Szarpie przy lekkim wciśnięciu gazu AAM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » śr maja 07, 2008 16:24

ppoll27 pisze:możesz sprawdzić elektrycznie (poszukaj na forum) - możesz pożyczyć od kogoś i sprawdzić ... oczywiście możesz też od razu kupić ... z tego co ja wiem to ten czujnik raczej nie pada ot tak tylko właśnie pojawiają się wypadające zapłony, kłopoty z zapalaniem zimnego, gaśnięcie silnika po jakimś czasie itp ... :bigok:
Chyba znalazłem przyczynę.
Kupiłem czujnik halla, ściągam kopułkę a tam wielkie zdziwienie - nowy palec (BERU) totalnie zjarany, blaszka odpadła i koniec palca dookoła zwęglone. Oczywiście to nie jedyna przyczyna, bo przed wymianą palca objawy były te same. Założyłem stary (chyba oryginalny palec, który wygląda całkiem nieźle). Kopułka też BERU wygląda bdb.

Ale co najważniejsze znalazłem to to, że nie muszę wymieniać czujnika HALLA tylko raczej cały aparat zapłonowy. Na wałek w aparacie zapłonowym na który zakłada się palec ma luzy na boki (na oko to lata sobie na boki ok 1mm). Chyba to będzie przyczyną wypadania zapłonów... i tego, ze w świetle stroboskopu pływał mi znak do ustawiania zapłonu na kole zamachowym....

[ Dodano: Sob Maj 10, 2008 6:56 pm ]
Jeszcze dodam zdjęcie spalonego paluszka :crazy:
Obrazek

Jeszcze pytanko: jaka może być przyczyna luzu na boki osi w aparacie zapłonowym?


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » śr maja 14, 2008 20:58

paulox, udało się coś zdziałać? znalazłeś przyczynę?



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » śr maja 14, 2008 23:43

tomyart pisze:paulox, udało się coś zdziałać? znalazłeś przyczynę?
Wymieniłem aparat zapłonowy na boscha (znalazłem na allegro taki zero luzów) ale mam odczucie że dalej jest to samo, tzn chyba lepiej bo nie czuć szarpania, trochę lepiej przyspiesza (subiektywnie, bo żadnych pomiarów nie robiłem) ale przy lekkim dodaniu gazu lubi sobie wciąż "popyrkać" z wydechu. Znak zapłonu na lampie jak pływał tak dalej pływa.... Nie wiem czy tak ma być bo wpadło mi do głowy to, że przy ustawianiu zapłonu chyba trzeba na vagu włączyć jakąś opcję czy coś (nie mam vaga ;)) Ogólnie auto chodzi i nie boję się nigdzie nim jechać bo wiem że mnie nie zawiedzie :-) ale.... no cóż 16 letnie auto ma prawo chyba nie być idealne...

Ale po wymianie aparatu jest chyba lepiej.

Nie wiem jeszcze czy nie powinienem był odłączyć akumulatora po zmianie aparatu bo może jakieś błędy miał załapane wcześniej...

A co do mniejszej mocy i pyrkania z wydechu to podejrzewam, że zawory już nie trzymają jak nowe...
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 23:46 przez paulox, łącznie zmieniany 1 raz.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Miłek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: wt lip 10, 2007 16:17
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Miłek » pt maja 16, 2008 12:51

błąd
Ostatnio zmieniony pt maja 16, 2008 13:37 przez Miłek, łącznie zmieniany 2 razy.


MK4 GTI 1.8 20vT - JEST
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pt maja 16, 2008 13:10

Miłek pisze:miałem taki sam problem u siebie w mk3 i już czytałem kilka takich tematów na forum . były różne możliwości przytarty silnik , tłoki ... , pompa paliwa , problem z iskra itp itp

objaw był taki na zimnym silniku jest ok potem jak sie nagrzeje zaczyna sie przerywanie utrata mocy powyżej 2-2,5 tyś albo przy nagłym wcisnieciu gazu . Z tego co widziałem na forum wielu z was ma taki problem

okazało sie ze to wina PRZEPŁYWOMIERZA . Z tego co mi wiadomo wiekszość golfów ma te same wiec problem może być ten sam u reszty użytkowników . można to sprawdzić miernikiem prądu . Wymiana przepływomierza i koniec problemu. Mam nadzieje ze coś pomogę :D

Kwestia może być taka ze u Ciebie aucie jest zwiecha w innym momencie .

Pozdrawiam
Ale w 1,8 AAM i ABS nie ma przepływomierza.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Miłek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: wt lip 10, 2007 16:17
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Miłek » pt maja 16, 2008 13:35

no rzeczywiście sorki mój błąd ](*,)


MK4 GTI 1.8 20vT - JEST
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO

scuzz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr gru 05, 2007 20:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: scuzz » pn maja 26, 2008 17:15

Kolego sprawdź sobie rozrząd czy masz dobrze ustawiony. tzn czy nie przeskoczył ci o jeden ząb. Bo objawy mogą być podobne.



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » wt maja 27, 2008 12:31

Panowie przyłączam sie do tematu mam identycznie i to przez dlugi czas. Wszytkie dziwne pomysły wymiany swiec, kopułki, przewodów, nawet aparatu przerabiałem. Puduszki tez wymieniłem bo od tego szarpania się szybko zurzywają. Co do ustawienia rozrzadu mam pewną zagwozdkę. Wczoraj byłem na sprawdzeniu i okazuje się ze znaki na wałe nie pokrywają się. Po ustawieniu na znak na kole zamachowym i przestawieniu o jeden ząb nic sie nie zmieniło oprócz tego ze auto sie trosdzkę zmuliło. Może przestało pyrkać w wydech ale nadal nie pracuje równo. Próby regulacji zapłonu podobnie jak wczesniej przy przyspueszeniu zapłonu silnik telepie jak opóźnie nie wypada z zapłonu ale wogóle sie nie wkkręca. Jedyne co mi pozostaję to chyba TPS. Orientuje się ktoś jak to wyregulować albo sprawdzić. Wolę wiedzieć zawczasu poprzednie dotkniecie sie do tps'a skonczyło się w moim przypadkiem wymianą gaznika ( wytarły się styki). Z uwagi że mialem kiedyś problem z tym ustrojestwem chciałbym to sprawdzić. Acha jeszcze mała ciekawostka po zdjęciu wtyczki z TPS przy pracy na gazie Auto chodzi normalnie nie szarpie, stąd wykluczam problem ze sprężaniem czy zaworami. Proszę o jakies info dokladego sprawdzenia TPS'a.


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

Awatar użytkownika
bamber
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: śr sty 19, 2005 03:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bamber » wt maja 27, 2008 16:05

Autko na gazie chodzi OK???? a na benzynce muli i szarpie itd.... a jaka masz instalacje i sterownik gazu???
Wiesz co.. zanim cos wymienisz.. ustaw w instalacji gazowej emulacje sondy lambda na mase.... moim zdaniem na 100% poporawi sie... i szukaj problemow wlasnie z instalacja gazowa.. ja to przerabialem juz.. kolega Homsky z forum jest spec od tego wiec jak cos do niego napisz :)
ale po pierwsze "emulacja sondy lambda na mase"



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » wt maja 27, 2008 16:29

Problem emulacji przerabiałem jakis 2 lata temu. Mam instalację 1 generacji zrobilem nawet emulator do lambdy ale to sie nie sprawdza i zostawilem emulację do masy tak jak miałem od poczatku. Wzbogaca to co prawda mieszanke na benzynie i przy zimnym silniku zimą troszke telepie ale gdy lambda zacznie pracowac silnik się stabilizuje.

Tutaj problem dotyczy dziwnej pracy silnika po rozgrzaniu tak jakby wypadal z zapłonu wszystkie te objawy o których piszą w tym temacie u mnie tez wystepują. Zastanawiam się teraz tylko nad samym wtryskiem a konkretnie tps;em. Powiedzcie proszę jak sprwadzić czy tps jest sprawny i czy jest dobrze ustawiony. Kiedys byl taki temat ale nie mogę go namierzyć.
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 16:32 przez Pienios, łącznie zmieniany 1 raz.



daniel1504
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 30, 2008 17:44
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Re: Szarpie przy przyspieszaniu

Post autor: daniel1504 » pt maja 30, 2008 18:29

Witam wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem forum i mam bardzo gnębiacy mnie problem. Wiem, że może był już omawiany ale potrzebuję konkretnej porady, a mianowicie: jestem posiadaczem Golfa IV z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6. Przy około 2000 obrotów, na drugim i trzecim biegu autko zaczyna mi szarpać. Na większych biegach i przy większych obrotach tego nie odczuwam. Wymieniłem już wszystkie filtry, świece zapłonowe, przewody zapłonowe i cewkę zapłonową (moduł). Komputer nie pokazuje żadnych błedów. Szarpanie ma miejsce przy rozgrzanym slinku, na zupełnie zimnym nie wystepuje. Praca silnika jest równa, moc także wporządku. Proszę o jakąś konkretną poradę, bo narazie wszystkie porady "fachowców" sprowadzają się tylo do domysłów.
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 11:31 przez daniel1504, łącznie zmieniany 1 raz.


Daniel

Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » pt cze 20, 2008 23:43

Panowie podjąłem kolejną próbę rozwiązania problemu nierównych obrotów ( 1500- 2000) i szarpania po puszczeniu gazu.
Pojechałem do kolejnego mechanika tym razem na wymiane oleju i przy okazji wspolnie znim sprawdzilismy rozrząd. Okazało się ze znaki na wale sie nie zgadzają i przestawilismy o jeden ząb co jak przypuszczalem sprawy nie rozwiązało a jedynie zamulilo auto. Dlatego postanowiłem raz jeszcze podejśc do sprawy. Zacząłem od elektryki. sprawdziłem wszystkie przewody od vaga do czujników. wszystkie czujniki wedlug pomiaru ich charkterystyk w próbach na zimno i cieplo. Jak nie trudno sie domyśleć wszystko jest ok. Podcisnienia i guma też. Wiec ponownie zajrzałem do aparatu, (ktory kiedyś juz wymienialem na próbę) i zauważyłem dosyć duży luz na palcu przy próbie obracania na boki 2-4 mm. Dodatkowo przy *#cenzura#* palcem na boki słuchać stukanie w silniku, tak jakby slimak wałka był wyrobiony. Kiedys tego nie zauważyłem ale w tej chwili wydaje mi się ze to jedyny powód szarpania i wypadania z zaplonu. szczególnie przy hamowaniu silnikiem.

Możecie zobaczyć jak to wygłada u was. czy tez macie takie luzy i czy cos stuka. Dzisiaj poprosiłem kumpla o sprawdzenie w jego aucie luzu nie ma i naszego problemu też. A może ktoreys z was sprawdzal stan wałka pośredniego ( slimaka) i jego panewek. Nie wiem czy to wina wyrobionego slimaka na wałku pośrednik, a może na wałku pompy oleju w którą wchodzi wałek aparatu. nie mam pojecia jak to sprawdzic najprościej. Niech wypowie się ktoś, wyjmował wałek pośredni. Czekamy na info bo problem trzeba rozwiazac w koncu!!!


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

scuzz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: śr gru 05, 2007 20:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: scuzz » sob cze 21, 2008 10:32

Szczerze Ci powiem że u mnie też taki luz występuje. Ostatnio zmieniałem palec i kopułke i faktycznie zaniepokoiły mnie te luzy. Fakt mogą występować luzy między zembami ale chyba nie aż takie.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob cze 21, 2008 10:55

A sprawdzcie podstawe monowtrysku :chytry: przy odpalonym silniku poruszajcie czy obroty się zmienia


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 348 gości