Puszcza olej gdzieś

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Puszcza olej gdzieś

Post autor: grandi » sob maja 10, 2008 19:19

Witam mam mały problem co jakiś czas cieknie mi przy turbinie tam gdzie jest ten wąż gumowy z obu stron

Obrazek

Ostatniow środku była tam mała ilość oleju teraz przy czyszczeniu pojawiłą się większa , było więcej zdecydowanie , czy poprostu jak zle trzyma obejma to pluje lejem?
przy róże od filtra oleju wsadziłem palucha i też była minimalna ilość oleju-przjechałęm paluchem i miałęm troche mokrego palucha od oleju , na filtrze widać było bardzo minimalny nalot oleisty prawie nie dostrzegalny , olej miałęm wymieniany 10 tys temu , zawsze jak zalewam leje pośrodku teraz na ganecie było trochę pod minimum.
Teraz moje pytanie co się może dziać z moim silnikiem , chodzi ładnie równo nie kopci nic a nic , jak dam mu do poru to pujdzie czarna chmura ale to wtryski leją.

Czy pierścienie na Turbinie już przepuszczają ?
czekam na wasze opinnie za pomoc oczywiście punkty.
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 19:20 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » sob maja 10, 2008 19:39

ta strzaleczka zaznaczyles dolot, tak? nic to dobrego ogolnie, turbo juz moze mocno pluc. i zastanawia mnie gdzie ty te paluchy pchales:) chodzilo o rure od filtra powietrza czy na serio oleju? :P zobacz odme jak wyglada



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob maja 10, 2008 20:17

Odpiołem filtr powietrza i wsadziłem palucha w rurę


Spaliny z wydechu są nie widoczne bezbarwne
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 20:23 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob maja 10, 2008 23:05

Zrozumiałemże masz olej w dolocie to chyba wina odmy :bajer:
grandilodz pisze:Czy pierścienie na Turbinie już przepuszczają ?
pieścienie zawsze troche przepuszczaja ale jęsli nie musisz dolewać więcej niż 1 litr od wymiany do wymiany to nie ma sie czy przejmować tylko lać ON lub OR i jeżdzić :grin:
grandilodz pisze:olej miałęm wymieniany 10 tys temu
najwyższa pora na wymiane
grandilodz pisze:jak dam mu do poru to pujdzie czarna chmura
w czasie postoju i przy przyśpieszeniu to normalne że puści bąka.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 11, 2008 00:14

twardy pisze: w czasie postoju i przy przyśpieszeniu to normalne że puści bąka.
:goof:

Czy szczelność tej gumy ma wpływ na plucie troche bierze ale golf robi te z długie trasy po 260 km w jedną stronę a jezdze nim 100 czasem 130 .

Czyli na razie monitorować olej

Odma to jest ta rurka nad strzałką co idzie z pokrywy?
Ostatnio zmieniony ndz maja 11, 2008 00:17 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz maja 11, 2008 11:11

rozbierz to okragle pod strzalka i zobacz czy tam wszystko gra. przeczysc. tlusto od oleju moze byc w dolocie ale nie kapac.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz maja 11, 2008 17:08

Ostatnim razem odpinałęm odme i było oki


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » ndz maja 11, 2008 19:15

grandilodz, jest luz. jak wilgotno to tak mam byc bo sie skrzynia odpowietrza a jak wylewasz olej z filtra to kaplica


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 13, 2008 08:56

Sprawdź dobrze odmę i węże które od niej wychodzą, ja kiedyś z ciekawości zajrzałem i omal się nie przewróciłem jak to zobaczyłem, cała odma i ten wąż co wychodzi z odmy do filtru powietrza była całkowicie zawalona szlamem, kupę olejo-podobnej mazi.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt maja 13, 2008 11:17

Było trochę jak paluchem przejechałem ale sam filtr był suchy , a może być tak że samo turbo przepuszcza? Auto normalnie odpala bez przyspieszacza . Bo ja osobiście myśle że to ferelne turbo już się kończy i tak przepuszcza ten olej. Może tak być
Ostatnio zmieniony wt maja 13, 2008 11:20 przez grandi, łącznie zmieniany 3 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 13, 2008 14:34

Sprawdź luzy na wirniku turbosprężarki, jak czuć ewidentnie luz wirnika na boki to jest źle, a jak już luz osiowy to turbo do regeneracji.

Możesz też zrobić inaczej, czyścisz cały dolot z oleju, zimna stronę turba także, zakładasz i jedziesz się przejechać butując lekko autko, tak aby turbo konkretnie dmuchało, wracasz, zdejmujesz znów dolot i patrzysz cz znów jest zawalone olejem, jak jest go dużo to puszczają uszczelniacze na wirniku turbosprężarki... Ale najpierw sprawdź luzy na wirniku...



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt maja 13, 2008 15:01

Lukas a jak sprawdzić wirnik?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 13, 2008 15:26

grandilodz pisze:Lukas a jak sprawdzić wirnik?
stan wirnika strony gorącej i zimnej zobaczysz po zdemontowaniu turbinki a luzy sprawdzisz chwytając za oś i ruszając nią na boki sprawdzisz luz poprzeczny a ciągnąc do siebie i pchając z powrotem sprawdzisz luz wzdłużny, nadmierne luzy świadczą o wyrobieniu elementów turbiny.


Obrazek

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 13, 2008 16:27

Sztomel pisze:stan wirnika strony gorącej i zimnej zobaczysz po zdemontowaniu turbinki a luzy sprawdzisz chwytając za oś i ruszając nią na boki sprawdzisz luz poprzeczny a ciągnąc do siebie i pchając z powrotem sprawdzisz luz wzdłużny, nadmierne luzy świadczą o wyrobieniu elementów turbiny.
Dokładnie tak jak napisał kolega :)

Leciutki luz zawsze będzie, ale nadmierny co łatwo się wyczuje jest niepożądany i turbinka do regeneracji...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości