[MkIII 1,9TDI (1Z)] Problem szmerów rozwiązany - ale .....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

[MkIII 1,9TDI (1Z)] Problem szmerów rozwiązany - ale .....

Post autor: Razal » pt paź 07, 2005 19:23

Niedawno pisałem, że po włączeniu świateł drogowych w moim TDI pojawiają się jakieś drgawki mimo dobrych obrotów silnika. Fakt jest taki że wzrasta pobór prądu i to prawda, ale ten dźwięk mnie niepokoił.

Znalazłem przyczynę - Jak się otworzy maskę i patrzy z góry na alternator to po lewej jego stronie jest taka rolka napinająca osadzona na takim ramieniu zagiętym, to ramię najprawdopodobniej przechodzi w szerz alternatora (w jego obudowie) i jest po prawej stronie alternatora przykręcone na takiej jakby tulei za pomocą śruby imbusowej. To w tym miejscu tkwi problem, bowiem jak przytrzymam ręką za tę śrubę to jest cisza i słychać tylko silniczek .

Teraz pytanie - czy to aby napewno śruba trzymająca to ramię (napinacz) czy może cos innego i czy ewentualnie można to sprubować dokręcić ??

Pozdroooo..


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pt paź 07, 2005 21:12

nie chce Cie zmartwic ale to chyba napinac padl, koszt chyba 300 pln



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

licze na to ...

Post autor: Razal » pt paź 07, 2005 21:39

że tylko go może trzeba dokręcić. przy zgaszonych światłach jest cisza i ładnie pracuje

Wogóle można spróbować dokręcić tą śrubę imbusową od strony bagnetu oleju ??

Jak złapie za ta śrubę ręką to brzęczenie ustaje. Może ona jest tylko luźna hmmm ..

Koszt całego napinacza to chyba koło 300PLN :(


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » pt paź 07, 2005 21:42

mozesz sprobowac alenie wiem czy cos to da



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt paź 07, 2005 22:53

Sruba raczej nic nie da. Ten szmer to padajaca sprezyna w napinaczu. Niedlugo zapewne objawi sie to stukotem i mrygajaca kontrolka napiecia.. Ja znalazlem uzywke 20zl od B4. Zrobilem juz na niej 5kkm i gra. Wymiana w miare prosta. Kilka kluczy, imadlo i mlotek.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Chyba żeczywiście nic nie da

Post autor: Razal » sob paź 08, 2005 08:19

Dzisiaj obadałem sprawę - i wygląda to tak. Zapalam silniczek i nic nie "brzęczy", następnie włączam światła i zaczyna "brzęczeć". Dalej - w tym napinaczu po prawej stronie alternatora (ma to średnicę ok. 50mm - czarne) są dwie śruby mocujące do tego odlewu i jedna centralna wzdłuż tej ośki i to właśnie jak włożę klucz imbusowy do tej śruby lub nawet lekko złapie za nią ręką to "brzęczenie" ustaje. A co do tej rolki bezpośrednio napinającej pasek to ona ładnie równo pracuje bez żadnych skoków, drgań.

A śruby tej centralnej niestety nie da się dokręcić :(


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob paź 08, 2005 08:24

ja mialem kilka napinacvzy ze szrotow, pochodzily one pare kilometrow, doslownie pare i padaly, mozesz sprobowac z uzywka ale nie wiem czy to zda egzamin



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Powiem tak..

Post autor: Razal » sob paź 08, 2005 08:35

Jak kupię to tylko nowy .

Ale koleś mi napisał na priv cytuję:

"sprężyna jest która powoduje napięcie napinacza żeby rolka i pręt nie latał i to kosztuje od 170 do 220zależy od sklepu ale czasami to lata bo pret ma juz luz na tulejkach w odlewie i wymiana rolki pasa i sprężyny nic nie daje i wtedy to juz troszkę inna przyjemność i ciut inne koszty wtedy trzeba pytać o cąły odlew a nie tylkosprężynę czy napinacz kompletny całość. Te śruby 2 sztuki na tym napinaczu powinny być dokręcone nie mogą być luźne u mnie są dokręcone i nic nie lata. podaj maila na PW to ci fotkę cykne jak to wyglada w częściach własnie zbieram cały komplecik by to zrobić wreszcie"

Te dwie śruby są dokręcone, dzisiaj próbowałem dokręcać tą trzecią centralną w napinaczu (jak włożyłem imbusa do niej to brzęczenie ustało, ale dokręcić się nie da) boję się żeby to nie był ten odlew. Rolka bezpośrednio napinająca ten pasek i pręt pracują równiutko i nie wydają żadnych nipokojących dźwięków - chyba odlew jednak jeszcze dobry:). Chyba cza będzie ten napinacz kupić :hmm:

A przy okazji zapytam : jak kupię ten napinacz to dam rade sam to wymienić czy raczej się za to nie brać ?? Dużo roboty?? I czy odrazu trzeba pasek wymieniać ??


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob paź 08, 2005 08:57

moj mail simson196@wp.pl napinacz sam wymienisz, proste to jest zaopatrz sie w jakies rolcegi abys mogl dobrze chwycicten pret co jest na nim rolka, paska nie zmieniaj



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: Powiem tak..

Post autor: Gitner » pn paź 10, 2005 08:21

Razal pisze:Jak kupię to tylko nowy .
Ale koleś mi napisał na priv cytuję:
"sprężyna jest która powoduje napięcie napinacza żeby rolka i pręt nie latał i to kosztuje od 170 do 220zależy od sklepu ale czasami to lata bo pret ma juz luz na tulejkach w odlewie i wymiana rolki pasa i sprężyny nic nie daje i wtedy to juz troszkę inna przyjemność i ciut inne koszty wtedy trzeba pytać o cąły odlew a nie tylkosprężynę czy napinacz kompletny całość.
Ja wlasnie wymienilem caly odlew z napinaczem. Wymiana trwa max godzine przy braku wprawy.. Sam napinacz tez kupisz - tylko ze staraj sie kupic jakis niemiecki. Ogolnie dostepne sa czeskie a jak moil mi gosc w sklepie te za szybko padaja. I dlatego kupilem niemiecka uzywke razem z odlewem za 20zl..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

ZROBIONE :):)

Post autor: Razal » pn paź 10, 2005 22:03

Pojechałem do fachowca, określił drganie jako początkowe stadium awarii napinacza - oczywiście natychmiastowa wymiana :)

W czasie rozbiórki okazało się, że pręt jest w bdb stanie więc jego wymiana jest nie potrzebna, (gdybym jeździł z takim napinaczem dłużej do wymiany byłby pręt, także odlew bowiem wyrabiają się tulejki i wtedy koszty idą do potęgi :foch: ) -TAKŻĘ SPRAWA ZAŁATWIONA NA CZASIE :). Dodatkowo zalecił wymianę rolki bezpośrednio napinającej pasek + wymina paska wieloklinowego + 2x simering uszczelniający + demontaż, przesmarowanie i montaż pręta. KOSZTY:

Napinacz (jakaś niemiecka firma) - 160zł,
Rolka - 70zł,
Pasek CONTITECH - 40zł
2 x simering - 24zł,
Robocizna - 30zł.

Obrazek

Cisza i spokój jak ręką odjoł :):) - jestem b.zadowolony, dla zainteresowanych z okolic Wrocławia podam namiary na serwis (robią tylko auta z grupy VAG)

Pozdroooo....


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
icemaster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pt sie 26, 2005 18:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: icemaster » wt paź 11, 2005 18:22

chyba mam to samo.......;(

[ Dodano: Wto Paź 11, 2005 18:24 ]
co to za stalowy plaskownik idzie u ciebie w miejscu gdzie montuje sie obudowe filtra powietrza?



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

To jest ..... jakby to powiedzieć ?? Hmmm ;)

Post autor: Razal » wt paź 11, 2005 18:56

To jest jedno z narzędzi, które nie jest strandardowo na wyposażeniu mojej furki ;) Przypadkowo tam mechanik położył. To jest chyba przyrząd do ściągania koła pasowego :)


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » wt paź 11, 2005 21:19

Gdzie ci to robili ? Ze tak spytam wprost.
Części ty kupiłeś czy oni mieli?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 137 gości