Wymiana regulatora napięcia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pooldi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 10:13
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Wymiana regulatora napięcia

Post autor: Pooldi » ndz maja 11, 2008 22:19

Witam. Wymieniałem regulator napiecia w alternatorze Valeo i po wymianie zaczęły mi dziwnie pulsować żarówki po włączniu świateł. Na starym regulatorze miałem 3.7v przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i nie miałem tego problemu. Zmienilem regulator napięcie się poprawiło tylko że zaczęło dosłownie się wahać między 13.9v a 14,7.Nie wiem co się mogło stać. Czy mogłem źle zamontować regulator -chyba nie. Czy to wina regulatora?
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 19:59 przez Pooldi, łącznie zmieniany 1 raz.


Nawet najmniejsza kałuża odbija niebo

Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz maja 11, 2008 22:27

Pooldi pisze:Czy to wina reguatora?
Tak to raczej wina regulatora.
Jesli wymieniasz to tylko na nowy i przydałoby sie dobrej marki. Np dobre sa hella za 50 zł. W kazdym razie pulsujace świtała to wina regulatora.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
Pooldi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 10:13
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Pooldi » ndz maja 11, 2008 22:46

ja wymieniłem na regulatormarki motorola


Nawet najmniejsza kałuża odbija niebo

Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Post autor: rem08 » pn maja 12, 2008 00:37

Ja tez tak mialem. Kupilem regulator za 56 zł i zaczely mi pulsowac swiatla. No to zakupilem drugi i problem zniknal. Takze jest to wina regulatora.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn maja 12, 2008 18:24

Możesz mieć jeszcze komutator wyjechany - nowe szczotki są gładkie, komutator stary, porysowany i masz taki efekt.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Pooldi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 10:13
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Pooldi » śr maja 14, 2008 19:53

No i byłem wymienić regulator w sklepie. Sprzedawca zasugerował bym jeszcze troche przejechał z tym regulatorem bo nawet szczotek porządnie nie liznęło. Na razie jest ok.
Pierścienie pod szczotki niedawno wymieniałem.

[ Dodano: 14 Maj 2008 19:57 ]
Aha i jeszcze jedną sprawę mam. Jeżdżę autem na krótkich odcinkach drogi i niedoładowuje mi sie aku, czy jest jakaś rada na lepsze ładowanie np wymiana regulatora 14v na 14,4v.
Mam jescze alternator Boscha i na nim jest niższe napięcie ładowania jakieś 13.6v na wyłączonych odbiornikach, można zmienić w nim regulator na ten 14,5v ???
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 20:00 przez Pooldi, łącznie zmieniany 1 raz.


Nawet najmniejsza kałuża odbija niebo

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr maja 14, 2008 21:25

Przy sprawnym akumulatorze i instalacji elektrycznej czy będzie regulator 14 czy 14,4 nie ma znaczenia, za to na 13,6 przy wyłączonych odbiornikach to za mało. Nie podałeś w którym miejscu mierzyłeś napięcie, ponieważ zdarza się sytuacja gdzie na akumulatorze jest np. 13,6 a pomiędzy zaciskiem prądowym alternatora i jego obudową jest napięcie 14 lub więcej, max 14,4 bo to wynika z konstrukcji akumulatora. Przyczyna tego tkwi w przewodach , klemach, złączach i rożnego rodzaju połączeniach pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Wymiana regulatora z powodu pulsowania napięcia jest słuszna, ale zanim wymienisz regulator z powodu słabego ładowania sprawdź czy przypadkiem to słabe ładowanie nie jest powodem instalacji.
Pooldi pisze:No i byłem wymienić regulator w sklepie. Sprzedawca zasugerował bym jeszcze troche przejechał z tym regulatorem bo nawet szczotek porządnie nie liznęło. Na razie jest ok
Czy to oznacza, że już napięcie nie pulsuję?
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 21:28 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
Pooldi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 10:13
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Pooldi » pt maja 16, 2008 09:52

Napięcie mierzyłem przy alternatorze,(na tej śrubie z gwintem M8), mam dwa alternatory Na Valeo mam 13.6-13.7V a jak zakładałem Boscha to miałem 13.5V mierzone na alternatorze. Stan instalacji ma wpływ na napięcie mierzone przy alternatorze?


Nawet najmniejsza kałuża odbija niebo

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt maja 16, 2008 16:33

Pooldi pisze:Stan instalacji ma wpływ na napięcie mierzone przy alternatorze?
Nie, ponieważ pomiar napięcia przez regulator odbywa sie wewnątrz alternatora. Dodatkowo 9-cio diodowy alternator (a w mk 2 powinien taki być) sam sobie zasila uzwojenie wzbudzenia (wirnik) ze swoich faz po przez diody wzbudzenia i regulator. Jedyne co potrzebuje z zewnątrz to obroty i pierwsze wzbudzenie np. kontrolka ładowania (zdarzają się takie, które startują bez dodatkowego wzbudzenia), no i oczywiście obciążenie w postaci akumulatora. Jak alternator się wzbudzi to przewód do pierwszego jego wzbudzenia można odłączyć i wszystko będzie działać poza sygnalizacją braku ładowania. Stan instalacji ma jedynie wpływ na napięcie na zaciskach akumulatora.
Dziwne natomiast jest to że obydwa alternatory nawet nie próbują pokonać granicy 14V. Zakładam, że napięcia podałeś bez obciążenia światłami, lub czymś innym. Powody mogą być trzy.
1) Nieprawidłowe wskazania miernika (rozchodzi sie tylko o 0,3V - 0,6 V).
2) Jakiś problem z akumulatorem (pobiera duży prąd przez co napięcie siada).
3) Coś z tymi alternatorami nie tak, ale nie podam Ci co bo takie objawy może powodować wszystko od regulatora i diod do zanieczyszczonych połączeń wew. alternatora. Pisanie przeze mnie że pomogła mi wymiana diod, a przez kogoś innego, że szczotek w tym temacie jest bez sensu bo problem może tkwić zupełnie gdzieś indziej. Także opinie,że ja jeżdżę z takim ładowaniem i jest OK także mijają się z prawdą ponieważ jazda z takim ładowaniem jest możliwa, ale wg producentów akumulatorów powoduje utratę gwarancji. Oni twierdzą że prze pełnym obciążeniu nie może być mniej niż 13,9V, ale wg mnie przy pełnym obciążeniu, no może bez szyby ogrzewanej wystarczy 13,5-13,7V.


JaroW

Awatar użytkownika
Pooldi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 10:13
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Pooldi » sob maja 17, 2008 13:33

Ja przy pełnym obciążeniu mam na aku 12.8-12.9V. Wkładałem drugi akumlator i to samo z napięciem sie działo. Jescze przetrzepię instalację, ale nie spodziewam się efektów.
Najlepsze jest to że byłem 2x już u elektryka i mówił mi, że ładowanie jest ok.

[ Dodano: 17 Maj 2008 14:05 ]
Dodam jescze że mam instalacje lpg, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 13:38 przez Pooldi, łącznie zmieniany 1 raz.


Nawet najmniejsza kałuża odbija niebo

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob maja 17, 2008 15:03

hella to w/g mojego specjalisty od regeneracji altków najgorszy z mozliwych regulatorów, tak slyszalem ale nie potrafię podać konkretów. Kosztuje ponoć za dużo w stosunku od jakosci.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob maja 17, 2008 17:26

Jarowo pisze:Dodatkowo 9-cio diodowy alternator (a w mk 2 powinien taki być)
- altek ma 6 diod.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » sob maja 17, 2008 23:34

Lipek81 pisze:altek ma 6 diod.
Pasek B3, B4 ma ich 9, Audi B3, B4 także, mk1 i mój mk3 tez maja po 9 to dla czego w mk 2 ma ich być 6 ? Może jakiś typ miał 6, tylko taki alternator nie pasuje do instalacji pod 9- cio diodowe alternatory (kontrolka i wzbudzenie powinny być podłączone w inny sposób). W tamtych odległych czasach 9 diod to był standard nawet w polskich produktach. Jedynie w Żuku używano 9-cio diodowego alternatora, ale tak podłączonego, że pracował jako 6-cio . W Nysie było już po bożemu. Wyjaśnienie tej kwestii jest konieczne aby Pooldi ruszył z miejsca ponieważ w 6-tkach stan instalacji może mieć wpływ na ładowanie a 9-tkach nie. To jest nawiązanie do pytania jakie zadał wcześniej Pooldi

--> Pooldi Akumulator podmieniłeś, to myślę że poprawność wskazań twojego miernika także sprawdziłeś. Jak się wyjaśni czy tych diod jest 6, czy 9 (sam te poszukam na ten temat) to napisze jak prawie domowym sposobem zrobić regulowany regulator napięcia.
Pooldi pisze:Ja przy pełnym obciążeniu mam na aku 12.8-12.9V. Wkładałem drugi akumlator i to samo z napięciem sie działo. Jescze przetrzepię instalację, ale nie spodziewam się efektów.
Najlepsze jest to że byłem 2x już u elektryka i mówił mi, że ładowanie jest ok.
Albo mierniki im coś innego pokazują albo chodzili na wagary jak była mowa o ładowaniu.


JaroW

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz maja 18, 2008 21:25

No chyba, że liczysz też diody od wzbudzenia, wtedy jest 9. Choć rozbierałem alternator Valoeo i widziałem ich tylko 6.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 304 gości