dokładny dolot w ABF , długość, średnica, obliczenia??
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
dokładny dolot w ABF , długość, średnica, obliczenia??
Jutro planuje wziąść się za konkretny dolot w ABFie, wyrzucam seryjną puche, kolanka już mam, stożek Pipercross też,generalnie mam plan jak to zrobić ale chciałbym się dowiedzieć dokładnie co i jak więc:
1)jak obliczyć długość i średnice?? planowałem ok 77mm założyć powerure
kiedyś na necie znalazłem takie coś:
długość przewodu
1)Obroty momentu maks. 2)Długość przewodu w mm
1) 2)
4000 350
4500 300
5000 270
5500 230
6000 210
6500 190
7000 170
7500 160
8000 150
8500 140
9000 130
2)czyli przyjmując że seryjny ABF osiąga max moment przy 4800 obr to najlepszy dolot byłby o dł ok 280 mm???? a jeśli np: chciałbym by max moment byłby przy ok 3500 obr to dł. ta musi wynosić ok 400 mm ???
3) jak można to odnieść do wydechu??? długości i średnicy??
1)jak obliczyć długość i średnice?? planowałem ok 77mm założyć powerure
kiedyś na necie znalazłem takie coś:
długość przewodu
1)Obroty momentu maks. 2)Długość przewodu w mm
1) 2)
4000 350
4500 300
5000 270
5500 230
6000 210
6500 190
7000 170
7500 160
8000 150
8500 140
9000 130
2)czyli przyjmując że seryjny ABF osiąga max moment przy 4800 obr to najlepszy dolot byłby o dł ok 280 mm???? a jeśli np: chciałbym by max moment byłby przy ok 3500 obr to dł. ta musi wynosić ok 400 mm ???
3) jak można to odnieść do wydechu??? długości i średnicy??
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 02:26 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Funkcje powyzsza mozesz z 5% dokładnością przybliżyć funkcją wykładniczą o wzorze:
długość=(1600000/obroty)-50
Ze wzgledu na zjawiska falowe zachodzace w dolocie te dane ktore podałeś wydają się być mocno uproszczone (bo zjawisk falowych nie okreslisz prostą funkcją wykładniczą).
Według mnie dolot powinien mieć przekrój poprzeczny o polu powierzchni większym o max 10% niż pole powierzchni przepustnicy/przepustnic (a ja osobiście dobierałbym o takim samym przekroju). W przypadku ABFa średnica dolotu max 10% większa od średnicy wewnętrznej przepustnicy (ze wskazaniem na rowną średnicę).
Długośc dolotu dobierałbym tylko doswiadczalnie na hamowni bo te zaleznosci co podales sa wg. mnie nic nie warte. Mogą stanowić jakis punkt bazowy do umieszczenia stożka przy ustawieniu na hamowni, ale na pewno nie mozna bazowac tylko na nich.
długość=(1600000/obroty)-50
Ze wzgledu na zjawiska falowe zachodzace w dolocie te dane ktore podałeś wydają się być mocno uproszczone (bo zjawisk falowych nie okreslisz prostą funkcją wykładniczą).
Według mnie dolot powinien mieć przekrój poprzeczny o polu powierzchni większym o max 10% niż pole powierzchni przepustnicy/przepustnic (a ja osobiście dobierałbym o takim samym przekroju). W przypadku ABFa średnica dolotu max 10% większa od średnicy wewnętrznej przepustnicy (ze wskazaniem na rowną średnicę).
Długośc dolotu dobierałbym tylko doswiadczalnie na hamowni bo te zaleznosci co podales sa wg. mnie nic nie warte. Mogą stanowić jakis punkt bazowy do umieszczenia stożka przy ustawieniu na hamowni, ale na pewno nie mozna bazowac tylko na nich.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
do wyliczania dolotu trzeba uwzglednic jeszcze co najmniej jeden wykladnik... dolot wyliczony z tych powyzszych wzorow moze odjac od tego co da seria
glownym parametrem do rozwazan powinny byc czasy walkow
glownym parametrem do rozwazan powinny byc czasy walkow
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
ok czyli w seryjne a ABFie są:evolution pisze:do wyliczania dolotu trzeba uwzglednic jeszcze co najmniej jeden wykladnik... dolot wyliczony z tych powyzszych wzorow moze odjac od tego co da seria
glownym parametrem do rozwazan powinny byc czasy walkow
wałek ssący: Czas otwarcia 219 st. @ 1mm, 10.8mm max wznios zaw.
wałek wydechowy: 220 st. @ 1mm, także 10.8mm maximum wzniosu zaw.
jak wygląda ten wzór?? bo szukałem i nie moge go znaleść
pozdrawiam
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
nie za duzo bys chcial?? :> ja sobie sam wyprowadzilem, chwilka zabawy i dziala z dokladnoscia +/- 5 procent w skali obrotowvoj2s pisze:.......i ja czekam na taki wzor do silnika a budowie kolektora ssacego jak ma ABF czy inny 16V VW...moze dopisz EVO ze wzor ktory masz tyczy sie indywidualnych przepustnic. Jak zamierzasz go usredniac , liczyc czesciowe dobicia to sadze ze szybciej bedzie dobrac jednak ta dlugosc na hamowni
potrzeba miec pare informacji..
predkosc fali w kolektorze- predkosc dzwieku bo fala to nic innego jak dzwiek
wyjasnienie tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość_dźwięku
czas w ktorym fala ma wrocic i doladowac cylinder jest zalezny od obrotow i czasu otwarcia zaworu ssacego..
a co mi tam to moge podac wzor na dlugosc kanalu dolotowego jednego cylindra, po odpowiednim przeksztakceniu mozna obliczyc dolot
dlugosc calkowita kanalu * (x) = kat otwarcia / 60 / rpm * v dzwieku
x we wzorze to wielokrotnosc odbicia fali ciezko byloby zrobic dolot by wykorzystac pierwsze odbicie fali. aczkolwiek pierwsze odbicie byloby najmocniejsze kazde nastepne slabnie, podany wzor jest przykladem ja funkcjonuje na troche wiekszej ilosci zmiennych
p.s. katy walka sa nieco ine jak te podane wyzej
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 09:31 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
ogolnie to wszystko jasne poza:
a) przyjecie ze fala ma predkosc dzieku jest mocnym uproszczeniem i glownie z tego uproszczenia wynika roznica miedzy teoria a praktyka
b) podales wzor na dlugosc kanalu ....chyba nie powiesz ze z tego wzoru liczysz odleglosc od zaworu do konca rury do filtra .....1 a 4 cyl na ladnych kilka cm roznicy wiec dla ktorego policzone daje najlepszy efekt??
PS a co do tego czy nie za duzo bym chcial to pewnie tak....... CHCIAL BYM ZEBY BYL POKOJ NA SWIECIE...wzory znam i ich zastosowanie
a) przyjecie ze fala ma predkosc dzieku jest mocnym uproszczeniem i glownie z tego uproszczenia wynika roznica miedzy teoria a praktyka
b) podales wzor na dlugosc kanalu ....chyba nie powiesz ze z tego wzoru liczysz odleglosc od zaworu do konca rury do filtra .....1 a 4 cyl na ladnych kilka cm roznicy wiec dla ktorego policzone daje najlepszy efekt??
PS a co do tego czy nie za duzo bym chcial to pewnie tak....... CHCIAL BYM ZEBY BYL POKOJ NA SWIECIE...wzory znam i ich zastosowanie
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 23:58 przez voj2s, łącznie zmieniany 1 raz.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
ad a) to jest uproszczenie ale celowo podalem link, predkosc fali jest zalezna od gestosci gazu i jego temperatury, trzeba wybrac odpowiednia wartosc
ad b dlugosc jednego kanalu, od przepustnicy do filtra sa inne parametry i liczy sie tez nieco inaczej
ad p.s. nie bierz wszystkiego na serio
ad b dlugosc jednego kanalu, od przepustnicy do filtra sa inne parametry i liczy sie tez nieco inaczej
ad p.s. nie bierz wszystkiego na serio
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości