Kontrolka oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka oleju
Od jakiegoś czasu podczas jazdy świeci mi się kontrolka oleju, zwykle zaświeca się przy temp oleju 90 stopni lub więcej, wymienione mam czujniki oleju ale świeci dalej. Dzisiaj sprawdzony gofer został VAGiem i wyskoczył błąd jak w tytule 00515 Camshaft position (Hall) Sensor. Moje pytanie brzmi: czy ten błąd ma związek z olejem i kontrolką? Co to za czujnik? Gdzie on jest? I ile może mnie kosztować naprawa? Za wszelkie porady i odpowiedzi dziękuje:)
Ok, u mechanika był, ciśnienie oleju sprawdzone i jest w normie tzn. nie spada poniżej krytycznej ale ma skoki ciśnienia do 4 do 6 bar, to też nie jest dobrze ale nie powinno być przyczyną świecenia kontrolki, jedynym mankamentem jest prawdopodobny wyciek oleju z uszczelki pod głowicą ale to już od dawna mam i wyciek ten jest znikomy i jeśli jest to przy zagrzanym silniku, olej jest, płyn chłodniczy jest, nie mam pomysłu już co to może być więc dlatego pisze i proszę o pomoc.
w moim golfiku był podobny problem tzn po zagrzaniu kontrolka oleju mrugala na wolnnych obrotach. wymienilem olej i czujnik oleju. problem rozwiazany
stempel72 ma racje czujnikow jest kilka i roznia sie cisnieniem znamionowym 0,3 lub 0,9 barajest szary biały i chyba niebiieski
czy jesli zdejmiesz wtyczke z czujnika cisnienia to kontrolka dalej swieci? moze problem tkwi w wiazce??
stempel72 ma racje czujnikow jest kilka i roznia sie cisnieniem znamionowym 0,3 lub 0,9 barajest szary biały i chyba niebiieski
czy jesli zdejmiesz wtyczke z czujnika cisnienia to kontrolka dalej swieci? moze problem tkwi w wiazce??
- Maro_GT
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
- Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
- Kontakt:
pulsar83, po tym że masz golfa 3 gt i czujniki były wymienione na filtrze wnioskuje że masz silnik ABS albo ADZ. Ja mam ADZ, jeśli chodzi o kolory czujników to ja u siebie mam brązowy i biały. Biały jest na 1,8 bara, a brązowy na 0,3 bara. Napisz jakie miałeś ciśnienie i w którym miejscu jest ta krytyczna granica poniżej której nie spada.
Więc tak: mechanik mówił, że poniżej 1,5 bara nie spada czyli, że dobrze, w sklepie sprzedali mi czujniki, jak już pisałem, biały i niebieski a wcześniej całkiem inne kolory były zamontowane (nie pamiętam już jakie one były wcześniej), a silnik mam ABE (nie wiem ale tak pisze pod maską i wcześniej się nie spotkałem z tym silnikiem w tej wersji ale to już inne pytanie), byc może to właśnie jest wada znów czujników, postaram się jutro podjechac do mechanika i spytac o kolory tamtych a potem do sklepu po nowe może, chyba, że macie inne pomysły.
- Maro_GT
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
- Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
- Kontakt:
No to ładne zejście w dół z parametrami. Z 1,8 na 0,9 to o połowę. To ja już nie wiem czy chodzi o to żeby kontrolka nie migała czy o to żeby silnik jescze pożył. Bo jak silnik ma jeszcze pożyć to chyba nie tędy drogapulsar83 pisze:czujnik z białego na szary 0,9 bara
[ Dodano: 26 Maj 2008 21:14 ]
pulsar83, jeśli chcesz żeby kontrolka nie migała to odłącz kabel z tego białego czujnika (a teraz szarego) i podepnij go do masy, pikało nie będzie
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 21:15 przez Maro_GT, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten błąd nic nie znaczy, ponieważ wyskakuje zawsze przy włączonym zapłonie, a nie pracującym silniku. To logiczne, silnik nie pracuje, więc hall nie dostaje sygnału, a komputer pokazuje błąd, który po odpaleniu silnika znika.pulsar83 pisze:...Dzisiaj sprawdzony gofer został VAGiem i wyskoczył błąd jak w tytule 00515 Camshaft position (Hall) Sensor...
Silnik o oznaczeniu ABE W VW/AUDI/SKODA/SEAT NIGDY NIE ISTNIAŁ!!! Poprostu nie ma takiego silnika! Dlaczego wszyscy zczytują to oznaczenie z czarnej tabliczki na pasie przednim, jak na tej tabliczce nie ma i nigdy nie było nic o silniku!!! Oznaczenie silnika jest tylko w dwóch miejscach (czasami w trzech ):pulsar83 pisze:...a silnik mam ABE (nie wiem ale tak pisze pod maską i wcześniej się nie spotkałem z tym silnikiem w tej wersji ale to już inne pytanie...
1. Na wlepie w bagażniku
2. Na wlepie na osłonie paska rozrządu (pod kodem kreskowym maleńkimi literkami, może być nieczytelne)
3. Na wlepie w książce gwarancyjnej pojazdu na drugiej stronie. Identyczna z tą w bagażniku.
Tu się wpełni zgodzę ABS albo ADZ.Maro_GT pisze:...po tym że masz golfa 3 gt i czujniki były wymienione na filtrze wnioskuje że masz silnik ABS albo ADZ...
Ja wiem, że klawisze Ci się nie pomyliły, tylko to co zczytałeś z czarnej tabliczki na pasie przednim to nie jest oznaczenie silnika. Mój ojciec ma golfa 96r, 1.9TDI 90KM silnik AHU, a na tej właśnie tabliczce jest napisane tak jak u Ciebie ABE...pulsar83 pisze:...Klawisze się nie pomyliły, niestety naklejki nie mam w bagażniku (został po niej klej tylko), dzisiaj wymieniłem olej na elf 15W 40, filtr oleju i czujnik z białego na szary 0,9 bara, zobaczymy jak będzie dalej...
Sprawdź, czy filtr oleju jest poprawnie dobrany do Twojego silnika. Wbrew pozorom to bardzo ważne. Jeśli wymiana oleju i filtra nie pomoże to zostaje pomiar ciśnienia manometrem u mechanika.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 233 gości