Większe spalanie po wymianie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » śr maja 28, 2008 22:17

A czy pecherzyki powietrza w przewodzie wychodzącym z filtra paliwa maja jakiś wpływ na spalanie??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 28, 2008 22:26

A czy pecherzyki powietrza w przewodzie wychodzącym z filtra paliwa maja jakiś wpływ na spalanie??
raczej na telepanie silnikiem i jego nierówną pracę oraz na dymienie na niebiesko z wydechu.


Obrazek

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » śr maja 28, 2008 22:31

A w jaki sposób się pozbyć tych pęcherzyków?? Czy wymiana filtra coś pomoże??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 28, 2008 22:37

albo wymiana filtra albo gumowego oringu pod tym złączem do którego wchodzą dwa przewody powinno pomóc chyba, że zasysa lewe powietrze na przewodzie idącym z baku do filtra albo przy samych zaciskach wężyków bo z tym to różnie może być,
ale też miałem pęcherzyki i silnik pracował normalnie, nie słyszałem aby powodowało to zwiększone zużycie paliwa.


Obrazek

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » śr maja 28, 2008 22:42

U mnie własnie też wszystko pracuje normalnie, silnik pracuje równo, nie dymi na niebiesko



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 28, 2008 22:48

pdawid81 trudny orzech do zgryzienia z tym zwiększonym spalaniem, jeśli w Twoim miejscu zamieszkania jest elektryk z VAG-COM-em do diagnostyki komputerowej to podjedź do niego - ceny diagnostyki wahają się w granicach 20-50 złotych - jeśli tyle Ci policzy to bym na to przystał a jeśli będzie chciał więcej to poszukaj forumowicza z VAG-iem z Twojego rejonu w "Grupie regionalnej", od tego bym zaczął aby zobaczyć co jest grane.


Obrazek

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » śr maja 28, 2008 23:05

I tak to trzeba bedzie załatwic. Dzieki za pomoc :)



Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: qbationov » pt paź 17, 2008 21:25

Kolego, w zeszłym roku miałem podobny problem. Wraz z nastaniem pierwszych poważniejszych chłodów autko zaczęło gorzej palić i gorzej jeździć...no i te nieszczęsne pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych. Ja proponuje wymienić filtr paliwa (zbierają się w nim różne syfy a przy spadku temperatury potrafi się nawet wytrącić coś w postaci galaretki, co utrudnia przepływ paliwa). Powietrze w paliwie == gorsze spalanie. Zrób tak, zagrzej silniczek i popatrz czy są bąbelki, jeśli nie to poproś aby ktoś lekko przygazował i zobacz czy wtedy się nie pojawiły. Jeśli się pojawią to dociśnij leciutko górę od filtra paliwa (ściślej rzecz ujmując tę plastikową część gdzie wchodzą i wychodzą przewody paliwowe) - jeśli to to, wtedy bąbelki powinny zniknąć. Jeśli nie znikną to posprawdzaj opaski na wężykach.

Jeśli znikną po dociśnięciu dekla to masz uszczelkę do wymiany (z doświadczenia wiem, że trudno dobrać taką, no chyba, że załatwisz sobie oryginał:)). Tak czy siak ja wymieniłem cały filtr i problem z bąbelkami znikną. Dodatkowo wróciły normalne osiągi i spalanie (z bąbelkami w paliwie ciężej się wkręcał na obroty). 40zł nie majątek, a jaka polska ropa jest każdy wie :grin:


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » ndz paź 19, 2008 15:56

a jeżeli filtr wymieniany niedawno na Filtrona i babelki lecą dalej jak stykam lekko w caly filtr, dotykanie zaworka nic nie daje?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz paź 19, 2008 21:35

macem pisze:filtr wymieniany niedawno na Filtrona
napiszę tak, że "filtron" to najgosze co może być - tak słyszałem ale nie potwierdzę tego bo się nie przkonałem

[ Dodano: 19 Paź 2008 21:54 ]
ale pupa, ja mam mniejsze paliwo.


Obrazek

macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » pn paź 20, 2008 22:05

no widzisz a to wymieniał mechanik, a jakiej firmy polecacie filtry?



biomedic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 16:32
Lokalizacja: Siemianowice Śl

Post autor: biomedic » czw paź 23, 2008 12:00

Jesli wymienial ci ktos nie dawno filtr paliwa i masz pecherzyki powietrza sadze ze zle ktos go odpowietrzyl najlepiej to zrobic podcisnieniem i przeciagnac paliwo porzadnie tak z pol litra az bedzie widac ze leje sie ciurkiem



Awatar użytkownika
qbationov
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn maja 14, 2007 09:12
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: qbationov » wt lis 04, 2008 00:03

Mechanik powinien wiedzieć jak się wymienia filtr paliwa...przynajmniej teoretycznie :jezor:
Ja to zrobiłem sam - ściągnąłem wężyki ze starego filtra a następnie paliwkiem, które w nim zostało zalałem nowy filtr. Tak napełniony filtr założyłem, wężyki poskręcałem nowymi opaskami, zakręciłem i śmiga :grin:

Co do powietrza w przewodach - piszesz, że filtr nowy a problem pozostał. Zobacz może czy gumowe wężyki nakładane na króćce filtra nie są wewnątrz wygniecione (jeśli tak to lekkie ich przycięcie i ponowne nałożenie może pomóc). Obejrzyj węże dokładnie bo czasami może się okazać, że odwiedziła Cię kuna i pozostawiła niemiłą pamiątkę.

Jeśli wszystko to sprawdzisz i stwierdzisz, że jest OK to pozostaje wymiana filtra.


140KM / 317NM...i wreszcie bez lęku zerkam w stronę lewego pasa:)

macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » wt lis 04, 2008 21:01

a gdzię pisali że może to być coś związane z wodą zbierającą się w filtrze?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 77 gości