Mrugająca kontrolka oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » śr paź 12, 2005 18:51

Nie jest zatarty bo śmigam sobie nim i na krótkie trasy jest wporzo, ale przy dłuższych gdy olej sie nagrzeje to wtedy zaczyna sie dyskoteka... Jak bedzie kasa to sie zabiore za wymiane filtra..


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr paź 12, 2005 19:22

djprezes pisze:Nie jest zatarty bo śmigam sobie nim i na krótkie trasy jest wporzo, ale przy dłuższych gdy olej sie nagrzeje to wtedy zaczyna sie dyskoteka... Jak bedzie kasa to sie zabiore za wymiane filtra..
Filtra i oleju!!! I zrób to teraz nie jak będzie kasa bo załatwisz silnik



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw paź 13, 2005 08:38

Ja dyskoteka sie zaczyna po nagrzaniu silnika to podejzewam pompe oleju bo po podgrzaniu olej zmniejsza lepkosc i pompa ma trudnosci z jego przetłaczaniem a na gestum zimnym oleju jest OK!



fibolek

Post autor: fibolek » czw paź 13, 2005 11:39

Filtr oleju to koszt około 10 zł zależy jakiej marki.Natomiast może mu czujnik nawalił?



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » czw paź 13, 2005 13:24

Adamtd pisze:
djprezes pisze:Nie jest zatarty bo śmigam sobie nim i na krótkie trasy jest wporzo, ale przy dłuższych gdy olej sie nagrzeje to wtedy zaczyna sie dyskoteka... Jak bedzie kasa to sie zabiore za wymiane filtra..
Filtra i oleju!!! I zrób to teraz nie jak będzie kasa bo załatwisz silnik
kolega ma racje skoro pomieszales olej wiec wymien go szybko razem z filtrem jezeli to nie pomoze wtedy sprawdz czujniki w podstawie filtra oleju(biały i brazowy)koszt jednego 15-20zl. skoro to twoje pierwsze auto wiec musisz wiedziec ze odrazu po kupnie wymienia sie filtry oleje paski (rozrzadu,alternatora, wspomagania) rolke napinacza paska rozrzadu plyn w chłodnicy bo zima juz blisko i sie zdziwisz jak porzedni wlasciciel dola sobie wody bo mu brakowalo lub sie zdziwisz jak auto pewnego razu stanie bo pękł pasek rozrzadu a taka naprawa kosztuje nie 200zl (pasek+rolka +robota ) tylko 2000 :bigok:


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
koulikov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 10, 2005 07:29
Lokalizacja: N 50°18'13" E 18°46'49" (zabrze)
Kontakt:

Post autor: koulikov » czw paź 13, 2005 16:17

Ja się podczepię pod temat, żeby nowego nie zakładać.
Mi też miga kontrolka oleju ale tylko na zimnym silniku i tylko na sekundę po odpaleniu.
Wygląda to tak - odpalam zimny silnik, gasną kontrolki wszystkie .. po sekundzie zapala się kontrolka oleju na pół sekundy i gaśnie - potem już nic się nie dzieje i autko bangla cacy.
Nie wiem czy się tym martwić czy nie.
Wymieniłem wszystkie płyny, paski, filtry w momencie zakupu. Nawet po wymianie oleju i filtra problem nie znikł. Ktoś zna przyczynę ?


www.pajacyk.pl

Awatar użytkownika
naughtyjurand
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: naughtyjurand » czw paź 13, 2005 16:47

mam ten sam problem, od pewnego czasu doslownie losowo pojawia mi sie problem migajacej kontrolki od oleju, przed wakacjami mialem wymieniony olej, filtr oleju, filtr paliwa i filtr powietrza.
mam mk2 1.8 z '90r.
raz rano przekrecam kluczyk (wlaczaja sie wszystkie 3 kontrolki) czekam az zgasnie kontrolka od oleju i dopiero odpalam fure i muzyka gra i podczas jazdy jest bajka az nie zgasze samochodu (juz jest rozgrzany) za drugim razem przy przekreceniu kluczyka i czekaniu az zgasnie kontrolka od oleju - ona nie gasnie nawet po minucie czekania, odpalam fure na migajacej kontrolce i ruszam w droge (po jakims czasie sama gasnie, jednak ostatnio dlugo trwalo zanim zgasla i to mnie niepokoi).

konkluzje:
moj kumpel powiedzial mi ze czesto sie zdarza, ze uszczelka od chlodnicy jest wpychana do srodka (w strone chlodnicy) i to powoduje obnizenie cisnienia oleju w silniku co z kolei powoduje mryganie kontrolki (trzeba sprawdzic czy plyn od chlodnicy przypadkiem nie jest brudny) wtedy trzeba op prostu wymienic uszczelke oraz plyn w chlodnicy oraz olej w silniku.
u mnie plyn jest czysty to wyklucza ta opcje, moze faktycznie zmienie filtr oleju (choc wydaje mi sie ze ten co mam nie powinien jeszcze pasc (ale cholera wie co sie moglo stac) dam wam znac czy to pomoglo (olej mam super! wiec ta opcja odpada - nie opadl mi poziom od roku).
pozdrawiam,
nj


HELL WAS FULL, SO I CAME BACK!

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » pt paź 14, 2005 09:30

naughtyjurand pisze:mam ten sam problem, od pewnego czasu doslownie losowo pojawia mi sie problem migajacej kontrolki od oleju, przed wakacjami mialem wymieniony olej, filtr oleju, filtr paliwa i filtr powietrza.
mam mk2 1.8 z '90r.
raz rano przekrecam kluczyk (wlaczaja sie wszystkie 3 kontrolki) czekam az zgasnie kontrolka od oleju i dopiero odpalam fure i muzyka gra i podczas jazdy jest bajka az nie zgasze samochodu (juz jest rozgrzany) za drugim razem przy przekreceniu kluczyka i czekaniu az zgasnie kontrolka od oleju - ona nie gasnie nawet po minucie czekania, odpalam fure na migajacej kontrolce i ruszam w droge (po jakims czasie sama gasnie, jednak ostatnio dlugo trwalo zanim zgasla i to mnie niepokoi).

konkluzje:
moj kumpel powiedzial mi ze czesto sie zdarza, ze uszczelka od chlodnicy jest wpychana do srodka (w strone chlodnicy) i to powoduje obnizenie cisnienia oleju w silniku co z kolei powoduje mryganie kontrolki (trzeba sprawdzic czy plyn od chlodnicy przypadkiem nie jest brudny) wtedy trzeba op prostu wymienic uszczelke oraz plyn w chlodnicy oraz olej w silniku.
u mnie plyn jest czysty to wyklucza ta opcje, moze faktycznie zmienie filtr oleju (choc wydaje mi sie ze ten co mam nie powinien jeszcze pasc (ale cholera wie co sie moglo stac) dam wam znac czy to pomoglo (olej mam super! wiec ta opcja odpada - nie opadl mi poziom od roku).
pozdrawiam,
nj
kontrolka od oleju nie powinna ci zgasnąc nawet jakbys czekal godzine z przekreconym kluczykiem ona ma zgasnac dopiero jak odpalisz silnik i cisnienie zalaczy styk. poprostu musisz wymienic czujnik bo zaczyna ci padac i dlatego raz dziala raz nie :bigok:


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
vasyl22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr paź 05, 2005 20:43
Lokalizacja: Braniewo, Olsztyn, Giżycko
Kontakt:

Post autor: vasyl22 » pt paź 14, 2005 13:06

Witam na wstepie to kup porzadny filtr olejowy jak tamten ciebie zawiodl chyba juz wiesz gdzie sie znjduje zlej ten smierdzacy mineral i zalej cos konkretnego a mianowicie VALVOLINE 10W/30 a nie bedziesz żalowal :-)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt paź 14, 2005 13:52

koulikov pisze:Ja się podczepię pod temat, żeby nowego nie zakładać.
Mi też miga kontrolka oleju ale tylko na zimnym silniku i tylko na sekundę po odpaleniu.
Wygląda to tak - odpalam zimny silnik, gasną kontrolki wszystkie .. po sekundzie zapala się kontrolka oleju na pół sekundy i gaśnie - potem już nic się nie dzieje i autko bangla cacy.
Nie wiem czy się tym martwić czy nie.
Wymieniłem wszystkie płyny, paski, filtry w momencie zakupu. Nawet po wymianie oleju i filtra problem nie znikł. Ktoś zna przyczynę ?
gdzieś to było na forum - podobno tak ma być - po odpaleniu kontrolka ma mignąć i zgasnąc (u mnie tak jest czasami)



djprezes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 15:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: djprezes » śr paź 26, 2005 15:32

Dziekuje bardzo, wymiana oleju i filtra oleju pomogła, stary olej był jak woda, nie dziwie się ze nie mial cisnienia odpowiedniego, ciesze się ze calkowicie silnika nie załatwilem.

Pozdrawiam


Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 363 gości