Wirnik turbosprężarki chodzi z oporami

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Wirnik turbosprężarki chodzi z oporami

Post autor: Tommi029 » pn maja 19, 2008 22:05

Witam wszystkich.
To mój pierwszy post na tym forum.

Jest to najlepsze forum VW w polsce i wydaje mi sie że tylko tutaj otrzymam pomoc w problemie który nie daje mi spac.
Samochód Seat Toledo ASV.
135tys. przebiegu,, pełny serwis z seata.

Kupiłem go z uszkodzona uszczelka pod głowicą-przyczyny nie znam.
Od samego poczatku borykam sie z problemem doladowania. Auto było troche mulowate, z dolotu dochodziły dziwne dzwięki, parametry byly w normie, brak dymu.
Dziś po rozebraniu turbiny okazało się ze wirnik turbiny obraca się z oporami.
Kierownice zapieczone (myłem je przy wymianie uszczelki pod głowicą 1000 km temu).
Wszystko umyłem i wirnik zaczął chodzic normalnie (niewielki luz promieniowy, brak wyczuwalneggo luzu osiowego).
Przewód olejowy drożny, odpływ oleju z turbiny ok.
Wszystko złożyłem i w droge. Przez pierwsze kilka km było ok, teraz znów te same objawy(nienaturalne syczenie, zmniejszona dynamika, przy gwałtownym puszczeniu gazu dziwny dzwięk - w dolocie robi się podciśnienie.)

Co teraz, turbo do regeneracji?
Brak mi pomysłów, jutro wymienie olej na jakiś dobry syntetyk.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 20, 2008 14:11

Tommi029 pisze:Dziś po rozebraniu turbiny okazało się ze wirnik turbiny obraca się z oporami.
Kierownice zapieczone (myłem je przy wymianie uszczelki pod głowicą 1000 km temu).
Wszystko umyłem i wirnik zaczął chodzic normalnie (niewielki luz promieniowy, brak wyczuwalneggo luzu osiowego).
Przewód olejowy drożny, odpływ oleju z turbiny ok.
Wszystko złożyłem i w droge
wyjmując i montując turbinę dziś oraz 1000 km wstecz, zalałeś ją olejem przed uruchomieniem silnika ? bo jeśli nie to zatrzesz turbinę ! potem będzie efekt, że wcale nie obrócisz wirnika.
Co do problemów z doładowaniem to musisz zrobić logi dynamiczne, wklej je potem na forum to znawcy tematu się wypowiedzą.


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 20, 2008 15:07

Tommi029 pisze:jutro wymienie olej na jakiś dobry syntetyk.
a na jakim oleju jest auto ?

kiepski olej powoduje osadzanie sie nagaru na kierownicach turbo..
Sztomel pisze:zalałeś ją olejem przed uruchomieniem silnika
nalezy tam wstrzyknąć olej żeby nie chodziła na sucho
Tommi029 pisze:Dziś po rozebraniu turbiny okazało się ze wirnik turbiny obraca się z oporami.
pozostaje raczej regenarcja, jak sie robi podcisnienie to znaczy że wirnik sie raczej wolno kręci albo sie nie kręci :(



Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Tommi029 » wt maja 20, 2008 17:44

Nie wiem na jakim oleju auto było dotychczas. Było serwisowane w autoryzowanym serwisie. Ale cała rzecz dzieje się w anglii i tutaj naprawde wszyskiego można się spodziewac.

Dziś zalałem Mobil Diesel 0W/40 i po paru km jazdy wydaje się że jest poprawa.
Samochód kupiłem juz z takimi objawami jak pisałem wcześniej.

Turbo za każdym razem zalewam olejem.

Wczoraj po rozbiórce kierownice były zapieczone skoksowanym olejem, podejrzewam że dzieje się to też na panewkach wirnika.

Pojeźdze troche po wymianie oleju i zobacze jakie bedą wyniki.

Dziękuje za zainteresowanie.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw maja 22, 2008 00:35

JA bym go zalał 10w40


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw maja 22, 2008 09:25

grandilodz pisze:JA bym go zalał 10w40
wyjdz


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw maja 22, 2008 12:18

nie luknołem na silnik sorki


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości