Problem z odpaleniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » pt maja 23, 2008 10:41

Witam ponownie,

ok sprawdzę i ten przewód,ale...


zadałem sobie trochę trudu i przeanalizowałem schemat elektryczny i układ połączeń w słynnej kostce stacyjki. Oto moje wnioski:

1. Problem raczej nie dotyczy połaczenia masy, bo każdy odbiornik energii na pokładzie naszego pojazdu ma swój punkt "-" i raczej trudno jest zlokalizować gdzie to dokładnie jest. Gdyby to był "-" z aku to nic by nie działało, a z tego co wiem np. dmuchawa pracuje. Istnieje pewna możliwość, ale o niej za moment.

2. Jeżeli to kostka stacyjki, to proponuję sprawdzić to w następujący sposób. W momencie gdy pojawią się objawy usterki (przekręcony klucz w poz. 1 i kontrolki zgaszone) spróbować użyć klaksonu, sprawdzić światło cofania, ew. wskaźnikiem napięcie na bezpieczniku 17. Jeśli to kostka to żadne z wymienionych urządzeń nie powinno działać. Potem należy wypiąć wiązkę kabli z kostki i zewrzeć przewody czerwony (styk 30 czyli +) i czarny (styk 15 odpowiedzialny za działanie w/w urządzeń) i ponownie sprawdzić klakson itd. Jeżeli tym razem zadziała to nie łączy kostka. Mamy do wyboru: walnięta kostka, lub cała stacyjka a dokładnie trzpień, który wchodzi w kostkę przy włożeniu kluczyka i obraca styki. Można także sprawdzić wskaźnikiem obecność napięcia na kablu czarnym w wiązce wpiętej do kostki, oczywiście przy przekręconym kluczu.

3. Jeżeli kontrolki normalnie świecą po przekręceniu klucza, a gasną w momencie rozruchu i potem zapalą się na nowo (u mnie występują obecnie obydwa rodzaje objawów) to problem może dotyczyć fabrycznego alarmu i związanej z nim blokady zapłonu. Przyczyn może być kilka: uszkodzony przekaźnik (podobno 109, ale jeszcze nie wiem na 100%), lub własnie brak dobrej masy na sterowniku, a ona znajduje się, tak przypuszczam, w miejscu gdzie kable z drzwi wchodzą do kabiny (trzeba zdemontować lewą osłonę progu i plastik osłaniający słupek przedni lewych drzwi).

4. Dla pewności można podpiąć 100% sprawny akumulator zamiast swojego starego, sprawdzić bezpieczniki i osadzenie wtyczek w skrzynce bezpiecznikowej.

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi, proszę pisać. thx



KYLU_TBG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 17:51
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Problem z odpaleniem

Post autor: KYLU_TBG » sob maja 24, 2008 14:26

Witam do niedawna mialem identyczny problem, podobnie jak wiekszosc wymienilem kostke stacyjki i rozne nie potrzebne rzeczy. Dzisiaj odwiedziłem elektryka, który spotkał sie juz z takim problemem i co sie okazało był to fabryczny immobilizer. Mówił ze sa dwa sposoby zrobienia tego a mianowicie wymontowanie immobilizera lub drugi sposób jaki u mnie zastasował i który mu zajał 10 min to : połaczenie kabli immobilizera przed kostka tego kabla. U mnie problem znikł odrazu i mam nadzieje ze wam też to pomoze.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » sob maja 24, 2008 22:07

Witam,

A można wiedzieć jaki miałeś/masz ten immobiliser? Bo czytając lekturę Forum natknąłem się na dwa rodzaje: starszy - coś w rodzaju gniazda obok włącznika ogrzewania tylnej szyby (lub pod zaślepką), nowszy - przy stacyjce (i mały chip w kluczyku). Ja osobiście tego drugiego nie mam, zaś pod zaślepkę jeszcze nie zaglądałem. Natomiast co do opisywanego problemu - zlokalizowałem narazie fabryczny alarm i związaną z nim blokadę zapłonu i tego się trzymam póki co. Mam zamiar poprawić luty na płytce modułu i przeczyścić styki znajdujących się na niej czterech przekaźników (preparatem Kontakt S).

PS. Sprawdziłem połączenia masy - są ok.



Piter20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr gru 20, 2006 21:55
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Piter20 » pn maja 26, 2008 18:57

witam udało mi się już zdiagnozować mój problem, a mianowicie pod deską rozdzielczą nad skrzynką bezpieczników trochę głębiej znajduje się sterownik (czarna skrzynka) i w niej wymieniłem stycznik i wszystko jest ok.



Awatar użytkownika
PIOTR5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt paź 28, 2005 03:11
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: PIOTR5 » pn maja 26, 2008 20:27

Piter20 pisze:witam udało mi się już zdiagnozować mój problem, a mianowicie pod deską rozdzielczą nad skrzynką bezpieczników trochę głębiej znajduje się sterownik (czarna skrzynka) i w niej wymieniłem stycznik i wszystko jest ok.
a moze dokładniej gdzie ten stycznik bo ja nadal mam tej problem


Było mk1Cl.Mk2CL.MK2GLMK2GTIF&IMK3GT JEST MK3GTI Edytion Zawsze było i Bedzie VW

Piter20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr gru 20, 2006 21:55
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Piter20 » pn maja 26, 2008 21:23

Ten stycznik znajduje się w takiej czarnej skrzynce, jak masz skrzynkę z bezpiecznikami to trochę wyżej jest ona na jednej śrubie do blachy przykręcona



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » pn maja 26, 2008 21:50

Witam,

Dzisiaj tam dłubałem, a ta czarna skrzynka to centralka fabrycznego alarmu. Wyciągnij wyłącznik swiateł to ją zobaczysz, a jeśli chcesz to wyjąć to zdemontuj kratkę nawiewu nad wyłącznikiem. Po odpięciu aku wyjąłem alarm z auta i rozebrałem. Są tam faktycznie cztery małe przekaźniki, ale ja nic nie wymieniałem tylko poprawiłem ich luty, sprawdziłem miernikiem ścieżki, a na koniec przeczyściłem styki przekaźników preparatem Kontakt S (6,50 w sklepie elektronicznym).

A pytanko do Pitera: ten przekaźnik wymieniłeś na nowy? Skąd go wziąłeś? tzn. czy jest dostępny w handlu?



Piter20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr gru 20, 2006 21:55
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: Piter20 » pn maja 26, 2008 22:55

Ja ten stycznik wymieniłem bo mi nie chodził jak przekręciłem kluczyk w stacyjce a napięcie dochodziło, kupiłem normalny stycznik samochodowy na 12V i smiga:)



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » wt maja 27, 2008 17:02

Aha,ok

mój natomiast chodził, bo go słyszałem, ale najwyraźniej styki były zanieczyszczone i raz łączył a raz nie...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 225 gości