AFN - Za duże spalanie ropy! 10l/100km ?!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AFN - Za duże spalanie ropy! 10l/100km ?!
Witam. Może doradzicie mi co może być nie tak z silniczkiem. Na chwile obecną wymieniłem filtr paliwa i filtr powietrza. Przymierzam się teraz do wymiany oleju i rozrządu.
Tylko, że niepokoi mnie spalanie po zatankowaniu pełnego baku po przejechaniu 220km mam już tylko pół zbiornika, a wcześniej na pełnym baku zrobiłem koło 550km?!
Coś tu jest nie tak !
Co to może być? Coś trzeba przeczyścić? Coś sprawdzić?
Trochę już czytałem i planuje na dniach zabrać się za zaworek i przepływomierz i sprawdzić jak się ma ich kondycja.
Jeśli macie jakieś sugestie to piszcie.
Dodam, że podpinałem auto pod VAG i silnik nie pokazał żadnych błędów. (Jak będę miał dostęp do kompa znowu to zrobię logi przepływki itd)
Tylko, że niepokoi mnie spalanie po zatankowaniu pełnego baku po przejechaniu 220km mam już tylko pół zbiornika, a wcześniej na pełnym baku zrobiłem koło 550km?!
Coś tu jest nie tak !
Co to może być? Coś trzeba przeczyścić? Coś sprawdzić?
Trochę już czytałem i planuje na dniach zabrać się za zaworek i przepływomierz i sprawdzić jak się ma ich kondycja.
Jeśli macie jakieś sugestie to piszcie.
Dodam, że podpinałem auto pod VAG i silnik nie pokazał żadnych błędów. (Jak będę miał dostęp do kompa znowu to zrobię logi przepływki itd)
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 00:01 przez Rafit, łącznie zmieniany 2 razy.
a kolego napisz dokladnie czy po przejechaniu tych 220km masz na wskazniku polowe paliwa, czy po przejechaniu tych 220km zatankowales ponownie do pelna i weszly 22 litry do zbiornikaRafit pisze:Tylko, że niepokoi mnie spalanie po zatankowaniu pełnego baku po przejechaniu 220km mam już tylko pół zbiornika, a wcześniej na pełnym baku zrobiłem koło 550km?!
Pozdrawiam Bizak
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
niestety tak, dwa razy wyżej Rafit, napisał, że zrobił 550 i 600 km na baku, i że teraz widzi, że po 220 km połowy baku nie ma, więc jak dla mnie sposób liczenia jest prawidłowy.
Pozatym myślę, że Rafit po napisaniu 850 postów już wie jak spalanie obliczyć
Dodam, że mi zawsze po 150km dopiero zaczyna wskazówka opadać z fulla.
Trzeba szukać wycieków, przyjrzeć się temperaturkom przekazywanym z czujnika do ECu, może coś świruje termostat.
Pozatym myślę, że Rafit po napisaniu 850 postów już wie jak spalanie obliczyć
Dodam, że mi zawsze po 150km dopiero zaczyna wskazówka opadać z fulla.
Trzeba szukać wycieków, przyjrzeć się temperaturkom przekazywanym z czujnika do ECu, może coś świruje termostat.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
si si tylko 550 czy 600 na pol nie daje 220, ale mniejsze z tym...jasiek21 pisze:niestety tak, dwa razy wyżej Rafit, napisał, że zrobił 550 i 600 km na baku, i że teraz widzi, że po 220 km połowy baku nie ma, więc jak dla mnie sposób liczenia jest prawidłowy.
a ja mysle ze czlowiek cale zycie sie czegos nowego uczy i czasem na najprostrze rzeczy wpada sie na samym koncu,jasiek21 pisze:Pozatym myślę, że Rafit po napisaniu 850 postów już wie jak spalanie obliczyć
ja poprostu zasugerowalem aby nie ufac wskaznikowi tylko zatankowac do pelna i jesli wyjdzie 10/100 to szukac dalej
jak najbardziej, dla ciekowosci kiedys skruszal mi wezyk przelewowy ten pomiedzy wtryskami i stracilem tak przeszlo 1/4 zbiornika zanim sie skapnalem ze cos jest nie tak (zasmierdzialo mi ropa w kabinie i juz wiedzialem co jest)jasiek21 pisze:Trzeba szukać wycieków, przyjrzeć się temperaturkom przekazywanym z czujnika do ECu, może coś świruje termostat.
Pozdrawiam Bizak
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
znaczysie apetyt AFNka rośnie,bizak pisze:si si tylko 550 czy 600 na pol nie daje 220, ale mniejsze z tym...
jeśli założymy, że do baku wchodzi 60 litrów po odpowietrzeniu to już na dwóch bakach wyszło spalanie prawie 10 litrów,bizak pisze:ja poprostu zasugerowalem aby nie ufac wskaznikowi tylko zatankowac do pelna i jesli wyjdzie 10/100 to szukac dalej
odkręcaj Rafit osłonę silnika i obserwuj, wiem, że ta poduszka na dole to potrafi dość dużo wypić zanim zacznie z niej ciec.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
Osłony nie mam założonej, a silniczek jest suchutki i nie zostawia mi nic na ziemi poza kilkoma kropeczkami oleju z wału więc wyciek raczej odpada. Dorwę komputer i zaczniemy potem myśleć co nie tak jest.
Termostat nie puszcza - wskaźnik pokazuje mi 90* z tym, że dość długo muszę czekać, aż te 90* się pojawi.
MFA pokazuje koło 4,5L no ale tak to na pewno bym nie robił na baku 600km tylko z 1000km
Filtr paliwa wymieniony.
Może coś z przepływka?
Termostat nie puszcza - wskaźnik pokazuje mi 90* z tym, że dość długo muszę czekać, aż te 90* się pojawi.
MFA pokazuje koło 4,5L no ale tak to na pewno bym nie robił na baku 600km tylko z 1000km
Filtr paliwa wymieniony.
Może coś z przepływka?
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 23:22 przez Rafit, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości