Nie pali

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Nie pali

Post autor: Gutekspc » śr maja 28, 2008 19:53

Witam.
Mam problem z odpaleniem golfa. Paliwo dostaje, napięcie w cewce jest. Iskry nie ma (kabel od rozdzielacza do bloku). Co może byc przyczyną? Kopułka nowa, palec wymieniany - i nic. Dodam, że przedwczoraj jechał bez problemu, postał parę godzin i już nie chciał odpalic. Z góry dzięki za rady.

Pozdróvwka


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » śr maja 28, 2008 20:13

sprawdz mase ktora idzie do bloku silnika...
wykrec jeszce jenda swiece wsadz ja w przewod i przytknij gdzies do bloku, lub bo pewnej masy czy w oogle na siwecach masz iskre... paliwo na pewno dochodzi do cylindra ???


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 28, 2008 20:30

Gutekspc, nie ma iskry więc musisz zacząć od zróżnicowania awarii cewki, czujnika halla i modułu wzmocnienia. Opisy sprawdzania halla byłu wielokrotnie na forum, cewkę najlepiej podmienić na próbę, moduł psuje się bardzo rzadko. Przy tym sprawdzenie wtyczek kabli, czy są napięcia na hallu,cewce i module.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » śr maja 28, 2008 22:07

pekol pisze:wykrec jeszce jenda swiece wsadz ja w przewod i przytknij gdzies do bloku, lub bo pewnej masy czy w oogle na siwecach masz iskre... paliwo na pewno dochodzi do cylindra ???
Świec wogóle nie wykręcałem, bo w golfie nie mam bodajże 20'tki. A paliwo dochodzi na 99,9% - w filtrze w przewodzie paliwowym jest, w gaźniku z tego co mi się wydaje się lało.. Prawie na 100% jest to kwestia elektryki, pytanie tylko co?
Gutekspc, nie ma iskry więc musisz zacząć od zróżnicowania awarii cewki, czujnika halla i modułu wzmocnienia. Opisy sprawdzania halla byłu wielokrotnie na forum, cewkę najlepiej podmienić na próbę, moduł psuje się bardzo rzadko. Przy tym sprawdzenie wtyczek kabli, czy są napięcia na hallu,cewce i module.
Dostałem na forum poradę, żeby diodą + opornik i dwa kable sprawdzić czujnik halla na module - dwa, a nawet trzy w jednym, ponieważ napięcie na moduł idzie z cewki, w której jest w.w. czujnik. Dioda świeci, więc teoretycznie mam cewkę całą sprawną. Idąc dalej - w kopułce, ten węglowy mały walec wewnątrz wyglądał moim zdaniem źle - wymieniłem całą kopułkę, bo też była zasyfiała. Palce mam dwa - naprzemiennie sprawdzałem - nic. Kable sprawdziłem wszystkie dziś, znalazłem nawet jeden nie podpięty, co idzie jakby w kierunku deski rozdzielczej - ma swoją dziurę obok tego od prędkościomierza - tak przy okazji - od czego on jest? Efekt - nic.
Znajomy podpowiedział coś o jakimś kondensatorze napięcia od cewki.. Ale nie wiem, czy mówił wogóle do rzeczy.

Sam kabel może nie dać iskry? A nawet jeśli tak, to czemu skur***l nie pali?
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 22:08 przez Gutekspc, łącznie zmieniany 1 raz.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » czw maja 29, 2008 10:18

Gutekspc pisze:Świec wogóle nie wykręcałem, bo w golfie nie mam bodajże 20'tki. A paliwo dochodzi na 99,9% - w filtrze w przewodzie paliwowym jest, w gaźniku z tego co mi się wydaje się lało.. Prawie na 100% jest to kwestia elektryki, pytanie tylko co?
no to naljepiej zaopatrzyc sie w taki klucz, drogi nie jest a zawsze sie przyda, bedziesz pewnien wtedy ze iskra dochodzi do siwecy, przy okazji sprawdzisz w jakim stanie sa swiece... nastepne co bym patrzyl to sama cewka, to ze daje napiecie to nie znaczy ze dobrtze dziala :)


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » czw maja 29, 2008 11:08

pekol pisze:no to naljepiej zaopatrzyc sie w taki klucz, drogi nie jest a zawsze sie przyda, bedziesz pewnien wtedy ze iskra dochodzi do siwecy, przy okazji sprawdzisz w jakim stanie sa swiece... nastepne co bym patrzyl to sama cewka, to ze daje napiecie to nie znaczy ze dobrtze dziala :)
A do świec jest 20'tka? Mogę jakoś sprawdzić cewkę nie zdejmując jej? Nie mam drugiej, musiałbym kupić, a wolałbym wykluczyć część elementów nie wymieniając wszystkiego po kolei..


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
grzecho87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 07, 2007 07:40
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: grzecho87 » czw maja 29, 2008 12:21

Gutekspc pisze:Dostałem na forum poradę, żeby diodą + opornik i dwa kable sprawdzić czujnik halla na module - dwa, a nawet trzy w jednym, ponieważ napięcie na moduł idzie z cewki, w której jest w.w. czujnik. Dioda świeci, więc teoretycznie mam cewkę całą sprawną.
hmm.. z tego co ja się doczytałem kiedyś to czujnik halla jest pierwszy czyli on daje sygnał cewce zeby dała iskre.jesli kręcisz rozrusznikiem diodka ma migać!!ja ostatnio własnie wymieniałem czujnik halla i też padł tak niespodziewanie z godziny na godzine.koszt czujnika 70-80 zl jesli sobie go sam zlutujesz a taki co tylko założyć to 140-150 zł...



Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » czw maja 29, 2008 12:56

A do świec jest 20'tka? Mogę jakoś sprawdzić cewkę nie zdejmując jej? Nie mam drugiej, musiałbym kupić, a wolałbym wykluczyć część elementów nie wymieniając wszystkiego po kolei..
dlatego mowie zacznij ud wykreceia swiec i sprawdzic czy jest na nioch, przy okazji bedziesz czul czy do cylindra dochodzi paliwo


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » czw maja 29, 2008 14:51

grzecho87 pisze:hmm.. z tego co ja się doczytałem kiedyś to czujnik halla jest pierwszy czyli on daje sygnał cewce zeby dała iskre.jesli kręcisz rozrusznikiem diodka ma migać!!ja ostatnio własnie wymieniałem czujnik halla i też padł tak niespodziewanie z godziny na godzine.koszt czujnika 70-80 zl jesli sobie go sam zlutujesz a taki co tylko założyć to 140-150 zł...
Oj. Dioda świeci stałym światłem, nie miga.. A czujnik nie jest w cewce? Razem z cewką się go nie kupuję, bo w ofercie intercarsu nie znalazłem samego czujnika..
pekol pisze:dlatego mowie zacznij ud wykreceia swiec i sprawdzic czy jest na nioch, przy okazji bedziesz czul czy do cylindra dochodzi paliwo
Tak też zrobię. :bigok:


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
grzecho87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 07, 2007 07:40
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: grzecho87 » czw maja 29, 2008 15:05

Gutekspc pisze:A czujnik nie jest w cewce?
czujnik halla jest w aparacie zapłonowym...............



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » czw maja 29, 2008 15:21

grzecho87 pisze:czujnik halla jest w aparacie zapłonowym...............
To się popisałem.. :jezor: Faktycznie, coś mi się poprzestawiało w głowie - w manualu mam wyraźnie napisane, że jest w rozdzielaczu.. No nic, miałem dziś rozmowę o pracę - może w wyniku stresu mi się pomieszało. :bigok:

Dobra, to jak mogę wykluczyć, albo potwierdzić, że jest to wina czujnika halla?

[ Dodano: 29 Maj 2008 15:31 ]
Czy to, że mi dioda nie miga tylko świeci na wciąż jest już potwierdzeniem?

[ Dodano: 29 Maj 2008 19:19 ]
Dioda podpięta prosto do czujnika halla trochę przygasała przy kręceniu.. Ale nie miga, przynajmniej jeśli dobrze rozumiem znaczenie słowa "migać".. Czujnik do wymiany?
grzecho87 pisze:koszt czujnika 70-80 zl jesli sobie go sam zlutujesz a taki co tylko założyć to 140-150 zł...
Jeśli tak, to gdzie kupiłeś ten czujnik?

[ Dodano: 29 Maj 2008 19:38 ]
Dobra, już znalazłem na allegro, powiedzcie mi tylko, czy to taki, jak jest w mk. II:
http://moto.allegro.pl/item369172771_cz ... _opel.html
Ostatnio zmieniony czw maja 29, 2008 19:21 przez Gutekspc, łącznie zmieniany 1 raz.


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
grzecho87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 07, 2007 07:40
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: grzecho87 » czw maja 29, 2008 22:04

a powiedz mi jak podpiąłesc tą diode??jeden kabelek do aku a drugi do środkowego kabla wychodzącego od czujnika halla??jesli tak to dobrze.ja czujnik kupiłem w normalnym sklepie samochodowym i wyglądał identycznie jak ten na zdjęciu.gościu w sklepie mi powiedział ze teraz to już są uniwersalne te czujniki i do wielu samochodów pasują.

jeśli byś chciał jakieś fotki z wymiany czujnika to napisz...ale radzę Ci jeszcze poszukać dokładnie na forum i dowiedzieć się czy to na pewno czujnik halla jest do wymiany bo po co niepotrzebnie ładować kase.



Awatar użytkownika
Gutekspc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt sie 04, 2006 12:00
Lokalizacja: WarszaVWa

Post autor: Gutekspc » czw maja 29, 2008 22:25

Nie podpiąłem do aku.. Znalazłem taką poradę gdzieś na necie, żeby podpiąc + pod pin 1 w kablu od czujnika, a - pod masę, czyli pin 2 w tym samym kablu.

[ Dodano: 30 Maj 2008 15:51 ]
Poczytałem sobie na forum i wszystko wskazuje na halla.. Jeśli ten z allegro za 70 zł się nada, to czeka mnie w takim razie znowu grzebanie się z tym wszystkim.. grzecho87, jeśli możesz jakieś fotki z wymiany czujnika zapodac, to byłbym wdzięczny, bo nie wiem jak to ustrojstwo rozebrac. Zdejmowałeś aparat, czy rozebrałeś go zamontowanego?


Everyone dies. Not everyone lives.

Awatar użytkownika
grzecho87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: czw cze 07, 2007 07:40
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: grzecho87 » ndz cze 01, 2008 12:27

wyjmowałem cały aparat .tylko sobie najpierw dokładnie zaznacz jak był ustawiony bo później będziesz miął problem z odpaleniem :jezor:
najpierw zdejmij kopułkę, wyjmij aparat, zdejmij palec ,plastikową osłonę i metalową cześć.
potem musisz zdjąć segery i podkładki i wyjąć taki "bolczyk"(zaznaczone na zdjęciu są juz wyjęte)
Obrazek

ptem obróć do góry nogami aparat i delikatnie uderzaj młotkiem w ośkę i powinno Ci wyjśc całe kółko z czujnikeim
Obrazek

z tego kółka musisz usunąć stary czujnik , przymocować nowy i zlutować kable przy wtyczce.ja to zrobiłem na poxipolu i trzyma sie mocno :bigok:

w tym kółku jest jeszcze taki bolec od spodu i musisz go później włożyć w miejsce zaznaczone na zdjęciu strzałką

Obrazek

a później poskładać w odwrotnej kolejności.
Tu jeszcze zdjęcie ze wszystkimi częsciami po rozebraniu.bolczyk jest oznaczony na zielono.pamietaj żeby go nie zgubić!!
Obrazek

aha i przed wyjęciem zapamiętaj położenie palca bo pozniej mozesz go ustawic w 2 pozycjach.
powodzenia.mam nadzieje ze chociaż troche Ci pomogłem :jezor: :grin:

[ Dodano: 01 Cze 2008 12:29 ]
jakbyś miał jakies pytania to pytaj. może będę Ci umiał pomóc :chytry:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 189 gości