Montaż tempomatu w MK4 TDI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Montaż tempomatu w MK4 TDI
Witam
Dzisiaj założyłem manetki z obsługą tempomatu, ale nie mogę znaleźć wiązki gdzie można podpiąć tempomat. Przekopałem forum ale nie znalazłem. Może ktoś wie, gdzie w MK4 jest kostka do podpięcia manetki od tempomatu? Czy w ogóle taka jest, czy trzeba kombinować i wpinać się gdzieś w wiązki? W MK3 podobno jest gdzieś koło skrzynki z bezpiecznikami, w MK4 przy skrzynce nie ma w ogóle żadnych wtyczek.
pozdrawiam
seti
Dzisiaj założyłem manetki z obsługą tempomatu, ale nie mogę znaleźć wiązki gdzie można podpiąć tempomat. Przekopałem forum ale nie znalazłem. Może ktoś wie, gdzie w MK4 jest kostka do podpięcia manetki od tempomatu? Czy w ogóle taka jest, czy trzeba kombinować i wpinać się gdzieś w wiązki? W MK3 podobno jest gdzieś koło skrzynki z bezpiecznikami, w MK4 przy skrzynce nie ma w ogóle żadnych wtyczek.
pozdrawiam
seti
pozdrawiam
seti
seti
to chyba jestem ślepy:) odkręciłem skrzynkę z bezpiecznikami, ona jest z tyłu ładnie zabudowana plastikiem, odchodzi z niej z jednej strony jedna bardzo gruba wiązka kabli ale nigdzie nie ma wolnych wtyczek (żadnych wtyczek). Za skrzynką też żadnych wtyczek nie ma. Czy źle szukam, czy może nie ma w moim modelu- czy to możliwe?za skrzynką ....
pozdrawiam
seti
pozdrawiam
seti
seti
hmm dziwne ... u mnie w MK3 dzisiaj się tam schylałem ( odłączałem czujnik na pedale sprzęgła) i wisi sobie ta wtyczkaseti pisze:to chyba jestem ślepy:) odkręciłem skrzynkę z bezpiecznikami, ona jest z tyłu ładnie zabudowana plastikiem, odchodzi z niej z jednej strony jedna bardzo gruba wiązka kabli ale nigdzie nie ma wolnych wtyczek (żadnych wtyczek). Za skrzynką też żadnych wtyczek nie ma.
wątpię , żeby jej nie było ... te wtyczki raczej w każdym modelu MK4 TDI sąseti pisze:Czy źle szukam, czy może nie ma w moim modelu- czy to możliwe?
zrobiłem zdjęcie, nie wyszło chyba za dobrze:
w którym miejscu mam szukać tej wtyczki?
[ Dodano: 19 Kwi 2008 16:36 ]
ja zdjąłem tylko plastik z boku od skrzynki z bezpiecznikami i odkręciłem skrzynkę, żeby zobaczyć co jest za nią ale tam nic nie widać, czy trzeba coś więcej odkręcać, jak się dostać?
w którym miejscu mam szukać tej wtyczki?
[ Dodano: 19 Kwi 2008 16:36 ]
ja zdjąłem tylko plastik z boku od skrzynki z bezpiecznikami i odkręciłem skrzynkę, żeby zobaczyć co jest za nią ale tam nic nie widać, czy trzeba coś więcej odkręcać, jak się dostać?
pozdrawiam
seti
seti
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Tu dla MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130151
Tu jest gotowy temat
http://leonclub.pl/forum/login.php?redi ... 161ab16164
A to znalazłem na naszym forum
Step 12. Wyjąć skrzynkę bezpieczników, wyjąć bezpiecznik nr 5 (7,5 A) i wysunąć z jego gniazda prawy pin (do tego celu najlepiej użyć igły, zwalniając dwa boczne zaczepy. Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do tego gniazda. Natomiast wolny ostatni pin naszego kabla CCS zamontować w gnieździe bezpieczników. Całość złożyć i zamontować wszystkie zdemontowane elementy. To już jest koniec części mechanicznej i elektrycznej.
O co chodzi: "Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do tego gniazda" o jakie carne gniazdo chodzi ? i jaką zaślepkę ? jestem "zielony"
Tu jest gotowy temat
http://leonclub.pl/forum/login.php?redi ... 161ab16164
A to znalazłem na naszym forum
Step 12. Wyjąć skrzynkę bezpieczników, wyjąć bezpiecznik nr 5 (7,5 A) i wysunąć z jego gniazda prawy pin (do tego celu najlepiej użyć igły, zwalniając dwa boczne zaczepy. Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do tego gniazda. Natomiast wolny ostatni pin naszego kabla CCS zamontować w gnieździe bezpieczników. Całość złożyć i zamontować wszystkie zdemontowane elementy. To już jest koniec części mechanicznej i elektrycznej.
O co chodzi: "Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do tego gniazda" o jakie carne gniazdo chodzi ? i jaką zaślepkę ? jestem "zielony"
Dzięki pszczyna, ten wątek na forum leona sporo wyjaśnia.
Niestety żeby dostać się do tej wtyczki trzeba trochę się namęczyć oraz potrzebny będzie dodatkowy kabel do manetki, bo mam bez kabla, ale może jakoś sobie sam go dorobię, tylko będę musiał znaleźć schemat jak to wszystko podłączyć.
Chyba w długi weekend majowy znajdę trochę czasu i się za to zabiorę.
pozdrawiam
seti
[ Dodano: 26 Maj 2008 18:06 ]
Witam tempomat założyłem, podłączyłem przełącznik, uaktywniłem tempomat VAGiem, ale tempomat nie działa.
Tzn. lampka tempomatu na liczniku zapala się, ale nie utrzymuje prędkości. Jak jadę i włączę tempomat i wciskam przycisk SET puszczam gaz, a autko zwalnia. Sprawdzałem w Vagu i czujniki sprzęgła i hamulca działają prawidłowo, jak wciskam którykolwiek z przycisków tempomatu, też to jest widoczne w VAGu, ale jest coś dziwnego, bo w VAGu jest to ostatnie pole Cruise present? i mam tam takie wartości:
jak tempomat jest wyłączony - 0.0
jak tempomat włączony - 1.0
dodatkowo jak wcisnę pedał hamulca to pojawia się 17.0
przy wciskaniu pozostałych przycisków tempomatu i pedału sprzęgła wartość się nie zmienia i wynosi 1.0 nie ważne czy jadę samochodem czy stoję.
Prędkość VAG pokazuje w pierwszym polu, błędów w silniku nie ma.
co może być nie tak? miał ktoś podobny przypadek?
[ Dodano: 26 Maj 2008 18:51 ]
porobiłem screeny z VAGa:
1. tempomat wyłączony
2. tempomat włączony
3. wciśnięty pedał sprzęgła
4. wciśnięty pedał hamulca
5. wciśnięty przycisk set
6. wciśnięty przycisk res
może wie ktoś o co chodzi?
Niestety żeby dostać się do tej wtyczki trzeba trochę się namęczyć oraz potrzebny będzie dodatkowy kabel do manetki, bo mam bez kabla, ale może jakoś sobie sam go dorobię, tylko będę musiał znaleźć schemat jak to wszystko podłączyć.
Chyba w długi weekend majowy znajdę trochę czasu i się za to zabiorę.
pozdrawiam
seti
[ Dodano: 26 Maj 2008 18:06 ]
Witam tempomat założyłem, podłączyłem przełącznik, uaktywniłem tempomat VAGiem, ale tempomat nie działa.
Tzn. lampka tempomatu na liczniku zapala się, ale nie utrzymuje prędkości. Jak jadę i włączę tempomat i wciskam przycisk SET puszczam gaz, a autko zwalnia. Sprawdzałem w Vagu i czujniki sprzęgła i hamulca działają prawidłowo, jak wciskam którykolwiek z przycisków tempomatu, też to jest widoczne w VAGu, ale jest coś dziwnego, bo w VAGu jest to ostatnie pole Cruise present? i mam tam takie wartości:
jak tempomat jest wyłączony - 0.0
jak tempomat włączony - 1.0
dodatkowo jak wcisnę pedał hamulca to pojawia się 17.0
przy wciskaniu pozostałych przycisków tempomatu i pedału sprzęgła wartość się nie zmienia i wynosi 1.0 nie ważne czy jadę samochodem czy stoję.
Prędkość VAG pokazuje w pierwszym polu, błędów w silniku nie ma.
co może być nie tak? miał ktoś podobny przypadek?
[ Dodano: 26 Maj 2008 18:51 ]
porobiłem screeny z VAGa:
1. tempomat wyłączony
2. tempomat włączony
3. wciśnięty pedał sprzęgła
4. wciśnięty pedał hamulca
5. wciśnięty przycisk set
6. wciśnięty przycisk res
może wie ktoś o co chodzi?
pozdrawiam
seti
seti
Lampka świeci na zielono na obrotomierzu - taka jakby zegarek ze strzałką.Wiesiek74 pisze:Napisz co to za lampka, jaki kolor i wujaśnij co dokładnie zrobiłeś z kablem przy bezpiecznikach, tym od tempomatu
Kable podpiąłem tak:
pin w tempomacie//pin w czarnej złączce w puszce pod maską
7 i 4 (zmostkowane) //3
2 // 1
5 // 9
3 // 2
6 do bezpiecznika nr 5 (7,5A) do niebiesko-czarnego przewodu
Chyba dobrze podpiąłem, bo na każdy przycisk reaguje - VAG pokazuje zmiany
pozdrawiam
seti
seti
podłączenie kabli wygląda, że jest OK
Oto troszkę logów z jazdy, dodałem w ostatniej kolumnie także położenie pedału przyspieszenia:
Chwilowe wciśnięcie przycisku SET, a tu prędkość spada
dłuższe wciśnięcie przycisku RES (+) powinien przyspieszać a tu nic się nie dzieje
[ Dodano: 26 Maj 2008 23:00 ]
a wie ktoś kiedy powinna być 1 a kiedy 0 na drugim bicie od prawej strony w trzecim bloku: 000001 (ta pozycja podkreślona)?
Oto troszkę logów z jazdy, dodałem w ostatniej kolumnie także położenie pedału przyspieszenia:
Chwilowe wciśnięcie przycisku SET, a tu prędkość spada
dłuższe wciśnięcie przycisku RES (+) powinien przyspieszać a tu nic się nie dzieje
[ Dodano: 26 Maj 2008 23:00 ]
a wie ktoś kiedy powinna być 1 a kiedy 0 na drugim bicie od prawej strony w trzecim bloku: 000001 (ta pozycja podkreślona)?
pozdrawiam
seti
seti
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Znalazlem podlaczenie ori tempo do Passata B5
http://www.vagclub.net/tec/manualtempomatpassat.pdf
niestety po mexicano ale obrazki duzo mowia
http://www.vagclub.net/tec/manualtempomatpassat.pdf
niestety po mexicano ale obrazki duzo mowia
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: śr lut 06, 2008 17:27
- Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
- Kontakt:
Witam!
Może ktoś mi to wytłumaczyć:
Tej kwestii nie rozumiem
Dokładniej tego nie kumam
Thx
Może ktoś mi to wytłumaczyć:
Tej kwestii nie rozumiem
Dziś dostałem sie do podszybia, do czarnej skrzynki, zlokalizowałem czarną wtyczkę i już wszystko wiem, ale nurtuje mnie ten bezpiecznik co z nim zrobić.Step i2. Wyjąć skrzynkę bezpieczników, wyjąć bezpiecznik nr 5 (7,5 A) i wysunąć z
jego gniazda prawy pin (do tego celu najlepiej użyć igły, zwalniając dwa boczne
zaczepy. Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do
tego gniazda. Natomiast wolny ostatni pin naszego kabla CCS zamontować w
gnieździe bezpieczników.
Dokładniej tego nie kumam
Pin ten należy zamontować w zaślepce czarne gniazda i włożyć całość do tego gniazda
Thx
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 159 gości