chłodzenie vr6
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wlasnie przez takich co pisza glupoty ("moj zawsze trzyma 90") inni szukaja dziury w calym. Ja nie ponosze odpowiedzialnosci za to co pisza inni tylko za to co ja napisalem. Ja ci napisalem dalczego temperatura musi sie zmieniac i dlaczego wlacza sie wiatrak, a potem temperatura spada i tak wkółko, a to ze ktos twierdzi ze jemu auto trzyma caly czas 90 to mozna miedzy bajki wlozyc, po prostu moze jest zbyt mało spostrzgawczy, nie wiem.
Wazne jest to co teraz napisze, jak kolega sie nie bedzie zgadzal to chetnie z nim o tym poduskutuję -
Zadne auto na postoju nie trzyma caly czas 90, a dążenie do tego żeby tak byłoby to jakieś nieporozumie, walka z wiatrakami (dosłownie i przeności ) bo normalna temepratura cieczy w ukłądzie chłdozenia na postoju waha się najczesciej miedzy 85-95 stopni i nigdy nie jest stała, nie moze byc, fizycznie niemozliwe.
Obiegi cielne w silniku to podstawy wiedz o silnikach spalinowych.
Taka prosba, rozmawiajmy o tym co dzieje sie na postoju bo tak sprawdza sie jak sie zachowuje uklad chlodzenia/jak wlaczaja sie wiatraki a nie o tym ze ktos ma 90 jak jedzie i mu sie wiatrak nie wlacza bo to nie na temat
Wazne jest to co teraz napisze, jak kolega sie nie bedzie zgadzal to chetnie z nim o tym poduskutuję -
Zadne auto na postoju nie trzyma caly czas 90, a dążenie do tego żeby tak byłoby to jakieś nieporozumie, walka z wiatrakami (dosłownie i przeności ) bo normalna temepratura cieczy w ukłądzie chłdozenia na postoju waha się najczesciej miedzy 85-95 stopni i nigdy nie jest stała, nie moze byc, fizycznie niemozliwe.
Obiegi cielne w silniku to podstawy wiedz o silnikach spalinowych.
Taka prosba, rozmawiajmy o tym co dzieje sie na postoju bo tak sprawdza sie jak sie zachowuje uklad chlodzenia/jak wlaczaja sie wiatraki a nie o tym ze ktos ma 90 jak jedzie i mu sie wiatrak nie wlacza bo to nie na temat
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:04 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
to radzicie wymienić jeszcze ten czujnik czy niech bedzie jak jest bo po przeczytaniu waszych wypowiedzi juz sam nie wiem
[ Dodano: 25 Maj 2008 20:00 ]
a wiec napisze ze wiatraki właczaja sie gdy temp. przekroczy 95 a dzieje sie to właśnie na postoju i jazdy po miescie wiadomo ruszasz stajesz i tak wkółko a na trasie jest w porzadku
[ Dodano: 25 Maj 2008 20:00 ]
a wiec napisze ze wiatraki właczaja sie gdy temp. przekroczy 95 a dzieje sie to właśnie na postoju i jazdy po miescie wiadomo ruszasz stajesz i tak wkółko a na trasie jest w porzadku
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czyli trzeba Ci za przeproszeniem 3 razy pisac ze masz OK ?
[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 20:03 ]
nie kuamm w czym problem, auto sie nie grzeje, nie wywala ciecyz przez korek, ciecz nie przekracza temperetury 100 stopni nawet, wiec o co chodzi?
Czy problem twki w tym ze sie wiatrak wlacza przy 95? To nie problem , tak ma byc i temat wyczerpany. pzdr sas
[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 20:03 ]
nie kuamm w czym problem, auto sie nie grzeje, nie wywala ciecyz przez korek, ciecz nie przekracza temperetury 100 stopni nawet, wiec o co chodzi?
Czy problem twki w tym ze sie wiatrak wlacza przy 95? To nie problem , tak ma byc i temat wyczerpany. pzdr sas
sas_gti, to Ty piszesz bzdurki. Jak nie wiesz wiele na temat VR6 to się nie wypowiadaj. Akurat ten temat mocno przerobiłem, i założę się z Tobą o każdą kasę że tak jest jak napisałem. 95 st. to nie tragedia i jeśli na postoju. Poprostu każdy czujnik, czy termostat działa inaczej.
Zreszą to Twoja kasa i jak zrobisz tak będziesz miał. Pamiętaj tylko, że to specyficzny silnik i wymaga takiego traktowania jak chcesz się nim długo cieszyć.
Jeżeli temp. odczytujesz z MFA to tam jest temp. oleju. Może dochodzić do 140 st. ale to już trzeba nieżle katować. Normalnie nie mam więcej niż 102 st.
Zreszą to Twoja kasa i jak zrobisz tak będziesz miał. Pamiętaj tylko, że to specyficzny silnik i wymaga takiego traktowania jak chcesz się nim długo cieszyć.
Jeżeli temp. odczytujesz z MFA to tam jest temp. oleju. Może dochodzić do 140 st. ale to już trzeba nieżle katować. Normalnie nie mam więcej niż 102 st.
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:09 przez stempel72, łącznie zmieniany 1 raz.
VR6 + STAG 300
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odpowiedz proszę na pytanie! Czy twoj jak twierdzisz megazaawansowany technologocznie vr6 którego nie jstem w stanie ogarnąc swoim mózgiem na postoju trzyma "caly cas 90" i nie wlaczaja sie wiatraki?
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:10 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
wojtas4589, odnośnie czujników - nie pamiętam. Każdy ma inny kolor. Ale
Żółty czujnik jest to włącznik wentylatora chłodnicy (również po zgaszeniu silnika) - (After-Run Coolant Fan Control Thermal switch -F87- with Engine Coolant Temperature sensor -G2-)
Niebieski to jest czujnik temperatury dla komputera silnika (ssanie) (Engine Coolant Temperature sensor -G62- For Motronic)
Brązowy jest dla klimy (również włącza wentylator) w wersji bez klimy w tym miejscu jest zaślepka (A/C Cut-Out Thermal switch -F163- and Third Speed Coolant Fan Control Thermal switch -F165- on vehicles with A/C)
Tak więc ten który Cię interesuje jest żółty.
Żółty czujnik jest to włącznik wentylatora chłodnicy (również po zgaszeniu silnika) - (After-Run Coolant Fan Control Thermal switch -F87- with Engine Coolant Temperature sensor -G2-)
Niebieski to jest czujnik temperatury dla komputera silnika (ssanie) (Engine Coolant Temperature sensor -G62- For Motronic)
Brązowy jest dla klimy (również włącza wentylator) w wersji bez klimy w tym miejscu jest zaślepka (A/C Cut-Out Thermal switch -F163- and Third Speed Coolant Fan Control Thermal switch -F165- on vehicles with A/C)
Tak więc ten który Cię interesuje jest żółty.
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:18 przez stempel72, łącznie zmieniany 1 raz.
VR6 + STAG 300
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
przeczysz sam sobie , bo sam mowisz ze wiatrak Ci sie ząlącza a jednocześnie twierdzisz ze caly czas jest 90 stpni.
Otóz wiatrak włacza sie przy 95 stopniach zatem sam powinies wpasc na to ze wlasnie tyle musi miec ciecz skoro sie wlaczył a nie 90 jak twierdzisz, bo by sie nie wlaczyl - logiczne.
A to ze wkazówka nadal stoi na 90 albo około 90 to swiadczy tylko niskiej dokładnosci tegoż wskaźnika. Po prostu on pokazuje że jest około 90 i tyle. Jakby twoj vr6 trzymał cały czas rowno 90 to by sie wiatrak nie wlaczal bo on sie wlacza przy 95 stopnoiach. Proste jak cep. Wlacza ci sie przy 90 i wylacza jak temperatura spadnie. Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz ze jest inaczej.
Otóz wiatrak włacza sie przy 95 stopniach zatem sam powinies wpasc na to ze wlasnie tyle musi miec ciecz skoro sie wlaczył a nie 90 jak twierdzisz, bo by sie nie wlaczyl - logiczne.
A to ze wkazówka nadal stoi na 90 albo około 90 to swiadczy tylko niskiej dokładnosci tegoż wskaźnika. Po prostu on pokazuje że jest około 90 i tyle. Jakby twoj vr6 trzymał cały czas rowno 90 to by sie wiatrak nie wlaczal bo on sie wlacza przy 95 stopnoiach. Proste jak cep. Wlacza ci sie przy 90 i wylacza jak temperatura spadnie. Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz ze jest inaczej.
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:22 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Uważam, że jeśli masz do 95 st. to nie musisz nic wymieniać, chyba że dla samej ciekawości. Odnośnie 95 st. jak napisał sas_gti, pisałem że każdy czujnik, włącznik nie działa z dokładnością 0,1 % i mogą być pewne rozbierzności. Odnośnie zaufania do wskażnika temp, to jest ono poparte pomiarem temp. w zbiorniczku wyrównawczym.
Te czyjniki są po ok. 30 pln więc majątku nie kosztują, ważniejsza jest pompka elektryczna wspomagnia obiegu płynu w głowicy.
Te czyjniki są po ok. 30 pln więc majątku nie kosztują, ważniejsza jest pompka elektryczna wspomagnia obiegu płynu w głowicy.
VR6 + STAG 300
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 357 gości