Potwierdzam to i ja. Gdybym nie dostał VNT za free to bym się za zakładanie nie brał. Pozostałe koszta to przedewszystkim masa dłubaniny przy flanszach, przerobieniu smarowania na pionowy no i sterowanie kierownicami. Z mojego patentu jestem zadowolony, sprawdza się. To za co musiałem płacić to uszczelki od kolektora , gruszka, wężyki , przeróbka wydechu oryginalnego i montaż turbiny. Kasy nie wydałem więc dużo, bo jakieś 300zł. Ale roboty było w H...! Polecam na zimowe wieczory Efekt jest, bo auto zbiera się z każdego biegu i z każdych obrotów.euglen pisze:Tutaj się zgadzam....zaprzal pisze:zeby dlubac TD to trzeba byc wariatem TD to troche sztuka dla sztuki, bo w przypadku mocniejszych, mlodszych silnkow, podobnym nakladem kasy uzyskasz duzo ciekawsze efekty
Jak komuś zależy tylko na osiagach/wynikach to tylko pakować nowsze jednostki napędowe.
A jak zacznie się coś modzić w starym silniku (np. 1,6TD to trzeba liczyć się z duzym nakladem finansowym: sprzęgło, skrzynia, pompa itd.
No i jakieś dziwne wzmocnienia podpór wału
Jak zwiekszyć moc w 1V cd. - Nowe turbo VNT GT1749!!!
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
hehe, typowy stary traktorwagen tez mnie to wqrw.... szczeoglnie na dolocie bez zadnych tlumikow ssania i wydechu przelotowym jest TRAKTORTo_mas pisze:ale powiem Ci ze jak mnie ten silnik wqr... jak jest zimny i mi trzęsie budą
nie wiem, jestem ciekaw co w takich warunkach pokazalby manometr mierzacy cisnienie w kolektorze wydechowym - moze jest duze EGP? nie mam pomyslu, nie mialem stycznosci z vnt w TDvision pisze:zaprzal mam pytanie jak kierownice ustawie na max to autko prawie nie jedzie , niema siły , wolne obroty spadają wygląda na przeładowanie co o tym myślisz
[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 6:26 pm ]
efekt jest bo auto jest BARDZO przyjemne do jazdy na codzien - super jedzie z dolu... ale nie znaczy, ze przy wyscigu nie zbierze sie batowEfekt jest, bo auto zbiera się z każdego biegu i z każdych obrotów.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
dodam że dziwny dźwięk wydobywa się z dolotuzaprzal pisze:vision napisał/a:
zaprzal mam pytanie jak kierownice ustawie na max to autko prawie nie jedzie , niema siły , wolne obroty spadają wygląda na przeładowanie co o tym myślisz
nie wiem, jestem ciekaw co w takich warunkach pokazalby manometr mierzacy cisnienie w kolektorze wydechowym - moze jest duze EGP? nie mam pomyslu, nie mialem stycznosci z vnt w TD
[ Dodano: 22 Maj 2008 18:31 ]
taki basowy
[ Dodano: 22 Maj 2008 18:32 ]
może wydech za mały i dusi ,mam tylko tłumik końcowy
Jak u siebie ustawiłem wierownice na max, bez jakiej kolwiek dalszej regulacji odchylaniem kierwonic to sam początek naciskania gazu był fajny, auto zaczynało ciągnąć, ale zaraz potem kicha. Ciśnienia kupa i... kupa. Turbina VNT w ustawieniu kierownic na max ma bardzo ciasny przelot i możliwe że silnik się dusi na obrotach. Ja mam ustawione na max, do tego gruszka i sprężyna oporująca. Początek obrotów tak do 0,3bara jest przy maxymalnym ustawieniu łopatek. Potem ciśnienie zaczyna za pomocą gruszki stopniowo odchylać łopatki, a sprężyna regulowana nakrętką pilnuje żeby zbyt szybko nie odchyliły się.vision pisze:, zaprzal mam pytanie jak kierownice ustawie na max to autko prawie nie jedzie , niema siły , wolne obroty spadają wygląda na
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
Trochę wzrosło ale niedużo.vision pisze:adam16v, a jak tam spalanie u mnie średnio 6 tylko miasto odcinki 18km
Przeładowanie pewnikiem, tzw "turbo surge" - patrz szkodliwe dla silnika.vision pisze:dodam że dziwny dźwięk wydobywa się z dolotu
Silnika używam w niskich i średnich obrotach. Pod taki kątem wyregulowałem sterowanie kierownicami. Tak żeby był super "dół" i ostro na obrotach to już tylko sterowanie komputerem i poprostu dobry program w TDI.zaprzal pisze:efekt jest bo auto jest BARDZO przyjemne do jazdy na codzien - super jedzie z dolu... ale nie znaczy, ze przy wyscigu nie zbierze sie batow
[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
wydech to nie tovision pisze:może wydech za mały i dusi ,mam tylko tłumik końcowy
juz raczej adam16v, wyjasnil:
moze wtedy EGP sie robi kosmos i tak sie dzieje, trzeba by pomierzyc i by bylo wiadomo bo to teoretyzowanie na razieadam16v pisze:Turbina VNT w ustawieniu kierownic na max ma bardzo ciasny przelot i możliwe że silnik się dusi na obrotach
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
- heyus1986
- Gadatliwa bestia
- Posty: 580
- Rejestracja: sob lut 09, 2008 13:02
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
A jaj mam takie pytanko czy ze zwlyklego 1.6D mozna cos wyciagnac narazie mam caly wydech przelotowy z seryjnym tlumnikiem na koncu co ma wspawana koncowke okragla wygieta do gory.Prosze o odpowiedz na moj temat o golfie link ponizej pozdrawiam
Moj Golfik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Moj Golfik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
cze! Mam pytanie! Czy jest sens zakładać intercooler do 1v? Tam jest mała turbinka i nie wiem czy poradzi sobie z przepompowanie powietrza na takiej długości rur. Bo intercooler chcę włożyć przed chłodnicę. Pozdrawiam i czekam na opinie! Aha no i mam pompe z grzybem:D
Ostatnio zmieniony śr lip 02, 2008 23:38 przez rzemyk34, łącznie zmieniany 1 raz.
To_mas, a wiesz może jakie max ciśnienie powinienem ustawić na turbo? teraz mam 1.1 ale szału nie ma. Golf wcale lepiej nie jeździ.. dawka myślę, że spora bo trochę kopci jak na jałowym mu wstawię tak samo w czasie jazdy dopóki turbo nie złapie kopci delikatnie. Obroty wzrosły po podniesieniu dawki ale jurto się pobawię tą śrubką od cięgna ssania. Proszę o jakieś porady. Nie mam obrotomierza nie wiem jaki brać teraz pkt odniesienia. Mam zmienioną tylko górę od pompy. Ten trzpień obrócony, spiłowana podkładka w LDA. A golf nie za specjalnie się mimo wszystko zbiera. Jakieś rady?
Co powiecie na mojego kozak golfa?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175337
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175337
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
rzemyk34, to jest metoda prób i błędów zeby dobrze ustawić odpowiednie cisnienie i dawke
Ja za pierwszym razem sie z tym w sumie 3 dni bawiłem po trochu kazdego dnia .... Twoj turbo powinnno spokojnie pracowac na cisnieniu ok 1,2 bara do tego obrócić LDA i podkładke gdzieś połowe dać mniejszą
Jak ja z tym zaczynałem i pytałem jak ustawić dawke do ciśnienia to pewna mądra Osoba napisała mi tak : Przy max ciśnieniu ma nie kopcić. i tego sie proponuje trzymać
Tak sie jeszcze zapytam czy wywaliłeś katalizator ?? bo od tego wg mnie powinieneś zacząć
Ja za pierwszym razem sie z tym w sumie 3 dni bawiłem po trochu kazdego dnia .... Twoj turbo powinnno spokojnie pracowac na cisnieniu ok 1,2 bara do tego obrócić LDA i podkładke gdzieś połowe dać mniejszą
Jak ja z tym zaczynałem i pytałem jak ustawić dawke do ciśnienia to pewna mądra Osoba napisała mi tak : Przy max ciśnieniu ma nie kopcić. i tego sie proponuje trzymać
Tak sie jeszcze zapytam czy wywaliłeś katalizator ?? bo od tego wg mnie powinieneś zacząć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości