Problem z poziomem spalania, proszę o radę...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z poziomem spalania, proszę o radę...
Witam !!! Otóż od niedawna jestem właścicielem VW Golf IV 1,9 TDI, 110 KM z 1998 roku. Od pewnego czasu mój samochód strasznie dużo pali. Czytałem posty na tym forum i wnioskuję, że średnio diesle palą około 6-7 litrów ropy/100 km. U mnie sytuacja wygląda tak że samochód przy szybkiej jeździe średnio 110/120 km/h spala ponad 10 litrów ropy. Nadmieniam ,że samochód był przeglądany w serwisie VW i silnik po przeglądzie został wyregulowany. Niestety po około 1 miesiącu samochód mój znowu wrócił do swojej normy i w tym momencie nie wiem za bardzo co zrobić. Samochód posiada „Climatronic”, ale nie sądze by ten element mial tak istotny wplywa na jego poziom spalania. Czy możecie mi w tym temacie pomóc. Może jakaś rada albo namiar na dobry warsztat ??? Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Nadmieniam, że samochód kupiłem z przebiegiem 100.000 km, ale wydaje mi się że licznik był regulowany...Co robić..???
oblivion, podepne się pod temat bo nie chcę zakładać drugiego identycznego
damcio151, poniżej na zimnym i na ciepłym (na zegarach miałem 90stopniC)

damcio151, poniżej na zimnym i na ciepłym (na zegarach miałem 90stopniC)


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
filtry po wymianie, diagnozne dynamiczną można robić odrazu 3 grupy czy kazdą pojedyńczo lepiej i czy po nagraniu filmu z diagnozy dynamicznej też można to samo wywnioskować czy lepiej normalnie zapisać logi ?damcio151 pisze:zmień filtry i daj logi z diagnozy dynamicznej 003 008 011
i czy logi na 3-cim czy 4-tym biegu ?
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
damcio151, pierwszy raz robiłem logi z jazdy dynamicznej i nie wiem czy wszystko jest tak jak powinno
to było na 3 biegu skopiowałem wszystko co się wyświetliło w exelu
Monday,19,May,2008,22:44:36
038 906 019 KP ,,1.9l R4 EDC 0000SG 4902,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,230-310,210-350,50-70%,TIME,2850-3150,42-50,39-42,48-52,TIME,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.00,1638,330.0,279.3,56.2,0.38,1680,54.6,48.0,32.1,0.80,1764,2040.0,1489.2,31.5
,1.20,1890,850.0,1063.3,4.8,1.60,2037,54.1,50.5,53.3,2.00,2184,2040.0,2193.0,63.8
,2.40,2310,850.0,989.8,4.8,2.80,2457,51.9,51.6,54.1,3.20,2625,2040.0,2162.4,66.5
,3.60,2751,850.0,950.6,4.8,4.00,2898,50.5,51.1,53.0,4.40,3024,2040.0,2131.8,73.7
,4.80,3150,850.0,921.2,4.8,5.20,3276,49.4,49.4,51.3,5.60,3381,2040.0,2152.2,82.9
,6.00,3486,850.0,886.9,4.8,6.40,3612,48.3,47.2,49.4,6.80,3717,2040.0,2142.0,92.4
,7.20,3822,850.0,847.7,4.8,7.60,3906,47.5,45.6,47.8,8.00,4011,2040.0,2111.4,94.4
,8.40,4074,850.0,803.6,4.8,8.80,4158,46.7,41.2,44.5,9.20,4242,2040.0,2009.4,93.6
,9.60,4305,850.0,754.6,4.8,9.98,4368,46.1,37.1,39.8,10.38,4431,2040.0,1917.6,88.9
,10.78,4473,850.0,715.4,4.8,11.20,4536,16.2,33.5,37.9,11.60,4473,1244.4,1407.6,65.7
a to było na 4 biegu
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,230-310,210-350,50-70%,TIME,2850-3150,42-50,39-42,48-52,TIME,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.00,1491,210.0,230.3,74.5,0.40,1491,6.3,46.7,18.7,0.80,1512,1071.0,1020.0,37.9
,1.20,1533,850.0,455.7,4.8,1.60,1554,56.0,46.9,31.3,2.00,1596,1876.8,1397.4,19.9
,2.40,1638,850.0,803.6,4.8,2.80,1722,55.2,48.6,54.1,3.20,1785,2040.0,2213.4,57.8
,3.60,1848,850.0,906.5,4.8,4.00,1932,54.4,49.7,54.1,4.40,1995,2040.0,2080.8,55.0
,4.80,2079,850.0,970.2,4.8,5.20,2142,53.5,50.8,54.1,5.60,2226,2040.0,2101.2,58.6
,5.98,2310,850.0,994.7,4.8,6.38,2373,52.4,51.6,54.4,6.78,2436,2040.0,2142.0,64.9
,7.18,2478,850.0,975.1,4.8,7.60,2562,51.3,51.6,53.8,7.98,2646,2040.0,2121.6,69.7
,8.40,2688,850.0,935.9,4.8,8.80,2751,51.1,51.6,53.0,9.20,2814,2040.0,2101.2,73.7
,9.60,2877,845.0,916.3,4.8,9.98,2919,50.5,50.8,52.4,10.40,2982,2040.0,2131.8,78.5
,10.81,3024,850.0,926.1,4.8,11.23,3087,50.0,50.2,51.9,11.64,3129,2040.0,2162.4,86.1
,12.05,3171,850.0,931.0,4.8,12.46,3234,49.7,49.7,51.6,12.86,3276,2040.0,2203.2,94.4
,13.26,3318,850.0,916.3,4.8,13.66,3360,49.1,48.9,50.8,14.06,3402,2040.0,2213.4,94.4
,14.46,3444,850.0,901.6,4.8,14.86,3465,48.9,48.0,50.5,15.26,3528,2040.0,2213.4,94.4
,15.66,3549,850.0,872.2,4.8,16.06,3591,48.3,47.2,49.7,16.46,3633,2040.0,2223.6,94.4
,16.86,3675,850.0,872.2,4.8,17.26,3717,48.0,46.7,49.1,17.66,3738,2040.0,2213.4,94.4
,18.06,3780,850.0,857.5,4.8,18.46,3822,47.5,45.8,48.3,18.86,3864,2040.0,2193.0,94.0
,19.26,3906,850.0,847.7,4.8,19.66,3927,47.2,45.3,47.8,20.06,3969,2040.0,2162.4,94.4
,20.46,4011,850.0,823.2,4.8,20.86,4032,46.9,44.5,46.1,21.26,4074,2040.0,2121.6,94.4
,21.66,4095,850.0,808.5,4.8,22.06,4137,46.7,42.0,45.3,22.46,4158,2040.0,2080.8,94.4
,22.86,4200,850.0,788.9,4.8,23.24,4221,46.4,39.8,42.8,23.64,4242,2040.0,2029.8,94.0
,24.04,4263,850.0,769.3,4.8,24.44,4284,46.4,38.4,41.5,24.86,4305,2040.0,1999.2,94.4
,25.24,4347,850.0,759.5,4.8,25.64,4347,46.1,37.3,40.6,26.04,4368,2040.0,1968.6,94.4
,26.47,4389,850.0,739.9,4.8,26.89,4410,45.8,36.5,39.8,27.31,4410,2040.0,1948.2,90.0
,27.72,4431,850.0,735.0,4.8,28.12,4452,45.8,35.7,39.3,28.52,4473,2019.6,1938.0,85.3
,28.92,4494,850.0,730.1,4.8,29.32,4515,45.8,34.9,38.4,29.72,4515,1978.8,1917.6,83.3
,30.12,4536,850.0,720.3,4.8,30.52,4536,45.6,33.5,37.6,30.92,4557,1662.6,1876.8,78.5
,31.32,4494,850.0,421.4,4.8,31.74,4452,0.0,35.7,20.3,32.12,4410,1234.2,1132.2,65.7
,32.54,4368,850.0,357.7,4.8,32.94,4347,0.0,37.6,20.0,33.34,4305,1224.0,1091.4,65.7
,33.74,4263,850.0,362.6,4.8,34.12,4221,0.0,39.5,20.3,34.52,4200,1213.8,1081.2,65.7
,34.92,4137,850.0,367.5,4.8,35.32,4116,0.0,42.5,20.9,35.72,4053,1193.4,1081.2,65.7
,36.12,3990,850.0,362.6,4.8,36.52,3927,0.0,45.3,21.4,36.94,3822,1193.4,1071.0,64.5
,37.34,3759,850.0,377.3,4.8,37.74,3696,0.0,46.7,22.0,38.12,3612,1193.4,1060.8,63.8
to było na 3 biegu skopiowałem wszystko co się wyświetliło w exelu
Monday,19,May,2008,22:44:36
038 906 019 KP ,,1.9l R4 EDC 0000SG 4902,
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,230-310,210-350,50-70%,TIME,2850-3150,42-50,39-42,48-52,TIME,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.00,1638,330.0,279.3,56.2,0.38,1680,54.6,48.0,32.1,0.80,1764,2040.0,1489.2,31.5
,1.20,1890,850.0,1063.3,4.8,1.60,2037,54.1,50.5,53.3,2.00,2184,2040.0,2193.0,63.8
,2.40,2310,850.0,989.8,4.8,2.80,2457,51.9,51.6,54.1,3.20,2625,2040.0,2162.4,66.5
,3.60,2751,850.0,950.6,4.8,4.00,2898,50.5,51.1,53.0,4.40,3024,2040.0,2131.8,73.7
,4.80,3150,850.0,921.2,4.8,5.20,3276,49.4,49.4,51.3,5.60,3381,2040.0,2152.2,82.9
,6.00,3486,850.0,886.9,4.8,6.40,3612,48.3,47.2,49.4,6.80,3717,2040.0,2142.0,92.4
,7.20,3822,850.0,847.7,4.8,7.60,3906,47.5,45.6,47.8,8.00,4011,2040.0,2111.4,94.4
,8.40,4074,850.0,803.6,4.8,8.80,4158,46.7,41.2,44.5,9.20,4242,2040.0,2009.4,93.6
,9.60,4305,850.0,754.6,4.8,9.98,4368,46.1,37.1,39.8,10.38,4431,2040.0,1917.6,88.9
,10.78,4473,850.0,715.4,4.8,11.20,4536,16.2,33.5,37.9,11.60,4473,1244.4,1407.6,65.7
a to było na 4 biegu
,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
,TIME,790-870,230-310,210-350,50-70%,TIME,2850-3150,42-50,39-42,48-52,TIME,2850-3150,1900-2150,1900-2150,55-75%
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.00,1491,210.0,230.3,74.5,0.40,1491,6.3,46.7,18.7,0.80,1512,1071.0,1020.0,37.9
,1.20,1533,850.0,455.7,4.8,1.60,1554,56.0,46.9,31.3,2.00,1596,1876.8,1397.4,19.9
,2.40,1638,850.0,803.6,4.8,2.80,1722,55.2,48.6,54.1,3.20,1785,2040.0,2213.4,57.8
,3.60,1848,850.0,906.5,4.8,4.00,1932,54.4,49.7,54.1,4.40,1995,2040.0,2080.8,55.0
,4.80,2079,850.0,970.2,4.8,5.20,2142,53.5,50.8,54.1,5.60,2226,2040.0,2101.2,58.6
,5.98,2310,850.0,994.7,4.8,6.38,2373,52.4,51.6,54.4,6.78,2436,2040.0,2142.0,64.9
,7.18,2478,850.0,975.1,4.8,7.60,2562,51.3,51.6,53.8,7.98,2646,2040.0,2121.6,69.7
,8.40,2688,850.0,935.9,4.8,8.80,2751,51.1,51.6,53.0,9.20,2814,2040.0,2101.2,73.7
,9.60,2877,845.0,916.3,4.8,9.98,2919,50.5,50.8,52.4,10.40,2982,2040.0,2131.8,78.5
,10.81,3024,850.0,926.1,4.8,11.23,3087,50.0,50.2,51.9,11.64,3129,2040.0,2162.4,86.1
,12.05,3171,850.0,931.0,4.8,12.46,3234,49.7,49.7,51.6,12.86,3276,2040.0,2203.2,94.4
,13.26,3318,850.0,916.3,4.8,13.66,3360,49.1,48.9,50.8,14.06,3402,2040.0,2213.4,94.4
,14.46,3444,850.0,901.6,4.8,14.86,3465,48.9,48.0,50.5,15.26,3528,2040.0,2213.4,94.4
,15.66,3549,850.0,872.2,4.8,16.06,3591,48.3,47.2,49.7,16.46,3633,2040.0,2223.6,94.4
,16.86,3675,850.0,872.2,4.8,17.26,3717,48.0,46.7,49.1,17.66,3738,2040.0,2213.4,94.4
,18.06,3780,850.0,857.5,4.8,18.46,3822,47.5,45.8,48.3,18.86,3864,2040.0,2193.0,94.0
,19.26,3906,850.0,847.7,4.8,19.66,3927,47.2,45.3,47.8,20.06,3969,2040.0,2162.4,94.4
,20.46,4011,850.0,823.2,4.8,20.86,4032,46.9,44.5,46.1,21.26,4074,2040.0,2121.6,94.4
,21.66,4095,850.0,808.5,4.8,22.06,4137,46.7,42.0,45.3,22.46,4158,2040.0,2080.8,94.4
,22.86,4200,850.0,788.9,4.8,23.24,4221,46.4,39.8,42.8,23.64,4242,2040.0,2029.8,94.0
,24.04,4263,850.0,769.3,4.8,24.44,4284,46.4,38.4,41.5,24.86,4305,2040.0,1999.2,94.4
,25.24,4347,850.0,759.5,4.8,25.64,4347,46.1,37.3,40.6,26.04,4368,2040.0,1968.6,94.4
,26.47,4389,850.0,739.9,4.8,26.89,4410,45.8,36.5,39.8,27.31,4410,2040.0,1948.2,90.0
,27.72,4431,850.0,735.0,4.8,28.12,4452,45.8,35.7,39.3,28.52,4473,2019.6,1938.0,85.3
,28.92,4494,850.0,730.1,4.8,29.32,4515,45.8,34.9,38.4,29.72,4515,1978.8,1917.6,83.3
,30.12,4536,850.0,720.3,4.8,30.52,4536,45.6,33.5,37.6,30.92,4557,1662.6,1876.8,78.5
,31.32,4494,850.0,421.4,4.8,31.74,4452,0.0,35.7,20.3,32.12,4410,1234.2,1132.2,65.7
,32.54,4368,850.0,357.7,4.8,32.94,4347,0.0,37.6,20.0,33.34,4305,1224.0,1091.4,65.7
,33.74,4263,850.0,362.6,4.8,34.12,4221,0.0,39.5,20.3,34.52,4200,1213.8,1081.2,65.7
,34.92,4137,850.0,367.5,4.8,35.32,4116,0.0,42.5,20.9,35.72,4053,1193.4,1081.2,65.7
,36.12,3990,850.0,362.6,4.8,36.52,3927,0.0,45.3,21.4,36.94,3822,1193.4,1071.0,64.5
,37.34,3759,850.0,377.3,4.8,37.74,3696,0.0,46.7,22.0,38.12,3612,1193.4,1060.8,63.8
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
ta opcja odpada, wszystko jest na swoim miejscu i nic nigdzie nie cieknie, nie kapie, suchutkodamcio151 pisze:nigdzie nieszczelności w układzie paliwowym
jak tego dokonać dokładnie ? tankowałem się w poniedziałem i średnie spalanie po mieście wyszło 8,4 litra przy bardziej delikatnej jeździe (kilka razy przeczyściłem mu gradło ale to się zarza sporadycznie - może to być wina softu ?)damcio151 pisze:pomiar spalania
ciekawi mnie jeszcze ile seryjny AXR pali po mieście ?
Ostatnio zmieniony wt maja 20, 2008 15:03 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości