Post
autor: Dedi_S » pn maja 26, 2008 09:48
Wyciąg z książki serwisowej:
"WYMIANA PŁYNU W UKŁADZIE
Po każdym wymontowaniu i zamontowaniu przekładni należy układ napełnić płynem "Dexron" i odpowietrzyć. Spuszczony z układu płyn nie nadaje się do ponownego użycia. Zawsze należy wymienić filtr, kiedy nastąpiła wymiana przekładni lub płynu.
1. Napełnić zbiorniczek płynem do górnej krawędzi.
2. Kilkakrotnie włączać silnik i wyłączać zaraz po rozruchu. W ten sposób wypełnia się płynem cały układ.
3. W tym czasie zbiorniczek się szybko opróżnia i należy stale uzupełniać stan płynu. Nie wolno dopuścić do opróżnienia zbiorniczka, ponieważ dojdzie do zapowietrzenia układu.
4. Kiedy poziom płynu już nie opada, można uznać, że układ został napełniony. Poziom płynu powinien sięgać do znaku na obudowie zbiorniczka.
5. Kiedy poziom płynu jest już stały pozostawić silnik pracujący i przystąpić do odpowietrzania układu.
6. Poruszyć kilkakrotnie szybko kołem kierownicy, od oporu do oporu. Nie skręcać zbyt silnie kierownicy, wystarczy że tłok dotknie zderzaka.
7. Zwracać uwagę na poziom płynu w zbiorniczku i jeśli opada natychmiast uzupełnić. Podczas wykonywania ruchów kołem kierownicy nie powinny wydostawać się pęcherzyki powietrza."
Autor pisze o płynie "Dextron", ale wydaje mi się że jest to płyn do OPLA a nie do VW.
Kup albo oryginał, albo taki na którym pisze że spełnia normy VW. Na aukcji z olejem Febi nic nie pisze o normach, ale znając tę markę to pewnie będzie dobry, najlepiej zapytać sprzedającego.
Moim zdaniem olej nie zapieni się od wycieku, a jak by miał mało to by mu zapewne przerywał, a nie tylko pompa "buczała". Ja bym stawiał na nieodpowiedni olej.
Ostatnio zmieniony pn maja 26, 2008 09:53 przez
Dedi_S, łącznie zmieniany 2 razy.