Auto strasznie szarpie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gruszka00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob maja 24, 2008 18:31
Lokalizacja: Jarocin

Auto strasznie szarpie

Post autor: Gruszka00 » sob maja 24, 2008 18:42

Witam, kupiłem niedawno Golfa IV 116PS 6 skrzynia 2000r. Auto strasznie szarpie powyzej 2 biegu w przedziale 1500 do 3000 obrotow a powyzej przestaje ale idzie jakos mulowato, nie czuc tego przyspieszenia i nie chce przekroczyc 4000 obrotow zatrzymuje sie na 3800. na 1 i 2 biegu idze prawie bez szarpniec, minimalne je czuc ale powyzej dwojki to strasznie sa odczuwalne. Po podłaczeniu do kompa wyskoczylo ze jest cos z czujnikiem cisnienia w kolektorze ssacym ( nie umiem sprecyzowac co tam pisało ) podobno byl wymieniony w nim przepływomierz ale nie jestem tego w 100% pewien, filtr paliwa jest nowy.. prosze pomozcie mi bo to bylo marzenie a teraz jest załamka..

Zauwazylem mala dziurke w tlumiku drgan i przy ruszaniu sluchac 'gwizd powietrza'

To wszystko dzieje sie po gwaltownym wcisnieciu gazu w podloge, gdy powoli go rozpedzam to jest troszke lepiej
Ostatnio zmieniony sob maja 24, 2008 20:32 przez Gruszka00, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » sob maja 24, 2008 18:51

to nie jest przypadkiem problem z EGR ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob maja 24, 2008 18:54

sprawdź czy ECU widzi prędkość , oraz grupę 011



DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: DonKichot » śr maja 28, 2008 17:47

to mi wygląda na 2 różne problemy, po pierwsze jeżeli samochód nie chce wejść na wysokie obroty i jest mułowaty, do tego wyskakuje błąd czujnika w kolektorze ssącym to może być problem z przeładowaniem turbo, ja miałem identycznie ! ten sam silnik i rocznik :)
czyszczenie kierowniczek turbo, potem zrobiłem wymianę gruszki której mechanik nie potrafił wyregulować :P zrobiłem to sam z kolegą i laptopem :) teraz idzie jak torpeda, zdarza się nawet czasem że roluje kołami na 3 biegu :) ale tylko po deszczu :P


co do szarpania to też miałem to samo ! co to jakaś epidemia 115 konnych TDI z 2000 roku ? :) zrób taki test, zapal samochód i wciśnij pedał sprzęgła jakieś kilka cm, ale nie do końca ! jeżeli będziesz czuł stukanie na tym pedale to prawie na pewno koło dwumasowe do wymiany ! ja tak miałem wymieniłem i jest wszystko ok.


nie jestem oczywiście mechanikiem więc w obu przypadkach mogę się mylić !! ale umnie było prawie tak samo i pomogło to co napisałem.

aha żeby sprawdzić to turbo podjedź do jakiegoś mechanika zajmującego się TDI kami i powiedz żeby poruszał gruszką sterującą kierownicami turbiny czy się nie zacina jedno i drugie, jeżeli się przycina to:
czyszczenie turbo 300 do 400 zł
wymiana gruszki jeżeli także się zacina: 150 do250 grucha + wymiana
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 17:49 przez DonKichot, łącznie zmieniany 1 raz.



Gruszka00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob maja 24, 2008 18:31
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Gruszka00 » pt maja 30, 2008 21:13

Witam, niedawno wrociłem od mechanika.. Turbo i inne rzeczy z nim zwiazane sa ok, nie wyskakuja zadne błedy ale auto dalej szarpie :( Jedyne co jeszcze zostalo to przepływka bo jest załozona jakas podróbka. Moze przez nia no i teoria DonKichota o tym sprzegle, chociaz malo prawdopodobne bo auto kolo 3 tysiecy przestaje szarpac ale idzie jak mul, ba wcale nie idzie. MOze jutro zaloze przepływke od jakiegos innego 115PS. Pozdro



DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: DonKichot » pt maja 30, 2008 21:38

jeżeli dwumas pada to auto właśnie szarpie na niskich obrotach w okolicach 2k plus minus kilka setek

co do turba to jeżeli masz zapieczone kierowniczki lub zacina się grucha to komputer niczego nie wykaże !!! idź do innego mechanika i niech ręką sprawdzi czy gruszka się nie przycina ! można też ściągnąć rurkę odpowiednią i dmuchnąć powinno być słychać stuknięcie to znak że grucha przesuwa te kierowniczki, wystarczy dmuchnąć gębulą




więc moje 2 teorie nadal aktualne :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt maja 30, 2008 22:13

DonKichot pisze:co do turba to jeżeli masz zapieczone kierowniczki lub zacina się grucha to komputer niczego nie wykaże
i tu sie mylisz bo wykaze :P - moze nie bezposrenio ale mozna to sprawdzic

Gruszka00,

jesli masz zalozona badziewna przeplywke ( i o innych numerach niz byla wczesniej) to mozesz miec wlasnie szarpanie.

podmien od kogos na odpowiednia sprawna i bedzie wiadomo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: DonKichot » pt maja 30, 2008 23:51

on napisał że nie wyskakują żadne błędy, a przy zapieczonym turbo nic nie wyskoczy :) trzeba robić test dynamiczny czego on na pewno nie zrobił :)
mechanikiem nie jestem i moge się mylić ale mam identyczny silnik i miałem identyczne objawy :) temu zabieram głos umnie to było zapieczone turbo i szarpanie z powodu koła dwumasowego



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob maja 31, 2008 01:24

DonKichot, nie neguje Twoich wypowiedzi, po prostu diagnostyka auta to nie tylko odczytanie kodow bledow :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Gruszka00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob maja 24, 2008 18:31
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Gruszka00 » sob maja 31, 2008 17:04

Załozyłem przeplywke orginalna od tego silnika a swoja dalem kumplowi, jego auto jezdzilo ok a moje dalej szarpalo co za tym idzie przepływka jest ok. Pozostaja kierowniczki na turbo i gruszka, ten mechanik cos mowil ze cos sie zacina, cisnienie leci zatrzymuje sie i znow leci.. nie znam sie ale wniosek jest jeden TURBINA ! gdy ja odlaczylismy to auto przestalo szarpac wiec sprzegla i inna badziewia tez odpadaja. Co myslicie na ten temat?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob maja 31, 2008 17:20

Gruszka00, to nie masz szarpania a falowanie mocy, sprawdz na porzadnej diagnostyce jak sie zachowuje cisnienie doladowania podczas jazdy (log dynamiczny) i bedzie wiadomo, moze N-75 szwankuje i raz otwiera raz zamyka kierownice spalin


u mnie w turbo bez kierownic wlasnie takie falowanie bylo spowodowane n-75


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: DonKichot » sob maja 31, 2008 17:59

wymiana sprzęgła to tak droga sprawa że najpierw lepiej sprawdzić wszystko inne :) i oby dwumas był dobry.


czyszczenie tych kierowniczek turbo nie jest drogie ja dałem 300 zł i samochód zupełnie inny, nawet na 3 biegu zdarza się po deszczu że koła rolują :) bo mi kontrola trakcji mruga :P



Gruszka00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob maja 24, 2008 18:31
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Gruszka00 » sob maja 31, 2008 18:25

Skoro odłaczyłem turbo i auto przestalo szarpac wiec kwestia sprzegła odpada. Przynajmniej tak mi sie wydaje :) W poniedziałek moze cos wiecej sie dowiem...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob maja 31, 2008 18:36

a ja ponownie pytam ... vag widzi prędkość :?:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 184 gości