chłodzenie vr6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
VRedny
VR6
VR6
Posty: 225
Rejestracja: pn lut 25, 2008 14:48
Lokalizacja: Luyksgestel,Nord Brabant
Kontakt:

Post autor: VRedny » pn maja 26, 2008 16:29

Witam Panowie i pozwolicie ze wtrącę swoje " trzy grosze" do tej dyskusji. Jeśli chodzi o wskazania temperatury na moim wskazniku to bez względu na panujące warunki jest temp.90 stopni. No moze minimalnie na postoju odchyli się ponad tą wartośc, jednak jest to ledwo dostrzegalne. Przerabiałem to niedalej jak godzinę temu stojąc w miejskim korku.Pozdrawiam



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn maja 26, 2008 17:34

i właśnie dlatego mi to sie wszystko nie podoba Wiem że temp. nie bedzie ciagle taka sama ale u mnie jest coś napewno nie tak bo za duże są skoki temperatur.



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn maja 26, 2008 21:11

sas_gti, i jak widzisz nie tylko mój AAA tak ma. Wskazówkę obserwuje teraz ze zdwojoną uwagą i stoi dęba na 90 st - max 0,5 grubości wskazówki mniej lub więcej.


VR6 + STAG 300

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn maja 26, 2008 21:18

a wy dalej swoje :grin: lepiej napiszcie co mam zrobic jak wymiana czujnika wentylatorów nie pomoze?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn maja 26, 2008 23:51

stempel72 pisze:i jak widzisz nie tylko mój AAA tak ma. Wskazówkę obserwuje teraz ze zdwojoną uwagą i stoi dęba na 90 st - max 0,5 grubości wskazówki mniej lub więcej.
dokładnie dalej to ciągniesz. Skoro tak to przeciez nie rozmawialismy o tym co pokazuje ci wskazówcka na desce tylko przy ilu włącza się wiatrak.
A jesli juz chcesz patrzec na wskazówkę to najwyraźniej nie dociera do ciebie ze te pół grubości powyżej 90 to jest wlasnie 95 wtedy włącza ci sie wiatrak, jak sam napisałeś. Co z tego ze wsaźnik na desce pokazuje ci pół kreseczki więcej skoro jest on podpięty do zupełnie innego czujnika temperety w zupełnie innym miejscu.
Fakt jest taki ze jak włącza ci sie wiatrak to wtedy masz temp cieczy 95 (95 to temp wlaczania sie wiatraka w/g VW) a wylacza sie przy 90. Na postoju średnia temperatura cieczy się zmienia miedzy 90 a 95 i za przeproszeniem nie pindol tu co ci pokazuje wskaznik na desce, ktory ma podzialkę bodajże co 25 stopni, Nie wiesz co mowisz najwyrazniej skoro uważasz ze jesteś w stanie odczytać temperaturę załączania się wiatraka ze wskaźnika na desce i stąd wiesz (wiecie ) że jest to 90 stopni ("bo wskazówka stoi jak stała"). Wsadz termometr (taki z kotłowni) do zbiorniczka a zobaczysz sobie sam jesli słowo pisanie nie dociera, i jeszcze raz na Boga, zapomnij o tym co pokazuje wskazówka na desce, to nie jest miarodajne!

[ Dodano: Wto Maj 27, 2008 00:00 ]
adaśkowy pisze:Witam Panowie i pozwolicie ze wtrącę swoje " trzy grosze" do tej dyskusji. Jeśli chodzi o wskazania temperatury na moim wskazniku to bez względu na panujące warunki jest temp.90 stopni. No moze minimalnie na postoju odchyli się ponad tą wartośc, jednak jest to ledwo dostrzegalne. Przerabiałem to niedalej jak godzinę temu stojąc w miejskim korku
dokładnie o to sie rozchodzi. Wskazanie "megadokłądnego" wskaźnika na desce z podziałką co kilkadziesiat stopni jest o dupę potłuc jeśli chce sięokreślić dokładną temperaturę cieczy. pzdr


[ Dodano: Wto Maj 27, 2008 00:03 ]
wojtas4589 pisze:temp. dochodzi do 100 potem włączaja sie wentylatory i spada na 90 i tak wkółko
zacznijmy od początku.
Jak zmierzyłeś tę temperaturę ? Skad wiesz ze ma 100 i 90?

[ Dodano: Wto Maj 27, 2008 00:07 ]
wojtas4589 pisze:wiatraki ruszaja tak gdzies przy 95 stopniach Korek mam drugi wiec powinien byc dobry Pozostaje tylko czujnik lub termostat Chyba wymienie jedno i drugie jak to nie pomoze to nie wiem

[ Dodano: 20 Maj 2008 17:34 ]
a przy ilu powinny ruszac wiatraki????????
Czujnik-włącznik wentylatora jest raczej ok b owiatrak włącza ci się OK bo przy 95 a od tego momentu temperatura powinna spadać aż do 90 i wiatrak powinien się wyłaczyć i tak w kółko. Jesli jednak po wlaczeniu sie wiatraka temperatura dalej rosnie (ale tego raczej nie odczytasz prawidłowo ze wskazania na desce) to cos nie tak. Sprawdzilbym porządnie temperaturę cieczy termometrem wsadzajać g odo ziorniczka i dokłądnie obserwował. , a potem sprawdziłbym termostat gotujac go powoli razem z termometrem , sprawdziłbym drożność chłodnicy. ktos wspominał o tez o jakiejś pompce płynu w głowicy
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 00:09 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt maja 27, 2008 19:11

no dobra dzis kupiłem czujnik wentylatorów i jak go wsadziłem to wentyle wogóle sie nie właczały :panna: wsadziłem spowrotem stary i wszystko OK
postanowiłem uważnie poobserwowac co sie dzieje z tym układem no i wywnioskowałem że auto chyba chłodzi sie tak jak powinno tylko wskażnik strasznie oszukuje
kto wie ile razy trzeba nacisnąć MFA poczynając od zegarka zeby wyswietlało temp "wody" bo jest tyle opcji a ja nie wiem co do czego Ale sprawdzałem po nacisnieciu 5razy i pokazywało tam na postoju 92-94 a podczas jazdy 90-92 i wogole nie zgadzało sie to z odczytywaniem ze wskażnika na desce rozdzielczej tej ze wskazówką
POMÓZCIE :panna:
w przewodach cisnienia nie ma duzego a i nie widac zeby sie cos gotowało



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt maja 27, 2008 19:29

1 na mfa nie ma temperatury cieczy tylko oleju - mierzona na czujniku temp oleju w podstawie filtra oleju

2 wskaznik w zegarach podaje temp cieczy - mierzoną na czujniku temp cieczy w króćcu w głowicy

3 a wiartak wlacza sie od czujnika wrekconego w chłodnicę i on nie jest podpiety do żadnego wskaznika i to od kilku dni próbuję Wam wszystkim tu powiedzieć.

czemu nadal nie dociera?
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 19:31 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt maja 27, 2008 19:45

sas_gti, kurcze moze jestem tepy ale troche boje sie zeby nie przegrzac silnika
a wiec Twoim zdaniem takie skoki temp na wskażniku są możliwe tak
a czy jest mozliwe ze mogłyby byc zepsute same wskażniki w desce a nie czujniki?
bo wiesz moj stary ma golf IV i u niego takze jak stanie na 90 to tylko minimalnie sie wychyla w jedno lub druga strone a u mnie sa skoki na tym wskazniku od 80 w czasie jazdy az po 100 podczas postoju i to mnie własnie dziwi

[ Dodano: 27 Maj 2008 19:47 ]
sas_gti pisze:wskaznik w zegarach podaje temp cieczy - mierzoną na czujniku temp cieczy w króćcu w głowicy
a może to jest nie dokładne albo zbyt dokładne :crazy:

[ Dodano: 27 Maj 2008 19:50 ]
sas_gti pisze:a wiartak wlacza sie od czujnika wrekconego w chłodnicę i on nie jest podpiety do żadnego wskaznika i to od kilku dni próbuję Wam wszystkim tu powiedzieć.
ale włacza sie równiez od tego drugiego czujnika gdy przekroczy 95 a ten w chłodnicy podobno włacza po przekroczeniu 90 tak mi w sklepie powiedzieli



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » wt maja 27, 2008 20:00

Wszystko masz OK nie szukaj dziury w całym :bigok:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr maja 28, 2008 00:32

pokazywało ci 92-94 temperaturę OLEJU, rozumiesz? Nic sie nie przegrzeje , Skoro olej ma 90 kilka to woda nie ma więcej, Mozesz zacząc sie martwić że coś przegrzejesz jak olej zacznie przekraczać 130-140 stopni. Woda wtedy bedzie miała ile wejdzie (ale raczej nie wiecej jak 110) a wiatrak bedzie chodził na najwyższym biegu, Mysle ze sie zorientujesz gdy tak bedzie :bajer:
Wystarczy obserwować temperaturę OLEJU żeby nic nie przegrzać, czyli tę którą ustawiasz na MFA i nie myl tego poraz nty z temperatura CIECZY. Olej moze do 110 normalnie dochodzić przy dynamicznej jezdzie w mieście albo w korku. Nie szukaj dziury w całym. Wskazania na wskaźniku w zegarach nie maja nic do załączania sie wiatraka i źle ci powiedzieli w sklepie. W ogole to albo wierzysz tym w sklepie i sie o wszystko pytasz tam albo wierzysz w to co czytasz tutaj , a tu chyba temat został jednak wyczerpany i wszystko zostało wytłumaczone , nie ma nic do dodania. Poza tym w kółko zadajesz te same pytania tylko inaczej sfromułowane a nie odpowiadasz na moje które ci zadaje. Ciezko Ci cos wtylumaczyc i pomóc. Poddaję się. Albo wiara w sklep albo w forum. decyduj. Ja chyba zostane wistrzem powtarzania się po tym temacie, ile razy mozna to samo pisac. Usilnie szukasz dziury w całym.
Ostatnio zmieniony śr maja 28, 2008 00:35 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » śr maja 28, 2008 10:38

sas_gti, wszystko i na temat :bigok:



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » śr maja 28, 2008 17:41

sas_gti, spoko w końcu dotarło :pub: widze że już nie macie na mnie nerwów :grin:



Awatar użytkownika
WJ
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr sie 20, 2008 01:11
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: WJ » pt sie 22, 2008 00:37

U mnie inny problem... W moim VR6 temperatura nie przekracza 80*C, żadko kiedy dochodzi do 85*C. Czy to normalne czy cos jest z nim nie tak? Prosze od odpowiedz.


VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sie 22, 2008 10:43

WJ, termostat stale otwarty - pierwsza i najbardziej prawdopodobna przyczyna

chyba ze zle ci pokazuje wskaznik to wtedy awaria czujnika. Najlepiej zmierzyc temp termometrem w zbiorniczku.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 175 gości