Montaż komputera FIS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg

Post autor: greg » sob maja 17, 2008 16:07

luzipower pisze:albo da rade za free
włącz VAG - przejdź do zegarów czyli 17
potem naciśnij 11 - login - wpis znumer immo co ci napisałem na naklejce na zegarach - tylko przed 4 cyfrowym numerem wstaw 0, potem przejdż do 10 -adaptacja - w górnej kratce wpisz 21 w dolnej 0 - obok naciśnij test a potem save, potem w dolnej kratce wpisz 1 naciśnij test a potem save

[ Dodano: Sob Maj 17, 2008 4:08 pm ]
i masz zakodowaną tą pastylkę - oczywiście kluczyk musi być wsadzony do stacyjki i przekręcony cały czas z zamontowaną moją pastylką
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 16:09 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » sob maja 17, 2008 22:45

Czytam i czytam...Mam Golfa MK4 z Marca 98' w wersji Comfortline z silnikiem 1,6SR. Czy w ogóle jest sens zastanawiać się nad zmianą zegarów na takie z fisem ;>? czy w golfach z 98r raczej nie da się tego zrobić? jeszcze nie sprawdzałem jakie mam zegary
A może chociaż zegary z MFA?
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 22:46 przez ziomek1988, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz maja 18, 2008 07:40

ziomek1988 pisze:Czy w ogóle jest sens zastanawiać się nad zmianą zegarów na takie z fisem ;>?
jest na 2 sposoby albo z numerem 919 albo z numerem 920 + adapter CAN



Awatar użytkownika
klimat.gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 22:11
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: klimat.gda » pn maja 19, 2008 01:07

Marcinek, napisz jak montowales te wszystkie przełączniki i kablelki zeby dzialal ci pelen fis i co oprocz tego zrobiles jeszcze
Ostatnio zmieniony pn maja 19, 2008 01:08 przez klimat.gda, łącznie zmieniany 1 raz.


MKII 1.3>>>MK3 1.9TDI>>>MK4 1.6 16V>>>MK4 1.8t GTI

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Post autor: cinek2004 » pn maja 19, 2008 17:05

klimat.gda, pozwole sobie przytoczyc posta greg: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167341



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pn maja 19, 2008 17:38

luzipower pisze:w kolejny poniedzałek mam mieć u siebie i testować jak wychodzi spalanie
no i jak?? Coś wiadomo już?? Bo pół forum czeka na Twoje wieści :food:


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » śr maja 21, 2008 08:43

jak by pół forum czekało to bym otrzymał wuchte danych o spalaniu o które prosiłem wcześniej ! (chodzi, że by się sprężyli i załatwili od kogoś !)

nie pisałem, bo byłem w reichu troszke...

adapter jest w drodze do mnie ! będę pisał jak by co !

a wy mi lepiej podajcie jakąś osobe co mi przemieni zegary w poznaniu i zrobi tanio !

[ Dodano: 23 Maj 2008 16:29 ]
może na początku:

muszę, się pochwalić, że udało mi się kupić zegary 919 z fisem na allegro za 250 zł ! więc albo miałem mega szczęście, albo jednak można je znaleźć !!! myślałem, że kupiłem 1/2 FIS, ale jak przyszła paczka okazało się, że mam PEłEN FIS :bigok: koleś podesłał z kodem imo ! dzięki Gregowi (któremu wiszę pożądną flaszkę już :grin: ) udało mi się zamienić zegary, wkodować kluczyki, zmienić język na angielski i to tak jak pisał wcześniej vagiem, wkładamy nowe zegary, kluczyk, logujemy, kodujemy, czarujemy i działa :bigok: (wyżej greg opisywał dokładnie jak !) oczywiście wcześniej trzeba poprowadzić przewód pod 32 pin w zielonej wtyczce (spalanie) i chyba 27 (czujnik temperatury) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=mfa

ja kupiłem zegary od passata B5 trzeba troche dorzeźbić, aby przypasować do MK4:

tylną obudowę zostawiamy od pasata, przednią trzeba zamontować od mk4 w następujący sposób:

1 - patrząc od góry na plastikowych rurkach są takie małe wypustki - musimy je wyrwać kombinerkami
2. musimy wyciąć otworki w tarczach (bo bolce z przedniej obudowy od mk4 ciężko by było wyrwać nie uszkadzając plastików po boku, więc lepiej zrobić miejsce na nie w tarczach)
Obrazek

1. wyrywamy rureczki na śrubki (pękają na luzie, więc nic nie uszkodzicie)
2. wyrywamy takie małe zaczepiki (ukręcamy je - nie będą nam już potrzebne, a przeszkadzają)
Obrazek

tak wyglądają po złożeniu - nie zchodzą się o grubość płytki drukowanej, ale jej już nie chciałem szlifować i nie ma takiej potrzeby !
Obrazek

całość sklejamy np. izolacją
Obrazek

i montujemy na miejce:
Obrazek

gra i buczy :-P jedynie denerwuje mnie, że inaczej wygląda fis niż np. u MARCINKA ! ja mam jedynie jedną funkcę na wyśw i muszę mieszać gaigą ! a on ma 2 - np spalanie i czas, albo spalanie i temp. :-( ale to chyba opcja wgrania innego softu co ?

a - pozostałe klunkry ! stare zegary zostawiamy z tyłem od mk4 i przykrywamy przodem od passata - pasuje ale nie ma jak skręcić, więc pozostaje skleić taśmą i wystawić na allegro jako zegary do passata :-P

teraz tylko panie i panowie - kto mi dogra opcję ile litrów w zbiorniku oraz ile kilometrów na baku ? a - jak mam czujnik przy spryskiwaczu to będzie mi wyświetlać na zegarach ?
jaki kupić czujnik temperatury zewnętrznej - może być taki ?
http://www.allegro.pl/item362187862_czu ... _audi.html
i gdzie on dokładnie powinien być zamontowany (tak dokładnie dokładnie)
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 16:44 przez luzipower, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » sob maja 24, 2008 23:52

U
luzipower pisze:i gdzie on dokładnie powinien być zamontowany (tak dokładnie dokładnie)
oryginalny czujnik w serwise chyba z 50 zeta kosztuje 1J0 919 379 A a zamontowany jest za kratką w zderzaku po stronie kierowcy. jak wyjmiesz tę kratkę zobaczysz w rogu miejsce na czujnik takie jakby wycięte w plastiku
a ile litrów w zbiorniku to możesz sobie vagiem zobaczyć bo takiej opcji nie ma


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
jester
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 00:34
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Post autor: jester » ndz maja 25, 2008 01:31

Witam

Panowie ... Przeczytalem wszystkie posty w tym temacie i troszke sie zalamalem...
Nie jestem znawca w tym temacie ...
Posiadem MK4 z 99r styczen zakupilem do niej zegary od R32 i okazuje ze sie nie bede mi dzialac...

Narazie ich nie zakladalem czekam na zaprogramowanie kluczyka... ktory zreszta tez dokupilem (flip)

Licznik wyglada tak
Obrazek



Kupilem tez inny ponizej zamieszczam linka

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0011721693

Mysle ze w piatek juz bede wszystko wiedzial i napisze czy wszystko mi dziala czy tez nie ...
Tymczasem znalazlem kolejny licznik wlasnie bez szyny CAN tylko to do Disla .. :(
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=025

Aha....
Nie sprawdzalem jeszcze jaki licznik ja mam tzn model...
Jutro sprawdze.


Pozdrawiam ADAM
_________________
www.x-gsm.net
... MOJA MK4 ...
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 01:36 przez jester, łącznie zmieniany 2 razy.



Marcinek
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 1177
Rejestracja: sob sie 21, 2004 00:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Marcinek » ndz maja 25, 2008 09:39

jester, najprawdopodobniej masz licznik 919 bez can bo tak jak pewnie tam czytales gdzies wczesniej can wszedl od 2001roku. A R32 raczej na 100% wszystkie byly na CAN-ie. A ile dales za ten od R32 ?



greg

Post autor: greg » ndz maja 25, 2008 10:37

Marcinek pisze:pewnie tam czytales gdzies wczesniej can wszedl od 2001roku
od lipca 99

[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 10:43 am ]
jester, jeśli juz to te http://cgi.ebay.de/VW-KOMBIINSTRUMENT-T ... dZViewItem



Awatar użytkownika
jester
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 00:34
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Post autor: jester » ndz maja 25, 2008 13:07

Marcinek pisze:A ile dales za ten od R32 ?
kupilem za 150e z przesylka. .. naprawde byla okazja ... koles mial tylko 7 komentarzy ... ale podczas licytacji poprosilem go o wiecej zdjec i mi przeslal wiec przelalem kase ..

greg, obserwuje ta aukcje ...

Obecnie mam 2 liczniki i kolejny chce kupic :) wybiore najlepszy i ten ktory bedzie mi dzialac ..

Myslalem tez by ewentualnie poprzekladac niektore tajle i zrobic jeden konkretny..

Slyszalem ze mozna zmienic jezyk w liczniku czy to prawda ?
Mam jeden z Niemiecki i nie zabardzo mi sie to podoba .. :/

Napewno po instalacji wlasciwych bede mial kilka na sprzedaz :)


Pozdrawiam ADAM
_________________
www.x-gsm.net
... MOJA MK4 ...

[ Dodano: 25 Maj 2008 13:33 ]
chcialem jeszcze dodac ze moj licznik obecny to 1J0 919 911



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » ndz maja 25, 2008 14:32

stary po co ci tyle liczników ! ustrzelasz jeden i pasi ! ale 3 :goof: nie bierz z ebay, bo one się zakręcą ok. 250-280 euro ! bez przesady ! w polszy na allegro z 1/2 fis - anglika ale z CAN można dostać poniżej 100 zł !!!

jeżeli bez cana - musisz być cierpliwy i 2,3 razy dziennie przeglądać allegro (w wyszukiwarce wpisujesz fis i zaznaczasz "szukaj w tytułach i oppisach" i szperasz) ja po miesiącu trafiłem :-P

[ Dodano: 25 Maj 2008 14:36 ]
Oli pisze:U
luzipower pisze:i gdzie on dokładnie powinien być zamontowany (tak dokładnie dokładnie)
oryginalny czujnik w serwise chyba z 50 zeta kosztuje 1J0 919 379 A a zamontowany jest za kratką w zderzaku po stronie kierowcy. jak wyjmiesz tę kratkę zobaczysz w rogu miejsce na czujnik takie jakby wycięte w plastiku
a ile litrów w zbiorniku to możesz sobie vagiem zobaczyć bo takiej opcji nie ma
ja tego kupiłem:
http://www.allegro.pl/item362187862_czu ... _audi.html

już wiem gdzie dzięki ! ale u mnie nie ma podłączenia do niego - nie ma żadnych wolnych pinów przy trąbitku :-) więc muszę poprowadzić ? jeden do masy, a jeden do zielonej wtyczki w zegarach 2któryś pin) ! ???

a ktoś się orientuje czy jak się kupi zegary angliki podmieni tarcze to wszystko będzie si prawda ? przecież można ustawić, że w km tak ? bo znajomy z forum TN9 chce jakieś z fisem (on ma o tyle dobrze, że ma CANa)

p.s. adapter jeszcze nie doszedł do mine (to dla tych co czekają na info)

[ Dodano: 25 Maj 2008 14:39 ]
jester pisze: 1.Myslalem tez by ewentualnie poprzekladac niektore tajle i zrobic jeden konkretny..

2.Slyszalem ze mozna zmienic jezyk w liczniku czy to prawda ?

3.chcialem jeszcze dodac ze moj licznik obecny to 1J0 919 911
1. niektóre tajle ? o co chodzi ?
2. można zwykłym vagiem (tylko inne cyferki wbijesz w wagu i gra i buczy)
3. nie masz CANa, więc wszystkie liczniki które w numerze mają 920 nie będą ci chodzić ! więc jesteś kolejną osobą, która czeka na adapter :-P


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » ndz maja 25, 2008 14:52

luzipower pisze:u mnie nie ma podłączenia do niego - nie ma żadnych wolnych pinów przy trąbitku
u mnie też nie było jeden do masy a drugi do pinu 26 w zielonej wtyczce


[b]148KM/326Nm[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 152 gości