Pytanie dot. cewki zaplonowej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Pytanie dot. cewki zaplonowej

Post autor: Mis » pn maja 19, 2008 13:46

Witajcie :grin:

Mam pytanie do Was, pewnie będzie one laickie dla Was :chytry:

Chodzio to, że oryginalna cewka zapłonowa od mojego silnika poszła w recykling już, i od tego czasu jeździłem na zapasowej BOSHA (nie od golfa) ktora tez już poległa. Obecnie mam od Skody Favorit i w przyszlym tygodniu chcę kupić BERU do mojego silnika.

A moje pytanie to dlaczego cewka zapłonowa musi być dobrana do silnika, co w jej charakterystyce pracy jest ważne dla motoru, iskry itd.



mikro1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob sty 20, 2007 17:41
Lokalizacja: Bergen
Kontakt:

Post autor: mikro1982 » pn maja 19, 2008 13:54

za trudne pytanie



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn maja 19, 2008 15:27

Ja tam jak miałem problemy z zapłonem to wkładałem różne cewki z różnych VW i muszę stwierdzić, że okrągłe cewki są raczej takie same bo różnicy żadnej nie odczułem po zmianach. Kup dwie używki i tyle, bo jak cewki ci się palą to raczej napięcie idzie za duże lub cewka jest narażona na zbyt wysoką temp.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn maja 19, 2008 16:08

Etka niby podaje kilka rodzajów. Najważniejsze rózniece o kolor naklejki - zielone i szare i w związku z tym rózne świece nawet w tych samych silnikach z tego co kojarzę, oraz inne dla roczników do 1987 i po. Nie wiem czy to się wiąze ze zmianą na zapłon bezstykowy czy po prostu taka zmiana. Zwróc jeszcze uwagę na sam zapłon, z hallem czy przerywaczem jest.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn maja 19, 2008 20:04

TAZ pisze:bo jak cewki ci się palą

ta poprzednia sie nie spaliła tylko wylała. Pewnie ze starości już. Miała 23 lata.

jhosef pisze:Zwróc jeszcze uwagę na sam zapłon, z hallem czy przerywaczem jest.
Ja mam przerywacz.

TAZ pisze:że okrągłe cewki

Co to znaczy okrągła cewka ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn maja 19, 2008 20:19

Mis pisze:Co to znaczy okrągła cewka ?
mk2 mają okrągłe w kształcie puszki po red bullu. Cewki do przerywacza sa inne, mają większe opory, uzwojenie pierwotne 1,7 do 2,1 ohma, wtórne 7-12 komów, i mogą być już trudne do zdobycia. Jeśli załóżysz cewkę od mk2 z hallem która ma mniejszy opór to musi się spalić bo z przerywacza dostaje 2x wyższe napięcie niż z modułu. Możesz dobrać cewkę z jakiegokolwiek starszego auta znając opory uzwojeń które ci podałem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn maja 19, 2008 20:36

dzięki wielkie :chytry:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pn maja 19, 2008 21:34

Mi też taka cewka poległa.

Jak na razie nie znalazłem zamiennika. Jeszcze na szczęście działa ale iskra jest cienka i nie da się uruchomić samochodu na LPG, na benzynie od strzału.

Postanowiłem zmienić zapłon na bezstykowy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości