Płyn hamulcowy / chłodniczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

SamSprite

Płyn hamulcowy / chłodniczy

Post autor: SamSprite » śr paź 12, 2005 13:38

Kupiłem niedawno autko i tak jak koleś mi powiedział (znam go) to płyn mu uzupełniali standardowym u mechanika.
Po wymianie hamulców itd. muszę uzupełnić poziom płynu.
Pytanie moje dotyczy jaki to jest płyn, wiem z poprzednich aut, że mają one jakieś oznaczenia itd. prosze o pomoc

Moje drugie pytanie dotyczy wymiany płynu chłodzącego, jakieś porady na jaki wymienić itd.? aha Jetta 1.6 sliniczek w gazie. Z góry dzięki za odpowiedź



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » śr paź 12, 2005 13:54

Standardowy plyn do Twojego autka ma oznaczenie DOT3
natomiast co do plunu chlodniczego to uzywaj raczej koncentratow do rozcienczania z wodą destylowaną, wtedy sam sobie ustalisz proporcje a co zaym idzie temp krzepnięcia, takie plyny na ogół nie wymagają wymiany tak jak to jest z Borygo czy petrygo Co 60kkm albo co 2-3lata.
Jak go swierzo kupiles to wymien tez olej +filtr oleju, filtr paliwa i filtr powietrza nooo i najwazniejsze Pasek rozrządu razem z napinaczem nie sluchaj opowiesci ze nietreba bo byl niedawno wymieniany no chyba ze jestes na 100% pewien ze byl!



fibolek

Post autor: fibolek » śr paź 12, 2005 13:59

Ja osobiście leję jakiś polepszony płyn chłodzący ale petrygo czy borygo jest oki.Jeżdżę Golfem 1.6 na gazie więc dam ci radę oprócz samych pasków sprawdź przewody wysokiego napięcia i świece to bardzo ważne przy gazie i przy wymianie płynu chłodzącego lepiej przepłucz obieg bo w gazie chłodzenie i smarowanie to najważniejsza rzecz aha i lepiej nie lej koncentratów jak ci tam wyżej ktoś radzi bo jak ci się rozdzieli płyn od wody to parownik i te całe ustroistwo ci zamarznie(zaszroni) wiem bo znajomy tak miał czyli lanie wody do obiegu chłodzenia wykluczone.Jak masz jakiś jeszcze problem to napisz aha i jesze jedno czasem wymień i przepłukaj cały system hamulcowy bo ten płyn też się zużywa,.



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » śr paź 12, 2005 14:34

Hamulce : DOT3

Chłodnica: Dynagel(b.dobry), borygo/petrygo(zwykły).



SamSprite

Post autor: SamSprite » śr paź 12, 2005 16:16

Wielki dzięki, filtry powymieniałem, świece itd. też, no tylko został mi jeszcze płyn hamulcowy, chłodniczy i wymiana końcówek drążka kierowniczego, ale to z własnej inicjatywy :) no i chce sobie łożyska z tyłu wymienić bo te już nie są świeże... ;)



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » czw paź 13, 2005 00:38

DOT-4 jeśli chodzi o hamulce i lej Dynagel do chłodnicy



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw paź 13, 2005 08:23

fibolek pisze:i lepiej nie lej koncentratów jak ci tam wyżej ktoś radzi bo jak ci się rozdzieli płyn od wody to parownik i te całe ustroistwo ci zamarznie
No gratuluje wiedzy na temat plynow chlodniczych! ciekawe co za plynu uzywales ze ci sie rozwarstwił? moze to byl olej roslinny??



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » czw paź 13, 2005 16:05

albo koncentrat pomidorowy


[you] dobrze że jeździsz vw

SamSprite

Post autor: SamSprite » pt paź 14, 2005 16:22

hehe wszystko zrobione jeszcze tylko musze hamulce odpowietrzyć no i zrobić końcówki drążków kierownicy, potem zbieżność i w końcu przegląd (skończył mi się kilka dni temu a i ważność dowodu tymczasowego autka się skończyła :/) ale dopóki nie przyniose im świstka z przeglądu to mi dowodu nie dadzą... no ahh te polskie przeprisy :/ )



Bradock000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw lis 10, 2005 14:26
Lokalizacja: Katowice

Jaki płyn?

Post autor: Bradock000 » sob lis 19, 2005 18:58

Mam pytanko, jaki płyn chłodniczy dolać, jeżeli nie wiem jaki był wlewany ?, borygo ma kolor różowy, jak odkręcam korek wlewu do chłodnicy, to ten płyn ma kolor pomarańczowy ?, co wlać ?



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Re: Jaki płyn?

Post autor: hanti » sob lis 19, 2005 23:06

Bradock000 pisze:Mam pytanko, jaki płyn chłodniczy dolać, jeżeli nie wiem jaki był wlewany ?, borygo ma kolor różowy, jak odkręcam korek wlewu do chłodnicy, to ten płyn ma kolor pomarańczowy ?, co wlać ?
wymienic calkiem na nowy a apropos hamulcow jak koledzy pytali to jetta ma tarcze z przodu wiec powinno sie stosowac DOT-4


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn lis 21, 2005 02:48

Nawet w ksiazce pisze DOT4 wiec nie wiem skad ten DOT3



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lis 21, 2005 03:14

Im większy "DOT" tym wyższa temperatura wrzenia, a więc DOT-4. Kolejna sprawa to to, że płyn powinno się wymieniać co jakiś czxas. Chyba 2-3 lata. Płyn hamulcowy jest higroskopijny i z czasem temperatura wrzenia obniża się. A zagotowany płyn to zero hamulców.
bodzio_j



Awatar użytkownika
SAMO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt lis 18, 2005 14:48
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: SAMO » pn lis 21, 2005 09:17

NAWET BARDZO DOBRZE :majkel:


http://inos.int.pl/zanim-napiszesz/
PAY ATTENTION WHEN YOU'RE DRIVE!!
http://www.youtube.com/watch?v=dMXkinfyV8k

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości