - czy z nadkola, czy jakoś inaczej i czy różnica jest odczuwalna pomiędzy fabrycznym dolotem, a zdemontowaną rurą łączącą zawór trójdrożny (ciepłe/zimne powietrze) jeżeli takowa rura w RP jest.
Nie wiem na ile jest u mnie cacanie, ale moje wyniki to:
- Pb95 - nie wiem ile łyka, żadko używam z uwagi na cenę
- bierze jakieś 9,5l gazu na 100km, cyklo mieszany 70...80% jazdy po mieście, a nogę mam ciężką...
- Vmax dla gazu to ok. 155km/h, na Pb95 - 165km/h
Filter powietrza nowy, świeczki nowe, kable nastoletnie, filtry paliwa stare, zapłon nie wiem kiedy regulowany, ale pomału robię stroboskopik.
- Pb95 - nie wiem ile łyka, żadko używam z uwagi na cenę
- bierze jakieś 9,5l gazu na 100km, cyklo mieszany 70...80% jazdy po mieście, a nogę mam ciężką...
- Vmax dla gazu to ok. 155km/h, na Pb95 - 165km/h
Filter powietrza nowy, świeczki nowe, kable nastoletnie, filtry paliwa stare, zapłon nie wiem kiedy regulowany, ale pomału robię stroboskopik.
Ciekawe, Hayabusa motor 1,3 leci 315km/h. :green_fuck:
Jak dla mnie niesamowite porównanie. Chciałbym wiedzieć jak to się ma do PN-a, a nie jak do auta z zupełnie innym motorem. Zwróć uwagę, że PN jest na gaźniczku. Intsrukja mówi o osiągach rzędu 165km/h i to wyciśniętych na czwartym biegu, chciałbym znać praktyczne możliwości tego motoru.
Jak dla mnie niesamowite porównanie. Chciałbym wiedzieć jak to się ma do PN-a, a nie jak do auta z zupełnie innym motorem. Zwróć uwagę, że PN jest na gaźniczku. Intsrukja mówi o osiągach rzędu 165km/h i to wyciśniętych na czwartym biegu, chciałbym znać praktyczne możliwości tego motoru.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 502
- Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
- Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
- Kontakt:
jak dla mnie to porównanie ma sens i twoje osągi powinny być lepsze niż tylko 165km...kleki pisze:Ciekawe, Hayabusa motor 1,3 leci 315km/h. :green_fuck:
Jak dla mnie niesamowite porównanie. Chciałbym wiedzieć jak to się ma do PN-a, a nie jak do auta z zupełnie innym motorem. Zwróć uwagę, że PN jest na gaźniczku. Intsrukja mówi o osiągach rzędu 165km/h i to wyciśniętych na czwartym biegu, chciałbym znać praktyczne możliwości tego motoru.
1.4 abd 60km masa mk3 w dowodzie 960kg
pn ma 70km i u kumpla w dowodzie pisze, że waży 905 kg ja dobrze pamiętam, i jego mk2 o wiele lepiej się bujał od mojego mk3...
tylko, że mój silniczek był igła, zero brania oleju i gazu nigdy nie widzial, tamta pn zreszta też...
i co ma do rzeczy, że masz gaźnik a ja wtrysk jednopunktowy...
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 21:07 przez yahoo_p, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja zagazowany, ale motor nie bierze ani kropelki - jak zalałem nieco za dużo 6 tysięcy wstecz, to nadal jest tyle samo za dużo. Masa zdaje się nie ma większego znaczenia dla prędkości - przynajmniej jadąc po poziomym. Ciekawi mnie za to opór powietrza - ten rośnie z kwadratem prędkości, więc zdaje się ma decydujące znaczenie dla Vmax. Na przyspieszenie - nie wiem, nie mam czym zmierzyć. Masa własna Jetki MK2 - 930kg plus 15kg skrzynia z narzędziami.
A co do instrukcji - sądzisz, że niemiec celowo zaniżył? To jakbym wywalił zwężkę od gazu to ile się spodziewać?
Odnośnie wtrysku i gaźnika to zdaje się po to wtrysk wymyślili, żeby precyzyjniej daweczkę dozować... Mówisz 2EE dorównuje wtryskowi? To mnie w takim wypadku cieszy niezmiernie.
A co do instrukcji - sądzisz, że niemiec celowo zaniżył? To jakbym wywalił zwężkę od gazu to ile się spodziewać?
Odnośnie wtrysku i gaźnika to zdaje się po to wtrysk wymyślili, żeby precyzyjniej daweczkę dozować... Mówisz 2EE dorównuje wtryskowi? To mnie w takim wypadku cieszy niezmiernie.
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 21:21 przez kleki, łącznie zmieniany 1 raz.
To jak z 60 kucy wyciska się 180km/h? Też tak chcę...
Z tego co piszesz wynika, że powinienem polecieć z dwie stówki.
60 kucy / 180 km/h to jakieś 3 km/h z każdego konia mechanicznego.
U mnie daje to Vmax rzędu 210...
Skoro tak, to Niemiec dał jakiś ogranicznik, czy jak? Isnienia takowego nie stwierdziłem, bo przy ponad 7k rpm mi nie odcinało zapłonu, ani paliwa - oczywiście na postoju, z podpiętym miernikiem do halla. Skąd w takim wypadku mam tak ograniczony Vmax?!!
Takm zupełnie poważnie : ile w/g ciebi ma lecieć Jetta MK2 z motorem PN?
Ile to jest "to słabiutko" czy "lepsze niż tylko 165km"?
aha, znalazłem coś takiego (PS to konie mechaniczne?)
Polo 3F 44 kw (60 PS) 44 kw (60 PS)
Motor
Art des Motors, Einbaulage 4-Zylinder-Ottomotor, vorne quer
Bohrung, Hub, mm 76,5/75,6
Hubraum effektiv cm² 1390
Verdichtung 10,4
Gemischaufbereitung elektrische Multipoint Einspritzung
Zundanlage ruhende Zundverteilung
Abgasreinigung Vorkat., Dreiwege-Katalysator, Lambda-Regelung
Leistung kW/PS bei 1/min 44 (60)/4700
max. Drehmoment Nm bei 1/min 116/3000
Generator, A 70
Batterie, A(Ah) 220 (44) 280 (60)
Fahrleistungen Leergewicht + 200 kg
0-80 km/h, s 9,3 10,7
0-100 km/h, s 14,5 16,8
####################
Hochstgeschwindigkeit 160 156
####################
Kraftstoffverbrauch nach 93/116/EG
Kraftstoffart Superbenzin, 95 ROZ
stadtisch, l/100 km/h 8,3 10,0
auszerstadtisch, l/100 km/h 4,9 6,1
insgesamt, l/100 km/h 6,1 7,5
Kraftubertragung
Kupplung Einscheiben-Trockenkupplung Wandler mit Uberbruckungskupplung
Getriebe Funfgang-Schaltgetriebe Viergang-Automatik
1.Gang 3,45 2,88
2.Gang 1,96 1,51
3.Gang 1,25 1,0
4.Gang 0,93 0,73
5.Gang 0,74 -
R.Gang 3,39 2,66
Achsubersetzung 3,88 4,38
Z tego co piszesz wynika, że powinienem polecieć z dwie stówki.
60 kucy / 180 km/h to jakieś 3 km/h z każdego konia mechanicznego.
U mnie daje to Vmax rzędu 210...
Skoro tak, to Niemiec dał jakiś ogranicznik, czy jak? Isnienia takowego nie stwierdziłem, bo przy ponad 7k rpm mi nie odcinało zapłonu, ani paliwa - oczywiście na postoju, z podpiętym miernikiem do halla. Skąd w takim wypadku mam tak ograniczony Vmax?!!
Takm zupełnie poważnie : ile w/g ciebi ma lecieć Jetta MK2 z motorem PN?
Ile to jest "to słabiutko" czy "lepsze niż tylko 165km"?
aha, znalazłem coś takiego (PS to konie mechaniczne?)
Polo 3F 44 kw (60 PS) 44 kw (60 PS)
Motor
Art des Motors, Einbaulage 4-Zylinder-Ottomotor, vorne quer
Bohrung, Hub, mm 76,5/75,6
Hubraum effektiv cm² 1390
Verdichtung 10,4
Gemischaufbereitung elektrische Multipoint Einspritzung
Zundanlage ruhende Zundverteilung
Abgasreinigung Vorkat., Dreiwege-Katalysator, Lambda-Regelung
Leistung kW/PS bei 1/min 44 (60)/4700
max. Drehmoment Nm bei 1/min 116/3000
Generator, A 70
Batterie, A(Ah) 220 (44) 280 (60)
Fahrleistungen Leergewicht + 200 kg
0-80 km/h, s 9,3 10,7
0-100 km/h, s 14,5 16,8
####################
Hochstgeschwindigkeit 160 156
####################
Kraftstoffverbrauch nach 93/116/EG
Kraftstoffart Superbenzin, 95 ROZ
stadtisch, l/100 km/h 8,3 10,0
auszerstadtisch, l/100 km/h 4,9 6,1
insgesamt, l/100 km/h 6,1 7,5
Kraftubertragung
Kupplung Einscheiben-Trockenkupplung Wandler mit Uberbruckungskupplung
Getriebe Funfgang-Schaltgetriebe Viergang-Automatik
1.Gang 3,45 2,88
2.Gang 1,96 1,51
3.Gang 1,25 1,0
4.Gang 0,93 0,73
5.Gang 0,74 -
R.Gang 3,39 2,66
Achsubersetzung 3,88 4,38
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 22:04 przez kleki, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości