Rejestracja sprowadzonego auta
Moderatorzy: jhosef, doggie, VIP
Rejestracja sprowadzonego auta
Witam
Jestem w trakcie kupowania sprowadzonego z Niemiec samochodu. Proszę o opisanie w punktach krok po kroku jak aktualnie wygląda proces rejestracji sprowadzonego samochodu w Polsce. Aktualnie auto posiada tymczasowe ubezpieczenie oraz tablice rejestracyjne.
Z góry dziękuję za pomoc
Jestem w trakcie kupowania sprowadzonego z Niemiec samochodu. Proszę o opisanie w punktach krok po kroku jak aktualnie wygląda proces rejestracji sprowadzonego samochodu w Polsce. Aktualnie auto posiada tymczasowe ubezpieczenie oraz tablice rejestracyjne.
Z góry dziękuję za pomoc
1. Urząd Celny- akcyza
2. tłumaczenia dokumentów, (dowiedz się w Urzędzie Miasta Wydział komunikacji co musisz tłumaczyć bo mają różne wymogi, ewentualnie tłumacz z okolicy podpowie jak już komuś tłumaczył)
3. badanie techniczne
4. Urząd Skarbowy- zaświadczenie o VAT
5. Urząd Miasta Wydział komunikacji
To wszystko koszt ok. 1000-1500 zł
2. tłumaczenia dokumentów, (dowiedz się w Urzędzie Miasta Wydział komunikacji co musisz tłumaczyć bo mają różne wymogi, ewentualnie tłumacz z okolicy podpowie jak już komuś tłumaczył)
3. badanie techniczne
4. Urząd Skarbowy- zaświadczenie o VAT
5. Urząd Miasta Wydział komunikacji
To wszystko koszt ok. 1000-1500 zł
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 10:48 przez golfikpr, łącznie zmieniany 1 raz.
sprawa jest taka ze przeglad to jedna z podstaw do zalatwienia urzedu celnego a autem tam byc nie musisz wystarcza dokumenty....
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 17:51 przez amur47, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesli "przeglad" rozumiesz jako "badanie techniczne", to nie musisz go miec w celnym.
Poczytaj sobie http://www.icwroclaw.pl/?action=9
Poczytaj sobie http://www.icwroclaw.pl/?action=9
Wykaz dokumentów niezbędnych do wystawienia dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy od samochodu osobowego:
Oryginały dokumentów:
Deklaracja AKC-U
Wniosek do Naczelnika urzędu celnego o wydanie dokumentu potwierdzającego zapłatę podatku akcyzowego.
Dowód zapłaty opłaty skarbowej za dokument potwierdzający zapłatę akcyzy /17 zł za każdy nabyty samochód/.
Kopie dokumentów /oryginały do wglądu/:
Dokument zakupu samochodu /faktura, umowa kupna, rachunek lub inny dokument własności pojazdu/;
Dokument identyfikacji pojazdu wystawiony w kraju członkowskim /dowód rejestracyjny, karta pojazdu, lub inny/
Dokument wyrejestrowania samochodu w kraju zakupu
Zaświadczenie o badaniu technicznym /jeżeli jest /
Tłumaczenia wszystkich dokumentów /jeżeli są /
1. Diagnostyka- bad tech. Od tego momentu rusza zegar, bo data badania tech. oznacza że w tym dniu pojazd na pewno był w kraju, od tego dnia jest określony czas na pojawienie się na cle.
2. Urząd Celny- akcyza. Jak ktoś się nie czuje na siłach aby wypełnić dokumenty dla tego urzędu tp polecam wczesniej wizytę w agencji celnej
3. Tłumaczenia dokumentów, (dowiedz się w Urzędzie Miasta Wydział komunikacji co musisz tłumaczyć bo mają różne wymogi, ewentualnie tłumacz z okolicy podpowie jak już komuś tłumaczył)- tego się nie obejdzie bo jak nawet przejdzie umowa dwujęzyczna to zostają dokumenty auta
4. Urząd Skarbowy- zaświadczenie o VAT - ja składałem wniosek VAT 24 jeszcze bez decyzji o akcyzie, ale musiałem donieść przy odbiorze VAT 25
5.W wydziale kom. wygnane jest potwierdzenie haraczu dla zielonych czyli opłaty rec. , którą trzeba opłacić przelewem (poczta, bank). W wydziałach kom. stosunkowo rzadko da się to załatwić
6. Urząd Miasta Wydział komunikacji
7. Pozostaje jeszcze OC, które musi być wykupione w dniu otrzymania dowodu rej.
Przerabiałem to parę razy w tej właśnie kolejności ale czasami jest tak "Co rząd to inne zwyczaje" , tylko nie wiem dla czego, bo przepisy takie same dla wszystkich
2. Urząd Celny- akcyza. Jak ktoś się nie czuje na siłach aby wypełnić dokumenty dla tego urzędu tp polecam wczesniej wizytę w agencji celnej
3. Tłumaczenia dokumentów, (dowiedz się w Urzędzie Miasta Wydział komunikacji co musisz tłumaczyć bo mają różne wymogi, ewentualnie tłumacz z okolicy podpowie jak już komuś tłumaczył)- tego się nie obejdzie bo jak nawet przejdzie umowa dwujęzyczna to zostają dokumenty auta
4. Urząd Skarbowy- zaświadczenie o VAT - ja składałem wniosek VAT 24 jeszcze bez decyzji o akcyzie, ale musiałem donieść przy odbiorze VAT 25
5.W wydziale kom. wygnane jest potwierdzenie haraczu dla zielonych czyli opłaty rec. , którą trzeba opłacić przelewem (poczta, bank). W wydziałach kom. stosunkowo rzadko da się to załatwić
6. Urząd Miasta Wydział komunikacji
7. Pozostaje jeszcze OC, które musi być wykupione w dniu otrzymania dowodu rej.
Przerabiałem to parę razy w tej właśnie kolejności ale czasami jest tak "Co rząd to inne zwyczaje" , tylko nie wiem dla czego, bo przepisy takie same dla wszystkich
Ostatnio zmieniony sob maja 24, 2008 10:54 przez Jarowo, łącznie zmieniany 2 razy.
JaroW
amur47, nie moge sie mylic gdyz w takim wypadku nie udalo by mi sie zalatwic pozytywnie sprawy w urzedzie celnym tylko zostalbym odeslany z kwitkiem
Nie pamietam czy w skarbowce bylo wymagane badanie techniczne, ale ja tak czy siak mialem juz zrobiony przeglad od razu nastepnego dnia jak skonczyla mi sie waznosc zoltych tablic, ale w urzedzie celnym gosciu w ogole mnie nie pytal o tlumaczenie i przeglad...
Nie pamietam czy w skarbowce bylo wymagane badanie techniczne, ale ja tak czy siak mialem juz zrobiony przeglad od razu nastepnego dnia jak skonczyla mi sie waznosc zoltych tablic, ale w urzedzie celnym gosciu w ogole mnie nie pytal o tlumaczenie i przeglad...
Kri$, w US potrzebne jest badanie techniczne. Sam załatwiałem to w zeszłym tygodniu i było potrzebne. Przedstawiałem kopie ale oryginały miałem ze sobą aby mogli potwierdzić zgodność.
W UC także przedstawiałem im kwitek z badania technicznego.
W UC także przedstawiałem im kwitek z badania technicznego.
Ostatnio zmieniony sob maja 24, 2008 13:15 przez Cwieku, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Mam jeszcze dwa pytania:
1. czy pierwszy w kraju przegląd może zrobić każda stacja obsługi czy musi być jakaś specjalna? Mam dwa kroki od domu podstawową stacje obsługi pojazdów i tam gościu mi powiedział, że musi to być stacja okręgowa, czy wojewódzka?
2. Ten sam facet dodał, że z tego co on się orientuje przy przeglądzie muszę mieć wykupione OC. Czy to prawda? Jakoś nie mogę zrozumieć po co stacji diagnostycznej ważne OC.
Mam jeszcze dwa pytania:
1. czy pierwszy w kraju przegląd może zrobić każda stacja obsługi czy musi być jakaś specjalna? Mam dwa kroki od domu podstawową stacje obsługi pojazdów i tam gościu mi powiedział, że musi to być stacja okręgowa, czy wojewódzka?
2. Ten sam facet dodał, że z tego co on się orientuje przy przeglądzie muszę mieć wykupione OC. Czy to prawda? Jakoś nie mogę zrozumieć po co stacji diagnostycznej ważne OC.
Z tego co wiem to nie każda stacja ma uprawnienia do pierwszego przeglądu w naszym kraju. Myśle,że w wydziale komunikacji znajdziesz wykaz stacji, które robią taki przegląd w twojej okolicy. Jeżeli masz ważne blachy przywozowe to też masz ważne OC z zagranicy (z Niemiec) ponieważ datę ważności blach określa okres ubezpieczenia. Jak blachy są nieważne to żadne OC Ci nie pomoże. U mnie w tej sytuacji kumate pały od razu takich gości kasują na drodze. Jak ktoś ma jakieś wątpliwości to uprzejmie służą numerem telefonu gdzie te wątpliwości rozwieją. Kolega się naciął tak w zaszłym tygodniu. Informacja jest wiec świeża i pewna a z oczywistych względów nie opiszę zdarzenia w całości . Pozostaje więc laweta
Aby było wymagane OC przy przeglądzie to pierwsze słyszę. Mało tego , niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe mają zaporowe stawki dla pojazdów bez ważnego OC, więc jak tu w takim wykupić wtedy OC. Obowiązek posiadania OC występuje z chwilą otrzymania dowodu rej. i co za tym idzie polskich blach.
Aby było wymagane OC przy przeglądzie to pierwsze słyszę. Mało tego , niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe mają zaporowe stawki dla pojazdów bez ważnego OC, więc jak tu w takim wykupić wtedy OC. Obowiązek posiadania OC występuje z chwilą otrzymania dowodu rej. i co za tym idzie polskich blach.
JaroW
OC na pewno nie jest potrzebne przy badaniu technicznym, bo przecież możesz przywieźć autko do stacji diagnostycznej na lawecie, a co do blach wywozowych to niestety po upływie daty wybitej na blachach auto jest niezarejestrowane, nie ma ważnego przeglądu technicznego oraz ubezpieczenia OC, u nas na auta na blachach wywozowych można kupić OC w PZU na miesiąc chyba za 100 zł,wtedy wpisuja do polisy nr VIN, ale niestety i tak misiaki walą mandaty bo auto jest niezarejestrowane na terenie UE i chyba jest za to ok. 300 zł, najlepiej jak masz ważny przegląd i takie ubezpieczenie na miesiąc tedy najprawdopodobniej potraktują Cię ulgowo i pozwolą dojechać do domu, ale gorzej jak złapią drugi raz, pzdr
Niestety to kosztuje znacznie więcej, a oprócz mandatu może się skończyć lawetą i policyjnym parkingiem. Słowo "może" użyte jest oczywiście celowo bo sami wiecie, że napisać się nic więcej nie da. Jak jest przegląd i OC to po załatwieniu formalności (rejestracji) auto jest do odbioru, ale jak ich nie ma to jest jazda, że lepiej nie mówić.mac62 pisze:chyba jest za to ok. 300 zł
mac62 pisze:jak masz ważny przegląd i takie ubezpieczenie na miesiąc wtedy najprawdopodobniej potraktują Cię ulgowo i pozwolą dojechać do domu,
Nie był bym takim optymistą.
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 23:04 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości