Po wymianie licznika na licznik z FIS szaleją kontrolki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Po wymianie licznika na licznik z FIS szaleją kontrolki

Post autor: seti » pt maja 16, 2008 18:27

Witam
Dzisiaj wymieniłem licznik na licznik z komputerkiem. Poprzedni licznik to 1J0 920 805 E, teraz mam 1J0 920 825 B z 1/2 FIS. Ale po podłączeniu zaczęły mi świecić dziwnie kontrolki.
A mianowicie przy zgaszonym silniku miga nieregularnie kontrolka ładowania, po odpaleniu świeci ciągle i zaczyna migać kontrolka z wykrzyknikiem i na komputerku wyświetla STOP i pisze żeby sprawdzić płyn hamulcowy, chociaż poziom jest OK. Świeci ponadto kontrolka klapy bagażnika i klocków hamulcowych, ale mam klocki bez czujnika to OK.
Na poprzednim liczniku było OK.
Czy wie ktoś co zrobić żeby wszystko działało jak należy?
stary licznik miał softcoding 00002 a nowy 01112, po zmianie w nowym softcoding na 00002 zgasła tylko kontrolka klocków hamulcowych.
Czy to wina licznika, czy może trzeba jeszcze coś zmienić?
Pozdrawiam
seti
Ostatnio zmieniony pt maja 16, 2008 19:00 przez seti, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdrawiam
seti

hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » pt maja 16, 2008 19:26

Poczytaj a wiele się dowiesz
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=160485



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » pt maja 16, 2008 20:30

teraz to mnie dobiło chyba, kontrolka od ładowania świeci, bo chyba rzeczywiście nie ładuje, bo w vagu pokazuje napięcie w grupie silnik na kanale chyba 12 napięcie 11V jak silnik chodzi, a jak przełożę stary licznik spowrotem to napięcie wraca do poziomu ok 14,2V przy zapalonym silniku. Widocznie chyba jakiś licznik mam ten nowy zwalony lub jakiś zły wsad w nim siedzi.
Miał ktoś coś podobnego u siebie?
pozdrawiam
seti


pozdrawiam
seti

greg

Post autor: greg » pt maja 16, 2008 22:55

seti, masz VAG? jak tak sprawdź jak jest zakodowany licznik, następnie diagnostyka licnzika - jak wyjdzie wszystko ok to przekoduj go na swój silnik oraz na to wyposażenie jakie masz czyli 00144

[ Dodano: Pią Maj 16, 2008 10:57 pm ]
czyli vag - 17 - instrument - 07 - kodowanie - i wpisz zamiast obecnego



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » pt maja 16, 2008 23:28

greg, ostatnia cyfra powinna być 2 chyba że:
ma 81 KW
ma 6-biegową manualną skrzynię
5-biegową automatyczną


[b]148KM/326Nm[/b]

greg

Post autor: greg » pt maja 16, 2008 23:31

Oli, http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm#17

[ Dodano: Pią Maj 16, 2008 11:32 pm ]
masz rację



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » sob maja 17, 2008 09:39

przekodowanie licznika nie pomaga, dalej to samo, poza tym nie przyjmuje kodu 00142, tzn nie przyjmuje tej czwórki, ale próbowałem już wszystkie kombinacje na 4 pozycji i dalej to samo. Oryginalnie poprzedni licznik miał kodowanie 00002 a nowy oryginalnie miał 01112. Wgram jeszcze inny wsad do licznika i zobaczę czy się coś zmieni.
pozdrawiam
seti

[ Dodano: 17 Maj 2008 10:52 ]
po wgraniu nowego wsadu do pamięci licznika, dalej to samo, chyba więc licznik uszkodzony. Bo ETKA mówi że oba pasują do silnika ALH więc jakby był dobry, to chyba by takich hocków klocków nie było
A i jeszcze chyba to nie wina czujnika temperatury zewnętrznej, którego nie mam? czy może on bruździ? na wyświetlaczu kompa nie wyświetla temperatury tylko puste pole
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 10:54 przez seti, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdrawiam
seti

greg

Post autor: greg » sob maja 17, 2008 13:17

seti pisze:A i jeszcze chyba to nie wina czujnika temperatury zewnętrznej, którego nie mam? czy może on bruździ? na wyświetlaczu kompa nie wyświetla temperatury tylko puste pole
nie



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » sob maja 17, 2008 13:26

problem rozwiązany, przynajmniej częściowo. Ten licznik kupiłem na allegro, żeby poznać PIN do IMMO wylutowałem pamięć i odczytałem w programatorze, ale nie zwracałem jak licznik wygląda w środku, jak się przyjrzałem to stwierdziłem, że ktoś naprawiał ten licznik, ale jakiś chyba amator, bo poprzerywane były ścieżki (część była zlutowana a część nie), polutowałem pozostałe i wszystko wróciło do normy.
Ale teraz mam jeszcze taki problem, bo jak wejdę w VAGa w licznik, z tego co pamiętam to kanał 3, tam są pokazywane obroty silnika i różnią się one od tych ze sterownika silnika: w silniku mam 903 0br/min a w liczniku pokazuje 880 obr/min. Czy trzeba jeszcze coś przekodować? Zakodowałem licznik tak: softcoding-00112.
Dodatkowo nie pokazuje mi temperatury, podłączyłem teraz termistor do złącza (wydaje mi się, że dobrego - po stronie kierowcy za kratką przy klaksonie była wolna wtyczka). A na komputerze nadal jest puste miejsce tam gdzie powinna być temperatura, czy coś powinienem jeszcze zrobić? A moze jednak licznik nie do końca jest sprawny.
pozdrawiam
seti


pozdrawiam
seti

greg

Post autor: greg » sob maja 17, 2008 13:45

seti pisze:A na komputerze nadal jest puste miejsce tam gdzie powinna być temperatura, czy coś powinienem jeszcze zrobić?
no sprawdzić czy do zegarów dochodzi kabel z informacją o temp (o ile pamiętam 26 pin zielonej wtyczki)



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » sob maja 17, 2008 14:52

greg pisze:
seti pisze:
A na komputerze nadal jest puste miejsce tam gdzie powinna być temperatura, czy coś powinienem jeszcze zrobić?

no sprawdzić czy do zegarów dochodzi kabel z informacją o temp (o ile pamiętam 26 pin zielonej wtyczki)
U mnie w ogóle tam nie ma przewodu podłączonego i to wszystko wyjaśnia. A czy wystarczy podłączyć termistor jednym wyprowadzeniem do tego pinu we wtyczce w liczniku, a drugim do masy, czy jakoś inaczej. Ma ktoś schemat jakiś jak trzeba podłączyć inaczej?
pozdrawiam
seti


pozdrawiam
seti

greg

Post autor: greg » sob maja 17, 2008 15:01

seti pisze:A czy wystarczy podłączyć termistor jednym wyprowadzeniem do tego pinu we wtyczce w liczniku, a drugim do masy, czy jakoś inaczej
dokładnie tak - masa - jedno wejscie czujnika - drugie wejście czujnika - kabel do zielonej wtyczki pin 26



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » sob maja 17, 2008 15:40

greg pisze:dokładnie tak - masa - jedno wejscie czujnika - drugie wejście czujnika - kabel do zielonej wtyczki pin 26
dzięki greg podłączyłem tak i na wyświetlaczu pokazały się trzy kreseczki --- a w VAGu pokazał temperaturę -45 stopni, moze jeszcze nie taki termistor zakupiłem, gdzieś przeczytałem, że powinien być NTC 1K.


pozdrawiam
seti

greg

Post autor: greg » sob maja 17, 2008 16:11

seti, mam taki czujnik jakby co



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 162 gości