[MkIII 1,9TDI (1Z)] Problem szmerów rozwiązany - ale .....
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
[MkIII 1,9TDI (1Z)] Problem szmerów rozwiązany - ale .....
Niedawno pisałem, że po włączeniu świateł drogowych w moim TDI pojawiają się jakieś drgawki mimo dobrych obrotów silnika. Fakt jest taki że wzrasta pobór prądu i to prawda, ale ten dźwięk mnie niepokoił.
Znalazłem przyczynę - Jak się otworzy maskę i patrzy z góry na alternator to po lewej jego stronie jest taka rolka napinająca osadzona na takim ramieniu zagiętym, to ramię najprawdopodobniej przechodzi w szerz alternatora (w jego obudowie) i jest po prawej stronie alternatora przykręcone na takiej jakby tulei za pomocą śruby imbusowej. To w tym miejscu tkwi problem, bowiem jak przytrzymam ręką za tę śrubę to jest cisza i słychać tylko silniczek .
Teraz pytanie - czy to aby napewno śruba trzymająca to ramię (napinacz) czy może cos innego i czy ewentualnie można to sprubować dokręcić ??
Pozdroooo..
Znalazłem przyczynę - Jak się otworzy maskę i patrzy z góry na alternator to po lewej jego stronie jest taka rolka napinająca osadzona na takim ramieniu zagiętym, to ramię najprawdopodobniej przechodzi w szerz alternatora (w jego obudowie) i jest po prawej stronie alternatora przykręcone na takiej jakby tulei za pomocą śruby imbusowej. To w tym miejscu tkwi problem, bowiem jak przytrzymam ręką za tę śrubę to jest cisza i słychać tylko silniczek .
Teraz pytanie - czy to aby napewno śruba trzymająca to ramię (napinacz) czy może cos innego i czy ewentualnie można to sprubować dokręcić ??
Pozdroooo..
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
licze na to ...
że tylko go może trzeba dokręcić. przy zgaszonych światłach jest cisza i ładnie pracuje
Wogóle można spróbować dokręcić tą śrubę imbusową od strony bagnetu oleju ??
Jak złapie za ta śrubę ręką to brzęczenie ustaje. Może ona jest tylko luźna hmmm ..
Koszt całego napinacza to chyba koło 300PLN
Wogóle można spróbować dokręcić tą śrubę imbusową od strony bagnetu oleju ??
Jak złapie za ta śrubę ręką to brzęczenie ustaje. Może ona jest tylko luźna hmmm ..
Koszt całego napinacza to chyba koło 300PLN

Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Sruba raczej nic nie da. Ten szmer to padajaca sprezyna w napinaczu. Niedlugo zapewne objawi sie to stukotem i mrygajaca kontrolka napiecia.. Ja znalazlem uzywke 20zl od B4. Zrobilem juz na niej 5kkm i gra. Wymiana w miare prosta. Kilka kluczy, imadlo i mlotek.
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Chyba żeczywiście nic nie da
Dzisiaj obadałem sprawę - i wygląda to tak. Zapalam silniczek i nic nie "brzęczy", następnie włączam światła i zaczyna "brzęczeć". Dalej - w tym napinaczu po prawej stronie alternatora (ma to średnicę ok. 50mm - czarne) są dwie śruby mocujące do tego odlewu i jedna centralna wzdłuż tej ośki i to właśnie jak włożę klucz imbusowy do tej śruby lub nawet lekko złapie za nią ręką to "brzęczenie" ustaje. A co do tej rolki bezpośrednio napinającej pasek to ona ładnie równo pracuje bez żadnych skoków, drgań.
A śruby tej centralnej niestety nie da się dokręcić
A śruby tej centralnej niestety nie da się dokręcić

Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Powiem tak..
Jak kupię to tylko nowy .
Ale koleś mi napisał na priv cytuję:
"sprężyna jest która powoduje napięcie napinacza żeby rolka i pręt nie latał i to kosztuje od 170 do 220 zł zależy od sklepu ale czasami to lata bo pret ma juz luz na tulejkach w odlewie i wymiana rolki pasa i sprężyny nic nie daje i wtedy to juz troszkę inna przyjemność i ciut inne koszty wtedy trzeba pytać o cąły odlew a nie tylkosprężynę czy napinacz kompletny całość. Te śruby 2 sztuki na tym napinaczu powinny być dokręcone nie mogą być luźne u mnie są dokręcone i nic nie lata. podaj maila na PW to ci fotkę cykne jak to wyglada w częściach własnie zbieram cały komplecik by to zrobić wreszcie"
Te dwie śruby są dokręcone, dzisiaj próbowałem dokręcać tą trzecią centralną w napinaczu (jak włożyłem imbusa do niej to brzęczenie ustało, ale dokręcić się nie da) boję się żeby to nie był ten odlew. Rolka bezpośrednio napinająca ten pasek i pręt pracują równiutko i nie wydają żadnych nipokojących dźwięków - chyba odlew jednak jeszcze dobry:). Chyba cza będzie ten napinacz kupić
A przy okazji zapytam : jak kupię ten napinacz to dam rade sam to wymienić czy raczej się za to nie brać ?? Dużo roboty?? I czy odrazu trzeba pasek wymieniać ??
Ale koleś mi napisał na priv cytuję:
"sprężyna jest która powoduje napięcie napinacza żeby rolka i pręt nie latał i to kosztuje od 170 do 220 zł zależy od sklepu ale czasami to lata bo pret ma juz luz na tulejkach w odlewie i wymiana rolki pasa i sprężyny nic nie daje i wtedy to juz troszkę inna przyjemność i ciut inne koszty wtedy trzeba pytać o cąły odlew a nie tylkosprężynę czy napinacz kompletny całość. Te śruby 2 sztuki na tym napinaczu powinny być dokręcone nie mogą być luźne u mnie są dokręcone i nic nie lata. podaj maila na PW to ci fotkę cykne jak to wyglada w częściach własnie zbieram cały komplecik by to zrobić wreszcie"
Te dwie śruby są dokręcone, dzisiaj próbowałem dokręcać tą trzecią centralną w napinaczu (jak włożyłem imbusa do niej to brzęczenie ustało, ale dokręcić się nie da) boję się żeby to nie był ten odlew. Rolka bezpośrednio napinająca ten pasek i pręt pracują równiutko i nie wydają żadnych nipokojących dźwięków - chyba odlew jednak jeszcze dobry:). Chyba cza będzie ten napinacz kupić

A przy okazji zapytam : jak kupię ten napinacz to dam rade sam to wymienić czy raczej się za to nie brać ?? Dużo roboty?? I czy odrazu trzeba pasek wymieniać ??
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Bula88
- Forum Master
- Posty: 1097
- Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
- Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
- Kontakt:
moj mail simson196@wp.pl napinacz sam wymienisz, proste to jest zaopatrz sie w jakies rolcegi abys mogl dobrze chwycicten pret co jest na nim rolka, paska nie zmieniaj
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: Powiem tak..
Ja wlasnie wymienilem caly odlew z napinaczem. Wymiana trwa max godzine przy braku wprawy.. Sam napinacz tez kupisz - tylko ze staraj sie kupic jakis niemiecki. Ogolnie dostepne sa czeskie a jak moil mi gosc w sklepie te za szybko padaja. I dlatego kupilem niemiecka uzywke razem z odlewem za 20zl..Razal pisze:Jak kupię to tylko nowy .
Ale koleś mi napisał na priv cytuję:
"sprężyna jest która powoduje napięcie napinacza żeby rolka i pręt nie latał i to kosztuje od 170 do 220 zł zależy od sklepu ale czasami to lata bo pret ma juz luz na tulejkach w odlewie i wymiana rolki pasa i sprężyny nic nie daje i wtedy to juz troszkę inna przyjemność i ciut inne koszty wtedy trzeba pytać o cąły odlew a nie tylkosprężynę czy napinacz kompletny całość.
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
ZROBIONE :):)
Pojechałem do fachowca, określił drganie jako początkowe stadium awarii napinacza - oczywiście natychmiastowa wymiana 
W czasie rozbiórki okazało się, że pręt jest w bdb stanie więc jego wymiana jest nie potrzebna, (gdybym jeździł z takim napinaczem dłużej do wymiany byłby pręt, także odlew bowiem wyrabiają się tulejki i wtedy koszty idą do potęgi
) -TAKŻĘ SPRAWA ZAŁATWIONA NA CZASIE
. Dodatkowo zalecił wymianę rolki bezpośrednio napinającej pasek + wymina paska wieloklinowego + 2x simering uszczelniający + demontaż, przesmarowanie i montaż pręta. KOSZTY:
Napinacz (jakaś niemiecka firma) - 160zł,
Rolka - 70zł,
Pasek CONTITECH - 40zł
2 x simering - 24zł,
Robocizna - 30zł.
Cisza i spokój jak ręką odjoł
:) - jestem b.zadowolony, dla zainteresowanych z okolic Wrocławia podam namiary na serwis (robią tylko auta z grupy VAG)
Pozdroooo....

W czasie rozbiórki okazało się, że pręt jest w bdb stanie więc jego wymiana jest nie potrzebna, (gdybym jeździł z takim napinaczem dłużej do wymiany byłby pręt, także odlew bowiem wyrabiają się tulejki i wtedy koszty idą do potęgi


Napinacz (jakaś niemiecka firma) - 160zł,
Rolka - 70zł,
Pasek CONTITECH - 40zł
2 x simering - 24zł,
Robocizna - 30zł.

Cisza i spokój jak ręką odjoł

Pozdroooo....
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
To jest ..... jakby to powiedzieć ?? Hmmm ;)
To jest jedno z narzędzi, które nie jest strandardowo na wyposażeniu mojej furki
Przypadkowo tam mechanik położył. To jest chyba przyrząd do ściągania koła pasowego 


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości