czy zużyty stabilizator moze powodować stuki w zawieszeniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sebos_krk

czy zużyty stabilizator moze powodować stuki w zawieszeniu

Post autor: sebos_krk » ndz maja 25, 2008 19:09

Witam. Nie znam się za bardzo na tym dlatego pytam. Coś mi stuka w zawieszeniu i mechanik po wymianie gum stabilizatora stwierdził, że sam stabilizator jest w takim stanie, że on może powodować stuki. Czy to możliwe, że właśnie on, a nie łączniki czy gumy? Czy tam się może coś zużyć/ wyrobić?
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 19:14 przez sebos_krk, łącznie zmieniany 1 raz.



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 19:31

Sam stabilizator się nie zużywa, to poprostu kawał drążka. Oprócz końcówek zużywają się także gumy w których jest on osadzony. Też czasem trzeba je wymienić.


VR6 + STAG 300

sebos_krk

Post autor: sebos_krk » ndz maja 25, 2008 19:35

Ale właśnie chodzi mi o to, że podobno ten kawał drążka jest do wymiany, bo wszystkie inne jak to nazwaliście zużywające się elementy zostały wymienione. I okazało się, że stabilizator jest w złym stanie.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz maja 25, 2008 19:40

ja też myśle ze to nie stabilizator stuka jesli wymienione zostały wszystkie gumy na jakich sie trzyma to znaczy ze stuka gdzies indziej np. końcówka kierownicza bądz wyrobiły sie gumy na amorkach



sebos_krk

Post autor: sebos_krk » ndz maja 25, 2008 19:43

wojtas4589 pisze:ja też myśle ze to nie stabilizator stuka jesli wymienione zostały wszystkie gumy na jakich sie trzyma to znaczy ze stuka gdzies indziej np. końcówka kierownicza bądz wyrobiły sie gumy na amorkach
Po wymianie gum i naoliwieniu wszystkich części stukanie ustępuje na pewien czas, więc raczej trzeba wykluczyć inny układ.



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 19:47

Podjedz na szarpaki, to co może stukać to gumy wachaczy zawieszenia, końcówki drążków kierowniczych i same drążki kierownicze. I najlepiej zmień mechanika.


VR6 + STAG 300

sebos_krk

Post autor: sebos_krk » ndz maja 25, 2008 19:51

stempel72 pisze:Podjedz na szarpaki, to co może stukać to gumy wachaczy zawieszenia, końcówki drążków kierowniczych i same drążki kierownicze.
Ale dlaczego w takim wypadku po wymianie gum stabilizatora stuki ustępują na pewien czas?



rafał l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 21:38
Lokalizacja: wieluń
Kontakt:

Post autor: rafał l » ndz maja 25, 2008 20:14

kolego drazek stabilizatoora nie moze sie zuzyc



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 21:23

sebos_krk, może kupujesz jakieś lipne gumy ?


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » ndz maja 25, 2008 21:34

przypilnuj mechanika aby nie montowal gumek po 3 zl z allegro tylko markowe o wlasciwej srednicy (sa 2 lub 3 rozmiary) a bedziesz mial spokoj na pare lat.
Obrazek
stabilizator stuka albo w miejscu mocowania albo na lacznikach.
sam z siebie nie wydaje dzwiekow bo to po prostu prymitywny wygiety pret.

poszukaj innej przyczyny stukania ale moze u innego mechanika np. na szybkiej stacji obslugi (maja szarpaki)


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

wtct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pn gru 05, 2005 20:00
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: wtct » pn gru 08, 2008 14:57

rafał l pisze:kolego drazek stabilizatoora nie moze sie zuzyc
No niestety nie masz racji. przerabiałem temat drążka stabilizatora z bratem w golfie IV.

Drążki w tych autach w miejscu łączenia z kołyską silnika posiadają dodatkowe panewki plastykowe, które po nie wielkim przebiegu poprostu niewytrzymują, pękają i wypadają. Dlatego sama wymiana gum nic nie pomożę, bo drążek w tym miejscu rdzewieje i guma się rozciąga. Trzeba wtedy wymienić cały drążek.

Za to w golfie III drążek i gumy mocujące są niezniszczalne:)

Ci którzy mają problem z drążkiem to oni nawet nie wiedzą ze tam są te panewki, bo one same znikaja:)

Pozdrawiam i szukam jak naprawić taki drążek, bez wymiany, może jakieś inne gumy?
Wojciech

[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 14:25 ]
Poszukałem jeszcze i przybliże dwa rodzaje mechanizmów stabilizacji drążków 21mm i 23mm:
Obrazek

nr "2" stosowany byl w pierwszych wersjach a "2A" w nowszych. Odpowiednie dla wersji stabilizatora muszą być stosowane konkretne gumki:

Obrazek

Całkiem możliwe wydaje się teraz, że dla drążka 21mm nie były jeszcze stosowane panewki z tworzywa sztucznego. Może to ktoś zainteresowany potwierdzi?

Pozdrawiam
Wojciech

[ Dodano: Pon Gru 08, 2008 14:32 ]
beetle pisze:allegro tylko markowe o wlasciwej srednicy (sa 2 lub 3 rozmiary)
Z oznaczeń w etce wynika:
konkretnie są:
- 2 rozmiary gumek 21mm i 23mm (typ starszy 1J0411314T i nowszy: 1J0411314R poduszka stabilizatora z tzw. garbem (Intercars)).
Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 19:12 przez wtct, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 366 gości