Ciśnienie doładowania w 1.6 TD JR
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
- Lokalizacja: chojna- zachodniopom.
Ciśnienie doładowania w 1.6 TD JR
Witam wszystkich golfiarzy! Od kilku dni przeglądam to forum i nie powiem dużo można się od was dowiiedzieć. Zgodnie więc z waszymi "wskazówkami" założyłem do VW Mk2 1.6 TD JR '91 intercooler od SB i podkręciłem dawkę na pompie. Efekt jest niezły. Przykapca tylko na małych obrotach jak się gazu za dużo doda ale później jest ok. Nurtuje mnie jednak problem zwiększenia (oczywiście nieznacznie) ciśnienia doładowania. Podłączyłem manometr i pokazuje on na maxa ok. 0.68 bara, czyli tyle co fabryka podaje (min. 0.64 do 0.72). Silnik SB ma tego trochę więcej (0.72-0.85). Przykręciłem mu zawór upustowy (ten "cwancyk" na kolektorze ssącym) jednak max to dalej ok. 0.65bar. Ojczulka JR z '87 też dyma 0.65 bar. Jeśli ktoś to robił to dajcie cynk jak. Myślę , że to chyba jednak kres fizyczny tej turbiny. Moja ma oznaczenie garret T3(nie wiem czy to jest to oznaczenie typu sprężarki) . Od gościa , który mi sprzedał IC z przewodami , kolektorem ssącym i wydechowym kupiłem też turbosprężarkę niby od silnika SB, nie wkładałem jej jeszcze, ale ona też ma oznaczenie T3. Nie jest ona chłodzona wodą tylko olejem (a czytałem , że SB mają chłodzenie wodno-olej). Może były też w SB tylko turbiny chłodzone olejem. Jak nie to mnie w siuraka zrobił. Jak było to już gdzieś na forum to podajcie namiar, bo mimo usilnych poszukiwań nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Pozdrawiam MADMAX
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
- Lokalizacja: chojna- zachodniopom.
No to chyba kicha... Wiem o jaką śrubkę Ci chodzi 16 D. Niestety nie ma takowej w tej turbinie. Jest tylko to coś na kolektorze ssącym, a przy turbinie tylko skraplacz gazów spalinowych (tak to fachowo nazwali w książce o VW) z dwoma wężykami ( co on ma skraplać to nie wiem). Może coś przy tym pogrzebać? Tylko, że nie ma tam żadnej regulacji.
ps. 16D jestem dość częto w Szczecinie. może pyknij mi na e-maila gdzie mieszkasz lub tel., bo jeśli Ci nie przeszkadza to bym 'luknął' na prawdziwe SB. Oczywiście jeśli nie sprawi Ci to przykrości. madmaxog@go2.pl
ps. 16D jestem dość częto w Szczecinie. może pyknij mi na e-maila gdzie mieszkasz lub tel., bo jeśli Ci nie przeszkadza to bym 'luknął' na prawdziwe SB. Oczywiście jeśli nie sprawi Ci to przykrości. madmaxog@go2.pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=23480
Tu jest temat poświęcony turbinie garetta. Tam nie działa obrazek to go tu dodam.
Tu jest temat poświęcony turbinie garetta. Tam nie działa obrazek to go tu dodam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
dołącze się i ja..a co jak w zimnej części nie mam żadnej śrubki, a nawet nie ma wężyka ?? ktoś ma jakiś pomysł ??
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
-
- Mały gagatek
- Posty: 75
- Rejestracja: śr wrz 28, 2005 10:38
- Lokalizacja: chojna- zachodniopom.
Wszystko było by ok tylko, że w mojej turbinie NIE MA tego ustrojstwa jak na zdjęciu(tak samo u Cinka) . W moim Peugeocie 405 TD jest takie coś, a w VW nie ma. Jest to siłownik, który zamyka dopływ spalin do turbiny przy określonym ciśnieniu, i wszystko jasne (w pugu turbo dyma na maxa 1.3 bara i nieźle to to zap****). Może ten typ turbin tego nie ma. Jest wyliczona fabrycznie na takie ciśnienie i koniec. W tej drugiej co kupiłem jest tak samo- tylko puszka "skraplacza gazów spalinowych" i dwa wężyki do części tłoczącej sprężarki. Może szukać innego typu turbosprężarki?
ps 16D nie masz czasem takiej na stanie?
edit: zrobię zdjęcie mojej turbiny i wstawię następnym razem.
ps 16D nie masz czasem takiej na stanie?
edit: zrobię zdjęcie mojej turbiny i wstawię następnym razem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 330 gości