Mocne bicie pedału hamulca przy mocnym hamowaniu.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mocne bicie pedału hamulca przy mocnym hamowaniu.
Witam! Wczoraj oglądałem w celu kupna Golfa MK4 TDI PD 115KM z 1999 roku przebieg na dzisiaj 146 tyś. udokumentowany w niemczech w 2006 roku przy przebiegu 120 tys. Problem jest taki, że podczas próbnej jazdy gdy zahamowalem tak z 80 km/h do zatrzymania z butem w pedale to w ostatniej fazie mocno pulsował pedał i waliło coś jakby na przemian w kołach i słychać było głośne uderzenia, tak jakby na przemian łapały koła raz lewe raz prawe. Przy normalnym hamowaniu delikatnym wszystko OK, kierownica nie drgała w ogóle i nie świeciła się kontrolka ABS-u. Koledzy pomóżcie, czym mogły być wskazane takie zachowania i odgłosy, bo co do reszty stanu auta nie było się do czego przyczepić. Z góry dzięki za wskazówki.
			
													
					Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 20:20 przez Reksio, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									- 
				matikdalik
 - Mały gagatek

 - Posty: 63
 - Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
 - Lokalizacja: Pomorze
 
Re: [MK4] Mocne bicie pedału hamulca przy mocnym hamowaniu.
Sądząc po opisie to ABS się załączyłReksio pisze:Problem jest taki, że podczas próbnej jazdy gdy zahamowalem tak z 80 km/h do zatrzymania z butem w pedale to w ostatniej fazie mocno pulsował pedał i waliło coś jakby na przemian w kołach i słychać było głośne uderzenia, tak jakby na przemian łapały koła raz lewe raz prawe.
pzdr
maciek
Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
						tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
Żebyście mnie źle nie zrozumieli to sprostuję, że kierownica nie drgała przy żadnym hamowaniu, ani przy mocnym, ani przy słabym, tak samo z kontrolką ABS-u nie zaświeciła się nigdy. 
[ Dodano: 25 Maj 2008 00:31 ]
ABs jak najbardziej się załączył nie było zatrzymania kół i pulsował pedal hamulca na początku słabo, a w końcowej fazie mnie zdziwiło to wszysko, bo tak jak pisałem wyżej, pedał zaczął mocno , że tak powiem walić i dziwne głośne odgłosy dochodziły z przednich kół, coś jakby się mieliło.
[ Dodano: 25 Maj 2008 00:36 ]
Ogólnie rzecz biorąc mam małe doświadczenie z ABS-m, ale jak jeździłem MK4 1,4 16V z '98 roku i Focusem z '01 to ABS pulsowal na pedale, ale nie tak energicznie i mniej wyczuwalnie na stopie i nic nie waliło w kołach, z tym, że nie hamowałem na maxa w tych autach tylko prawie do zatrzymania, może to jest normalne, że tak mieli w ostatniej fazie i wali w kołach, dlatego pytam o poradę!!!
			
									
									[ Dodano: 25 Maj 2008 00:31 ]
ABs jak najbardziej się załączył nie było zatrzymania kół i pulsował pedal hamulca na początku słabo, a w końcowej fazie mnie zdziwiło to wszysko, bo tak jak pisałem wyżej, pedał zaczął mocno , że tak powiem walić i dziwne głośne odgłosy dochodziły z przednich kół, coś jakby się mieliło.
[ Dodano: 25 Maj 2008 00:36 ]
Ogólnie rzecz biorąc mam małe doświadczenie z ABS-m, ale jak jeździłem MK4 1,4 16V z '98 roku i Focusem z '01 to ABS pulsowal na pedale, ale nie tak energicznie i mniej wyczuwalnie na stopie i nic nie waliło w kołach, z tym, że nie hamowałem na maxa w tych autach tylko prawie do zatrzymania, może to jest normalne, że tak mieli w ostatniej fazie i wali w kołach, dlatego pytam o poradę!!!
- 
				matikdalik
 - Mały gagatek

 - Posty: 63
 - Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
 - Lokalizacja: Pomorze
 
Kontrolka zapali Ci się dopiero gdy będzie coś nie tak z ABS'em, Jedynie podczas rozruchu ma się zapalić i po przetestowaniu swoich systemów zgasnąć.bora gdz pisze:a jak zadziała ABS nie powinna sie kontrolka zapalac??
pzdr
maciek
Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
						tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
matikdalik,  ma racje z tym...kontrolka od ABS zapala sie podczas awari ukladu... Podskakiwanie pedału hamulca to normalka prz ABS'ie ale bez przesady...potegowac to bicie moga tak jak kolega wczesniej napisal pokrzywione tarcze
			
									
									[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]
						- Krigga
 - Mały gagatek

 - Posty: 90
 - Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:36
 - Lokalizacja: GD / WE / (WPI)
 - Kontakt:
 
Kolego, nie porównój stopnia bicia w innym samochodzie do twojego.
Wszysto zależy raczej od opon - założysz kiepskie gumy , które szybko będą tracić przyczepność i ABS będzie wariował nawet przy lekkim hamowaniu.
Co innego że tarcze też mogą powodować duże drgania.
Zdejmij koło , pokręć tarczą i się przyjżyj, choć mimo to bez pomiaru możesz tego nie zauważyć.
			
									
									Wszysto zależy raczej od opon - założysz kiepskie gumy , które szybko będą tracić przyczepność i ABS będzie wariował nawet przy lekkim hamowaniu.
Co innego że tarcze też mogą powodować duże drgania.
Zdejmij koło , pokręć tarczą i się przyjżyj, choć mimo to bez pomiaru możesz tego nie zauważyć.
[/URL]                                                    
[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]
						[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]
- 
				Gitner
 - VW Baron

 - Posty: 3209
 - Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
 - Lokalizacja: Z tłumu
 - Auto: Szukam... i NC700X
 
Nie ten dzial.
			
									
									2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .  
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
						Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości




