pompa wspomagania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ugafike
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:10
Lokalizacja: Częstochowa

pompa wspomagania

Post autor: ugafike » śr maja 21, 2008 19:47

Witam wszystkich
Moj problem jest moze nieco bardizej ogolny niz volkswagenowy ;)
Otorz w moim passacie bardzo "buczy" pompa wspomagania, szczegolnie po przejechaniu paru kilometrow najbardziej podczas skrecania.
Gdy zajrzalem do zbiorniczka z olejem, to byl bardzo spieniony (przypominal coca-cole:\\)
Czy to od tego? Nie wiem co tam bylo wlane gdyz auto mam niedlogi czas i dopiero rozpracowuje usterki ;).
Wiem tylko ze pompa byla niedawno wymieniana....
Jaki olej tam wlac i jak wypuscic stary ?? slyszalem ze strzykawka (???)

PS. nie znam sie specjalnie na mechanice wiec nie starajcie sie mnie specjalnie krytykowac ...., :)
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 21, 2008 19:52

ugafike skoro olej jest spieniony a pompa była wymieniana to wychodzi na to, że ten kto to robił nie odpowietrzył układu wspomagania,
aby go odpowietrzyć należy :
podnieś przód samochodu aby przednie koła oderwały się od podłoża a następnie na uruchomionym silniku pokręć 10 razy kierownicą od oporu do oporu czyli max w lewo i prawo, zgaś silnik i sprawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij,
następnie opuść auto na koła, ponownie uruchom silnik i powtórz czynność obracania kierownicą znowu około 10 razy od max w lewo do max w prawo i jeżeli pompa wspomagania jeszcze nie będzie pracowała bezgłośnie to powtórz jeszcze raz ww. czynności ponownie,
następnie sprawdź poziom płynu i ewentualnie uzupełnij a pozostałe w obwodzie ewentualne resztki powietrza wydostaną się samodzielnie na zewnątrz z układu po przejechaniu około 20 km.


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 21, 2008 20:52

Pompa odwietrzy się po kilku skrętach sama. Cała ta procedura odpowietrzania ma spowodować żeby jak najkrócej i z jak najmniejszym oporem pompa pracowała "na sucho; czyli zanim się układ wypełni olejem, i żeby szybko uzupełnić jeśli oleju nalało się od razy za mało ( w mk3 ok 780ml). Taki spieniony płyn najpierw szybko wymień (odkręć oba węże przy pomie pokreć kierownicą i spływa), wymień płyn na nowy. Będziesz się martwił jak się problem powtórzy. obejrzyj jeszcze cału układ pod kątem wycieków(również koło maglownicy)
Ostatnio zmieniony śr maja 21, 2008 20:52 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ugafike
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 13:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: ugafike » czw maja 22, 2008 12:25

...a czy to prawda ze zbiorniczek podczas odpowietrzania ma byc otwarty ?
...i czy wkoncu trzeba podnosic przod ?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » czw maja 22, 2008 12:29

co do podnoszenia to nie

[ Dodano: 22 Maj 2008 12:30 ]
zbiorniczek wystarczy jak bedzie korek niedokrecony
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 12:31 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » ndz maja 25, 2008 10:53

Przeważnie w korku jest odpowietrznik. Takie pienienie oleju już nie raz widziałem, co prawda nie w samochodzie, ale to wszystko jedno. Zapewne kolega już zrobił trochę na tej nowej pompie, więc wątpię żeby aż tak się zapowietrzył. W tych przypadkach co ja znam to zawsze była wina nieodpowiedniego oleju, np. nasz rodzimy polski olej hydrauliczny się pieni w układach nie przeznaczonych pod niego. VW ma całkiem inny olej niż pozostali producenci i nie można ich stosować zamiennie, na butelce musi pisać że można stosować w samochodach grupy VAG. Jak dobrze pamiętam to litr takiego oleju to koszt ok. 50 zł.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 25, 2008 10:59

Dedi_S pisze:litr takiego oleju to koszt ok.
Febi zielony do wspomagania stosowany do VW 18 zł

http://allegro.pl/item369451303_plyn_do ... html#photo


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » ndz maja 25, 2008 19:45

Ten z Febi powinien być dobry. Ja akurat specjalizuję się w uszczelnieniach hydraulicznych o całej reszcie wiem ogólnikowo. O pienieniu oleju wiem z serwisu maszyn budowlanych (tam hydrauliki nie brakuje).


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » ndz maja 25, 2008 19:56

G002000

Powinienneś kupić oryginalny zielony płyn. Powyżej masz nr tego płynu.
Układ powinien sam się odpowietrzyć, jeśli jest sprawny. Jeśli masz jakieś wycieki to bedzie się zapowietrzał. Druga opcja to że jest go poprostu za mało i też będzie się pienił.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 25, 2008 21:59

A ten co ja podałem to podrubka?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » ndz maja 25, 2008 22:08

ugafike, ja u siebie przy wymianie plyny wspomagania po zlaniu starego i nalaniu nowego na wyłaczonym silniku pare razy maks kierownica lewo-prawo pozniej kontrola stanu oleju (uzupełnienie bakow) nastepnie odpalenie silnika ponownie kiera na maks kilka razy lewo-prawo sprawdzenie stanu i powinno byc ok a to ze płyn ci sie pieni - napowietrza to tak jak pisał Paweł Marek, szukał bym nieszczelnosci w ukladzie (pompa maglownica przewody-połaczenia)


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn maja 26, 2008 09:48

Wyciąg z książki serwisowej:
"WYMIANA PŁYNU W UKŁADZIE
Po każdym wymontowaniu i zamontowaniu przekładni należy układ napełnić płynem "Dexron" i odpowietrzyć. Spuszczony z układu płyn nie nadaje się do ponownego użycia. Zawsze należy wymienić filtr, kiedy nastąpiła wymiana przekładni lub płynu.
1. Napełnić zbiorniczek płynem do górnej krawędzi.
2. Kilkakrotnie włączać silnik i wyłączać zaraz po rozruchu. W ten sposób wypełnia się płynem cały układ.
3. W tym czasie zbiorniczek się szybko opróżnia i należy stale uzupełniać stan płynu. Nie wolno dopuścić do opróżnienia zbiorniczka, ponieważ dojdzie do zapowietrzenia układu.
4. Kiedy poziom płynu już nie opada, można uznać, że układ został napełniony. Poziom płynu powinien sięgać do znaku na obudowie zbiorniczka.
5. Kiedy poziom płynu jest już stały pozostawić silnik pracujący i przystąpić do odpowietrzania układu.
6. Poruszyć kilkakrotnie szybko kołem kierownicy, od oporu do oporu. Nie skręcać zbyt silnie kierownicy, wystarczy że tłok dotknie zderzaka.
7. Zwracać uwagę na poziom płynu w zbiorniczku i jeśli opada natychmiast uzupełnić. Podczas wykonywania ruchów kołem kierownicy nie powinny wydostawać się pęcherzyki powietrza."
Autor pisze o płynie "Dextron", ale wydaje mi się że jest to płyn do OPLA a nie do VW.
Kup albo oryginał, albo taki na którym pisze że spełnia normy VW. Na aukcji z olejem Febi nic nie pisze o normach, ale znając tę markę to pewnie będzie dobry, najlepiej zapytać sprzedającego.
Moim zdaniem olej nie zapieni się od wycieku, a jak by miał mało to by mu zapewne przerywał, a nie tylko pompa "buczała". Ja bym stawiał na nieodpowiedni olej.
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 09:53 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 479 gości