Problem po wymianie rozrządu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- dyzio86
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
- Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
- Kontakt:
Problem po wymianie rozrządu
dziś wymieniłem rozrząd ale po złożeniu strasznie nierówno chodzi , klekocze ,konsola szybko sie nagrzewa,a na dodatek rury od chlodnicy sa zimne caly czas.mozliwe ze nowa pompa wody jest do dupy?i czy po zmianie rozrzadu tj paska pompy wody i simeringu ustawia sie zaplon ?
albo co moglem zrobic?dodam że znaki wskazuja dobrze ale co drugi obrot kola zeb.walu rozrzadu.sprawdzilem krecac recznie.poleglem przy tym i niewiem co teraz zrobic.
albo co moglem zrobic?dodam że znaki wskazuja dobrze ale co drugi obrot kola zeb.walu rozrzadu.sprawdzilem krecac recznie.poleglem przy tym i niewiem co teraz zrobic.
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 17:58 przez dyzio86, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie ma opcji zeby znaki zgadzały sie co dw obroty wałem, moze co 4? Wał kreci sie 4 rayz szybciej niz walek rorzadu i wałek pomocniczy wiec to fizycznie niemożliwe zeby co dwa obroty rorzad byl na znakach.
Jesli nie zaznaczyles sobie wczesniejszego polozenia palca rysikiem na rozdzielaczu to mas do ustawnienia zapłon. Mozliwe tez ze zle ustawiles rorzad , bo z twojego posta wynika ze nie udało ci sie odczytac znakow prawidłowo
[ Dodano: Sob Maj 31, 2008 18:35 ]
problem w układem chłodzenia to raczej osobna sprawa , tzn nie nalezy wiązać nierownej pracy z brakiem odpowiedniego chłodzenia
Jesli nie zaznaczyles sobie wczesniejszego polozenia palca rysikiem na rozdzielaczu to mas do ustawnienia zapłon. Mozliwe tez ze zle ustawiles rorzad , bo z twojego posta wynika ze nie udało ci sie odczytac znakow prawidłowo
[ Dodano: Sob Maj 31, 2008 18:35 ]
problem w układem chłodzenia to raczej osobna sprawa , tzn nie nalezy wiązać nierownej pracy z brakiem odpowiedniego chłodzenia
- dyzio86
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
- Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
- Kontakt:
krecac kolem zebatym walu rozrz robi 2 obr kolo pasowe czyli takze zeb.walu korb.napewno nie 4!!
a jakie powinno byc max wychylenie miedzy znakami?ruszalem waly bez paska ale znaki ustawilem dobrze przed zalozeniem.
a faktycznie nic nie robilem z rozdzielaczem i palcem bo niemialem pojecia ze tez bedzie trzeba cos takiego ustawiac.sugerowalem sie tylko znakami na kołach.
a to ze zle ustawilem rozrzad to nie rozumiem skoro znaki sa dobrze??
a jakie powinno byc max wychylenie miedzy znakami?ruszalem waly bez paska ale znaki ustawilem dobrze przed zalozeniem.
a faktycznie nic nie robilem z rozdzielaczem i palcem bo niemialem pojecia ze tez bedzie trzeba cos takiego ustawiac.sugerowalem sie tylko znakami na kołach.
a to ze zle ustawilem rozrzad to nie rozumiem skoro znaki sa dobrze??
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 18:49 przez dyzio86, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie powinno się krecickołem zębatym wałka rorządu (ty go nazywasz wałem rorządu)
kreć kołem wału korbowego tylko i wyłącznie, o inaczje nadwyręzasz pasek, szczególnie jesli nie odkreciłeś świec (nie wiem czy to zrobiles)
sprawdz znak na kole wałka, sprawdz znak na kopule/palcu, sprawdz znak na kole pasowym wału korbowego. Jak bedzie na zakach to odpali i powinno byc ok
Co do ilosci obrotow to chyba masz racje cos mi sie pomerdało chyba...
kreć kołem wału korbowego tylko i wyłącznie, o inaczje nadwyręzasz pasek, szczególnie jesli nie odkreciłeś świec (nie wiem czy to zrobiles)
sprawdz znak na kole wałka, sprawdz znak na kopule/palcu, sprawdz znak na kole pasowym wału korbowego. Jak bedzie na zakach to odpali i powinno byc ok
Co do ilosci obrotow to chyba masz racje cos mi sie pomerdało chyba...
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 18:59 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli nie wyjmowałeś aparatu, i dobrze ustawiłeś rozrząd to jednocześnie masz dobrze ustawiony zapłon. Jeśli sie nie myle to w ABU aparat napędzany jest od wałka rozrządu.
Jeśli masz za późny zapłon to faktycznie silnik będzie sie bardzo szybko nagrzewał a może też nie równo pracować. Tak że sprawdź koniecznie ten rozrząd jeszcze raz.
Jeśli masz za późny zapłon to faktycznie silnik będzie sie bardzo szybko nagrzewał a może też nie równo pracować. Tak że sprawdź koniecznie ten rozrząd jeszcze raz.
- dyzio86
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
- Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
- Kontakt:
kopulki od zaplonu wogole nie ruszalem
to jesli znaki sie zgadzaja to jak inaczej ustawic rozrzad?
na kole pasowym pomierzy szczeline w plastiku a zebate walu rozrz na przeciw strzalki - i to sie zgadza
a wczesniej wlasnie niekrecilem korbowym tylko walem rozrzadu ...wiec co sie stalo skoro znaki sa dobrze?
to jesli znaki sie zgadzaja to jak inaczej ustawic rozrzad?
na kole pasowym pomierzy szczeline w plastiku a zebate walu rozrz na przeciw strzalki - i to sie zgadza
a wczesniej wlasnie niekrecilem korbowym tylko walem rozrzadu ...wiec co sie stalo skoro znaki sa dobrze?
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 19:26 przez dyzio86, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
- dyzio86
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
- Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
- Kontakt:
prawie ze poziomo a dwie kropeczki skierowane do przodu...o to chodzi?vwarek pisze:A jak masz rozrząd ustawiony na znakach to w jakim położeniu masz palec w aparacie?
a silnik podskakuje -zajebiscie nierowno chodzi-gorzej niz diesel
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 20:10 przez dyzio86, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7388
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Przecież ja go nie widzę.. Jeśli masz rozrząd ustawiony na znakach a nie ruszałeś aparatu to palec powinien być na znaku na obudowie aparatu (na 1 cylinder)dyzio86 pisze:prawie ze poziomo a dwie kropeczki skierowane do przodu...o to chodzi?
a silnik podskakuje -zajebiscie nierowno chodzi-gorzej niz diesel
The quieter you become, the more you are able to hear...
- dyzio86
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
- Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
- Kontakt:
czyli jak?niewiem o co chodzi...ale mimo to zostawie jak jest i oddam autko do mechanika, wykosztuje sie ale niebedzie problemow i spokoj.pozylowalem to mam dzieki wszystkim za pomoc.vwarek pisze:palec powinien być na znaku na obudowie aparatu (na 1 cylinder)
[ Dodano: 31 Maj 2008 21:30 ]
ile kosztuje ustawienie zapłonu?
a ile rozrządu?jeśli takie coś robia
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 21:26 przez dyzio86, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
- vwarek
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7388
- Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
- Lokalizacja: zDolny Śląsk
- Auto: Bora
- Silnik: AQN
Chłopie, Ty tu punktów nie rozdawaj tylko działaj..dyzio86 pisze:czyli jak?niewiem o co chodzi...
Kopułkę aparatu możesz załozyć tylko w jednej pozycji. Ustaw rozrząd na znakach, przystaw kopułkę do aparatu i z położenia palca zobacz na jaki cylinder będzie iskra. Dojdziesz do tego po kablu WN wychodzącego z kopułki do świecy w motorze. Musisz tylko znać kierunek obrotów palca w aparacie ale to bedziesz wiedział jak pokręcisz wałem
The quieter you become, the more you are able to hear...
- dyzio86
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 20:43
- Lokalizacja: ZPL/ZS/FSW
- Kontakt:
vwarek,
,ktory cyl i kabel liczy sie jako 1 bo chyba ten interesuje do np pozycji GMP?
i jak rozumiem musi wtedy pokazywac ze jest ust na 1 cyl/kabel to bedzie dobrze?a jak zle to ustawic zaplon trzeba
,ktory cyl i kabel liczy sie jako 1 bo chyba ten interesuje do np pozycji GMP?
i jak rozumiem musi wtedy pokazywac ze jest ust na 1 cyl/kabel to bedzie dobrze?a jak zle to ustawic zaplon trzeba
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 22:56 przez dyzio86, łącznie zmieniany 2 razy.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/151/05518c7c0cf2c7bd.jpg[/img][/url]
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
VW -w przeciwieństwie do kobiety -lubi jak go napastujesz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 241 gości