Kompresor klimatyzacji, pytanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
- Lokalizacja: Czechowice
- Kontakt:
Kompresor klimatyzacji, pytanie
Witam
jakiś czas temu kupiłem golfa 4, zaczynają się upały więc pojechałem sprawdzić szczelność i nabić gazu, niestety pan nabiciu azotu dla sprawdzenia szczelności, powiedział że kompresor jest zatarty bo ani sam nie rusza ani nie da się nim poruszyć ręką.
używany chce mi sprzedać za 350 do tego czyszczenie instalacji 120 bo niby tam będą opiłki po zatarciu starego..
pytanie czy to czyszczenie jest potrzebne i czy da się naprawić taki kompresor czy musze kupić nowy.
kompresor 350
czyszczenie 120
nabicie klimy 160
to daje 630 zł nie mało
jakiś czas temu kupiłem golfa 4, zaczynają się upały więc pojechałem sprawdzić szczelność i nabić gazu, niestety pan nabiciu azotu dla sprawdzenia szczelności, powiedział że kompresor jest zatarty bo ani sam nie rusza ani nie da się nim poruszyć ręką.
używany chce mi sprzedać za 350 do tego czyszczenie instalacji 120 bo niby tam będą opiłki po zatarciu starego..
pytanie czy to czyszczenie jest potrzebne i czy da się naprawić taki kompresor czy musze kupić nowy.
kompresor 350
czyszczenie 120
nabicie klimy 160
to daje 630 zł nie mało
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
- Lokalizacja: Czechowice
- Kontakt:
klima nie była używna pewnie od roku albo lepiej, więc nie wiem czy z powodu zatarcia kompresora czy kompresor znieruchomiał bo tak długo nie była używana klima...
szarpał go ręką na siłę i powiedział że ani drgnie ! sugerował że można go jeszcze młotkiem rozruszać
nie jestem skory do wydawania kasy na siłę, nie mam nic do stracenia chyba go wyciągnę i zobacze czy coś zdziałam ale nie wiem czy to ma sens i czy takie rzeczy można ożywić
szarpał go ręką na siłę i powiedział że ani drgnie ! sugerował że można go jeszcze młotkiem rozruszać
nie jestem skory do wydawania kasy na siłę, nie mam nic do stracenia chyba go wyciągnę i zobacze czy coś zdziałam ale nie wiem czy to ma sens i czy takie rzeczy można ożywić
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 00:46
- Lokalizacja: Świętohłowice
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
- Lokalizacja: Czechowice
- Kontakt:
jak to nie mam pojęcia ale powiedzieli mi że jak nie wyczyszczą obiegu z opiłków to następny kompresor padnie w bardzo szybkim czasie, powiedzieli że czyszczenie zrobią za darmo a policzą tylko za nowy (używany) kompresor i za robociznę odpowiednio 350 i 120
a występuje coś takiego jak te opiłki ? czy chcą wyciągnąć kasę ?
a występuje coś takiego jak te opiłki ? czy chcą wyciągnąć kasę ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 00:46
- Lokalizacja: Świętohłowice
No wałśnie u mnie za czyszczenie z opiłków i napełnienie chcą 800 zł a za ressztę chcą kupić kompresor 800 po regeneracji. I o ile kompresor mogę sobie załatwic samemu za mniejsze pieniądze o tyle wszytkie warsztaty gdzie pytałem za czyszczenie z opiłków chca minimalnie 500 plus koszta założenia i nabicia klimy. Dlatego jak będziesz miał chwilkę to bardzo bym cie prosił o podanie namiarów na serwis.
Co do opiłków to występują widziąłem na włąsnie oczy i potrafią być dosć spore nawet.
Co do opiłków to występują widziąłem na włąsnie oczy i potrafią być dosć spore nawet.
Witam, u mnie klima zaczęła stukać pojechałem do warsztatu a oni powiedzieli że może to być tarcza sprzęgła sprężarki, gdzie koszty z wymianą i dobiciem czynnika policzyli mi jakieś 300 zł.
Na moje nieszczęście za jakieś 2 godziny otrzymuje od nich telefon ze złymi wieściami, a mianowicie powiedzieli mi że w sprężarce są tłoczki i przez brak oleju w sprężarce dwa z nich zatarły sie i przez to pojawiły się opiłki, które weszły do całego układu załamałem sie jak usłyszałem że trzeba czyścić układ i wymieniać sprężarkę.
Czyszczenie układu polega na rozebraniu całego układu od klimy i czyszczenie każdego elementu z osobna jakimś wyczesanym środkiem, który jest niesamowicie drogi, mój golfer stał u nich tego dnia do wieczora następnego płukali od 10 do 21 i mówili mi że jeszcze opiłki lecą i trzeba zostawić na noc na odmoczenie. Mi za czyszczenie tego krzyknęli 500 i jak byłem oglądać auto podczas naprawy to zobaczyłem że oni na prawdę mają trochę roboty i powiedzieli mi że dają na to gwarancje i nie chcą abym przyjechał do nich za miesiąc, bo nawet jeden opiłek może zatrzeć nową sprężarkę. Więc chyba trzeba dać sobie spokój z tanim czyszczeniem bo może on być nie wystarczający a problemy mogą powrócić.
Jak chodzi o używane sprężarki to ten temat jest kruchy, gdyż można kupić albo nie szczelną, albo bez oleju, albo z wyrobionymi łożyskami, albo z wyrobioną tarczą od sprzęgła, więc ja w ramach oszczędności nie oszczędzam i kupiłem od nich regenerowaną sprężarkę za 800 zl w której wszystkie możliwe do wymiany części były wymienione i na która dają mi gwarancje.
A i opiłków nie da się wypłukać z osuszacza i skraplacza więc trzeba przy takim czyszczeniu jeszcze to wymienić na szczęście u mnie to jest koszt 80 zl
Na moje nieszczęście za jakieś 2 godziny otrzymuje od nich telefon ze złymi wieściami, a mianowicie powiedzieli mi że w sprężarce są tłoczki i przez brak oleju w sprężarce dwa z nich zatarły sie i przez to pojawiły się opiłki, które weszły do całego układu załamałem sie jak usłyszałem że trzeba czyścić układ i wymieniać sprężarkę.
Czyszczenie układu polega na rozebraniu całego układu od klimy i czyszczenie każdego elementu z osobna jakimś wyczesanym środkiem, który jest niesamowicie drogi, mój golfer stał u nich tego dnia do wieczora następnego płukali od 10 do 21 i mówili mi że jeszcze opiłki lecą i trzeba zostawić na noc na odmoczenie. Mi za czyszczenie tego krzyknęli 500 i jak byłem oglądać auto podczas naprawy to zobaczyłem że oni na prawdę mają trochę roboty i powiedzieli mi że dają na to gwarancje i nie chcą abym przyjechał do nich za miesiąc, bo nawet jeden opiłek może zatrzeć nową sprężarkę. Więc chyba trzeba dać sobie spokój z tanim czyszczeniem bo może on być nie wystarczający a problemy mogą powrócić.
Jak chodzi o używane sprężarki to ten temat jest kruchy, gdyż można kupić albo nie szczelną, albo bez oleju, albo z wyrobionymi łożyskami, albo z wyrobioną tarczą od sprzęgła, więc ja w ramach oszczędności nie oszczędzam i kupiłem od nich regenerowaną sprężarkę za 800 zl w której wszystkie możliwe do wymiany części były wymienione i na która dają mi gwarancje.
A i opiłków nie da się wypłukać z osuszacza i skraplacza więc trzeba przy takim czyszczeniu jeszcze to wymienić na szczęście u mnie to jest koszt 80 zl
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
- Lokalizacja: Czechowice
- Kontakt:
to wszystko bardzo dziwne !
mnie powiedzieli że czyszczenie z opiłków zrobią gratis, a używaną sprężarkę sprawdzoną i na gwarancji mają u siebie za 350, więc cały koszt tutaj to
350 sprężarka, jej wymiana i czyszczenie układu 120, nabicie klimy 160
to daje 630 zł z
powiem im krótko, jeżeli dają na to gwarancję to u nich robię, bo niby czemu nie, jak padnie to będą robić znowu, ten serwis o którym mówię to jest Stacja kontroli pojazdów, jak będe tam przejeżdżał to zobacze nazwe bo mi wyleciała i podam stronkę www bo mają
mnie powiedzieli że czyszczenie z opiłków zrobią gratis, a używaną sprężarkę sprawdzoną i na gwarancji mają u siebie za 350, więc cały koszt tutaj to
350 sprężarka, jej wymiana i czyszczenie układu 120, nabicie klimy 160
to daje 630 zł z
powiem im krótko, jeżeli dają na to gwarancję to u nich robię, bo niby czemu nie, jak padnie to będą robić znowu, ten serwis o którym mówię to jest Stacja kontroli pojazdów, jak będe tam przejeżdżał to zobacze nazwe bo mi wyleciała i podam stronkę www bo mają
Ostatnio zmieniony czw maja 29, 2008 14:55 przez DonKichot, łącznie zmieniany 2 razy.
Oczywiście nie chce Ciebie narażać na koszta tylko chce pomóc. Może i racja że na sprężarce mnie trochę oszukali ale jak czytałem o płukaniu to lepiej zrobić to pożądnie.
Ja osobiście się nie znam, ale jak chcesz to na tym linku masz opisy różnych metod płukania klimy, oczywiście z różnymi efektami: http://www.automotoserwis.com.pl/index. ... &Itemid=93
Ja osobiście się nie znam, ale jak chcesz to na tym linku masz opisy różnych metod płukania klimy, oczywiście z różnymi efektami: http://www.automotoserwis.com.pl/index. ... &Itemid=93
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
- Lokalizacja: Czechowice
- Kontakt:
podaje adres tam gdzie ja robiłem:
http://www.lontex.com.pl/index2.php
dodam tylko że ostatecznie wyszło drożej bo:
350zł - kompresor (dają na niego gwarancję)
160zł - nabicie klimy
150zł - jakiś filter czy coś..
100zł - płukanie obwodu z opiłków
50zł - naprawa 1 siłownika bo cały czas brzęczał i cykał nie mógł się domknąć
w sumie 810, ale dałem 850 bo wymieniłem przy okazji pasek wielorowkowy, piszczał mi jak kręciłem kierownicą
http://www.lontex.com.pl/index2.php
dodam tylko że ostatecznie wyszło drożej bo:
350zł - kompresor (dają na niego gwarancję)
160zł - nabicie klimy
150zł - jakiś filter czy coś..
100zł - płukanie obwodu z opiłków
50zł - naprawa 1 siłownika bo cały czas brzęczał i cykał nie mógł się domknąć
w sumie 810, ale dałem 850 bo wymieniłem przy okazji pasek wielorowkowy, piszczał mi jak kręciłem kierownicą
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 00:46
- Lokalizacja: Świętohłowice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 295 gości