Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr maja 21, 2008 17:25

cowboy pisze:przy butowaniu np od 60 do 140 na IV biegu po FMICu u mnie dochodzi do 45,
właśnie dzisiaj rano musiałem mocniej pocisnąc , sprawdziłem i było niecałe 45 to myślę że icek wyrabia i nie musze sie rozgladać za większym :grin:
dzieki cowboy, i pozdr. :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt maja 23, 2008 19:43

a ja mam pytanko :)


naszlo mnie moze i glupio, ale wymyslilem sobie IC na gorze maski :) (i tak mam maske do wywalenia wiec moge porzezbic :) )

chodzi o podciecie maski i zrobienie na niej oslony (zbieracza powietrza) a od dolu dobre odizolowanie termiczne od silnika.


zaleta bylby maksymalnie krotki przbeig miedzy turbo IC a silnikiem, nie wiem tylko jak z wydajnoscia czeogs takiego


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » pt maja 23, 2008 22:27

To dobry pomysl też o tym myślalem ale wykonanie nie jest juz takie proste, trzeba pod dobrym katem wyciac żeby opór powietrza był niski, tak jak w subaru ale ludzie którzy robili subaru maja zapewne tunel aerodynamiczny i to pieknie dostosowali, dodatkowo musiałbyś potem to powietrze gdzies odprowadzic pod pod autem a to też nie takie łatwe, bo nie nmożna byle gdzie. Ogólnie możesz próbować ale roboty od cholery a efekto moze być marny. :helm:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob maja 24, 2008 09:35

Tominator, hmmm o odprowadzeniu w sumie myslalem na zasadzie takiej ze ta oslona IC bedzie z tylu albo nacieta albo dziurkowana, wtedy bylby przelot na wprost


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob maja 24, 2008 10:19

Adamm, w Fordach TDDI jest takie rozwiązanie i kiepsko sie sprawdza

w Subaru to inna bajka bo tam silnik jest płaski boxer

ja mam dosc długą kanalizację i nawet cienia laga nie ma :)



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » ndz maja 25, 2008 14:49

dzisiaj kupiłem FMIC od iveco tdi - dałem na giełdzie 300 zł ale jest cały zdrowy (w 97% powierzchi) więc się cieszę (zakładałem dać max 400 zł na colera) teraz tylko założyć !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA


Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » czw maja 29, 2008 19:14

FMIC zamontowany ! jak już pisałem wzięty od IVECO DAILY ! wbrew opini mieści się na luzie pod standardowym zderzakiem MK4 ! jedynie dociąć trzeba było dolne środkowe kratki (przy „hokeju”) Intercooler montowałem z formowym Robertem tn9… jak by ktoś potrzebował pomocy przy montażu to dawać znać – pomożemy 

Radzę najpierw wszystko pomierzyć, przemyśleć, pokupować i spawnąć – dopiero wtedy zabrać się za montaż ! my zrobiliśmy na odwrót i skończyło się na tym, iż pierwszego dnia tylko rozebraliśmy bore, kupiliśmy połowe części, rure chromowaną, ktorą później wywaliliśmy i kupiliśmy następnego dnia kwasówkę + kolanka, pospawaliśmy i zamontowaliśmy, ale i tak jest to czasochłonne (bo wydaje się raz raz !)

My postawiliśmy na gumowe kolana odporne na olej i do 4 barów, rurki 50x2 daliśmy do kolesia od tłumików – rozszerzył nam końcówki o 4 mm, wiec obejma nie ma jak zjechać ! obejmy zastosowaliśmy te „lepszejsze”, spawaliśmy tylko odcinek w dół i zakręt ! z faktu, iż cooler od iveco ma podejścia 60, więc z prawej strony na końcu łuku wspawaliśmy lejek + kawałek rury 60 i połączyliśmy gumą, a z lewej wychodziliśmy kolanem gumowy 60 kawałek rurki 60 i w ori odcinek !

Aby pasowały podejścia trza wyciąć boki od plastiku chroniącego od spodu chłodnice od klimy i trzymającego podłogę (ja odciąłem całkiem i będę musiał jakoś zamocować jedynie dolną część, aby podłogę zahaczyć) opłaca się również przenieść klakson (troche wyżej są idealne dziurym, więc plug&play :-P) mocowanie wymyśliliśmy troche prymitywne, ale trzyma się, nie widać i jest dobrze ! jak ktoś jest bardziej ambitny to sobie dorobi (kupując coolera najlepiej kupić takiego ze środkowym uchem – pasuje idealnie pod śrubę w belce i bardzo ułatwia to w przymiarkach itd.)

Map sensora zamontowaliśmy następująco: odwiert w rurze, inna rurka pasująca pod oring mapsensora (jak nie ma takiej to można wziąć pół cala i wytoczyć w środku dziurę
! spawnąć, przypasować mapa, przyłożyć nakrętki, spawnąć i pasi !

ogólnie to dzisiaj testowałem i wszystko si ! ciśnienie trzyma, kręci się do 4600 i jak by mocniejszy był samochodzik…

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw maja 29, 2008 19:59 przez luzipower, łącznie zmieniany 2 razy.


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » czw maja 29, 2008 19:29

Fajnie Ci to wyszło, wrzuć jeszcze fotke jak to ze zderzakiem od frontu wygląda :chytry:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » czw maja 29, 2008 19:36

Dzięki ! właśnie zaraz zrobie, bo wczoraj jak wracałem od Roberta TN9 to już było ciemno i flesz nie chciał chwycić jak to wygląda ! ogólnie wzorowaliśmy się na poprzednio ofotowanym goferze
IV, ale troche po swojemu ! Praca zespołowa...

Oby się nie rozszczelniło to będzie SI :-P :bigok: jak narazie mu butuje pod maxa i jest si !
Ostatnio zmieniony czw maja 29, 2008 20:02 przez luzipower, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt maja 30, 2008 15:49

FMIC zamontowany !
punkcik dodany !

dobra robota :bigok:



Awatar użytkownika
tn9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lis 07, 2007 22:02
Lokalizacja: Poznań UMTW
Kontakt:

Post autor: tn9 » pt maja 30, 2008 18:47

tak tak tak tylko żeby wszystko było takie łatwe w Borze może i weszło a w MK4 nie wiem duzo brakuje jutro bede próbował ponownie 3majcie kciuki :bigok: to może sie uda jak narazie uziemiony :grrr:



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pt maja 30, 2008 22:24

Robert nawet nie wiesz jak mnie to zdziwiło ! myślałem, że to jest w 100 % to samo ! dobrze, że chociaż pospawane ustrojstwo jest ok !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » sob maja 31, 2008 22:23

Jak się sprawuje IC w pracy? Jaka temperatura w dolocie po montazu nowego a jaka była na starym? Niby pojemność IC dużo ale mała powierzchnia nawietrzna :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości